Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Dopes996 - 07.10.2019, 18:19:11
-
Eli, vaihdoin 240 -88 farkkuun peräöljyt, ja tein uuden tiivisteen, öljyä ei ollut siihen hätään kuin 1.2l ja nyt perä ulisee remontin jälkeen ja pahasti, voiko ulina johtua liian vähästä öljymäärästä vai onko jokin muu mennyt asentaessa pieleen. Mahdollisia arvauksia/tietoa kiitos :D
-
vuotiko perän kansi vai miksi uusi tiiviste
-
vuotiko perän kansi vai miksi uusi tiiviste
Joo perän kansi vuosi, vuotaa ehkä edelleen kun näyttää että ois ajossa (n. 20km) heittäny vasemman jousen kohtaan öljyä, en tiedä onko mahdollista että lähtee tiivisteen välistä suoraan noin kauas mutta perässä nyt siis pelkkä mustaharmaa tiiviste, ei liimaa
-
Joo perän kansi vuosi, vuotaa ehkä edelleen kun näyttää että ois ajossa (n. 20km) heittäny vasemman jousen kohtaan öljyä, en tiedä onko mahdollista että lähtee tiivisteen välistä suoraan noin kauas mutta perässä nyt siis pelkkä mustaharmaa tiiviste, ei liimaa
kyllä se pitäs uudella tiivisteellä pitää ilman liimoja,mutta se jos siellä se 1.2 litraa öljyä niin uskoisin että ujellus ei siitä johdu,ei sinne menekkään ku joku ehkä reilu puoltoista alle 2 litraa kumminkin mutta kannattaa laittaa sinne täyttötulpan alareunaan se taso niin on ok,eikä se perä nyt vuoda sieltä kardaaninpuolelta eli sieltä pienen vetopyörän stefasta? ja ääni on varmasti perästä ei kardaanin tukilaakerista? ja vielä siitä perän äänestä tuleeko se vetopäällä vai hellätessä vai sekä että?
-
kyllä se pitäs uudella tiivisteellä pitää ilman liimoja,mutta se jos siellä se 1.2 litraa öljyä niin uskoisin että ujellus ei siitä johdu,ei sinne menekkään ku joku ehkä reilu puoltoista alle 2 litraa kumminkin mutta kannattaa laittaa sinne täyttötulpan alareunaan se taso niin on ok,eikä se perä nyt vuoda sieltä kardaaninpuolelta eli sieltä pienen vetopyörän stefasta? ja ääni on varmasti perästä ei kardaanin tukilaakerista? ja vielä siitä perän äänestä tuleeko se vetopäällä vai hellätessä vai sekä että?
Ääni tulee siis kokoajan n. 20-30kmh ylöspäin ja muuttuu korkeammaksi kokoajan kun nopeutta kertyy, ja ääni alkoi siis heti öljynvaihdon jälkeen, ei o ennen pitänyt mitään ääntä. En usko että liittyy kardaaniin koska tuskin olis alkanu ihan niin samalla hetkellä
-
Ääni tulee siis kokoajan n. 20-30kmh ylöspäin ja muuttuu korkeammaksi kokoajan kun nopeutta kertyy, ja ääni alkoi siis heti öljynvaihdon jälkeen, ei o ennen pitänyt mitään ääntä. En usko että liittyy kardaaniin koska tuskin olis alkanu ihan niin samalla hetkellä
öljyä lisää ja katso mitä tapahtuu....
-
Meillä oli yhdessä akselissa kopassa pistesyöpymiä joista öljy karkasi, ei kuitenkaan ihan tyhjäksi mutta kuitenkin selkeesti vähemmän mitä täytyy olla. Vaihdettiin koppa ehjään ja täysi määrä öljyä, ei lakannut aiemmin ilmennyt jollotus.
Jossakin vaiheessa avattiin tää ja pinjonin ulompi laakeri oli sen verran saanut osumaa huonosta voitelusta ja siksi kuului jollottava ääni. Eli kyllä tuo äänimaailma hyvin suurella todennäköisyydellä johtuu em. laakerista.
-
Oliko ennen samaa öljyä..
-
Oliko ennen samaa öljyä..
Peränä toimii g80 entisestä öljystä en tiedä, nyt on teboil hypoid ls 75w-90
Noo täytyy öljyä lisätä ainakin kun pääsee töistä.
-
Onko sulla sitä vanhaa öljyä jossain .tikun päähän ja kuinka tippuu .Oliko paksumpaa öljyä mahdollisesti ..
-
Onko sulla sitä vanhaa öljyä jossain .tikun päähän ja kuinka tippuu .Oliko paksumpaa öljyä mahdollisesti ..
Mustaa se ainaki oli, osa tekstistä jäi näköjään pois. Mutta nyt on öljymäärä oikea, ujellus jatkuu, eikai siellä oo voinu laakeritkaa mennä? kun ujellus alko heti ku lähti liikkeelle tallista
-
Ulinan syy löytyi, anturi.. Oli tiiviste vissiin just ratkaisevasti ohuempi ku laitoin 0.8mm. Noh otin rälläkällä anturista pois n. 5mm siivun, (anturi oli siis ennestään jo rikki) ei äännä enään.