Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: hohvu - 08.10.2019, 11:55:45
-
Morjesta, yrittänyt tässä nettiä selailla ja vastausta ei tunnu löytyvän. Joten kysytääs täältä. Ajatus ostaa v70 2007vm 5D bensa vehje, kiinnostaisi tietää mikä automaattilaatikko on tuossa autossa. Valmistaja ja vaihteitten lukumäärä? Ei tuon näköistä keppiä tunnu kovin monessa samanvuotisessa olevan. Voisi lueskella siintä vähän kokemuksia ja toki niitä saa antaa tähänkin. Laitoin vaihdekepistä kuvan.
(https://i.ibb.co/HgtWGxM/477-DED3-C-B5-BE-4-B1-A-9464-210924-ADFA77.png) (https://ibb.co/HgtWGxM)
-
Viispyttyisessä tuonikäisessä bensamallissa on kai aina 5-vaihteinen aisin warner aw55-50, keppi ainakin näyttää sellaiselta.
-
Viispyttyisessä tuonikäisessä bensamallissa on kai aina 5-vaihteinen aisin warner aw55-50, keppi ainakin näyttää sellaiselta.
onko tuo siis nimeltään ”geartronic” onko noihin tullut sitten keppiin joku päivitys kun monessa näyttää olevan P R N D ja kepin vasemmalla puolella manuaalin merkintä? ::)
(https://i.ibb.co/rHmZZdG/D8912-FD3-3-BD2-4-B3-F-8470-47-E2-A9-BE2024.png) (https://ibb.co/rHmZZdG)
-
onko tuo siis nimeltään ”geartronic” onko noihin tullut sitten keppiin joku päivitys kun monessa näyttää olevan P R N D ja kepin vasemmalla puolella manuaalin merkintä? ::)
(https://i.ibb.co/rHmZZdG/D8912-FD3-3-BD2-4-B3-F-8470-47-E2-A9-BE2024.png) (https://ibb.co/rHmZZdG)
tuo ei ole geartronic mutta geartronicissa on fyysinen laatikko sama, keppi vaan eri
-
Jos kyseessä on diesel, niin siellä majailee saman valmistajan 6-vaihteinen loota. Huollettuna ihan ok luotettavuudeltaan.
-
Viispyttyisessä tuonikäisessä bensamallissa on kai aina 5-vaihteinen aisin warner aw55-50, keppi ainakin näyttää sellaiselta.
Näyttää olevan aikamonissa ei ahdetuissa bensa malleissa juuri tämä, onko tälle jtn kutsumanimeä millä voisi googletella ja lukea foorumilta kokemuksia? Osaatko valaista asiaa. Ja kiitokset vastauksista.
-
aw55-50 tai volvon 5-vaihteinen automaattilaatikko. Pidän sitä kestävänä jos öljyt on vaihdettu säännöllisesti ja toisilla se on kestänyt ilmankin. Itsellä on tuo 326tkm ajetussa dieselissä ja toimii hyvin.
-
aw55-50 tai volvon 5-vaihteinen automaattilaatikko. Pidän sitä kestävänä jos öljyt on vaihdettu säännöllisesti ja toisilla se on kestänyt ilmankin. Itsellä on tuo 326tkm ajetussa dieselissä ja toimii hyvin.
jees, 233tkm autolla ajettu ja kolmesti tuona aikana vaihdettu. Itsellä kokemusta vain cvt laatikosta. Ei järin miellyttävä ajettava. Onko noissa huolto väli 60 vai 80tkm?
-
jees, 233tkm autolla ajettu ja kolmesti tuona aikana vaihdettu. Itsellä kokemusta vain cvt laatikosta. Ei järin miellyttävä ajettava. Onko noissa huolto väli 60 vai 80tkm?
Kyllä noilla spekseilä uskaltaisin ostaa jos laatikko toimii lämpimänä nätisti, ei ryski tai hukkaa vaihteita kovassa kiihdytyksessä. 80tkm virallinen väli ja 60tkm taksikäytössä tai kovassa käytössä.
-
Kyllä noilla spekseilä uskaltaisin ostaa jos laatikko toimii lämpimänä nätisti, ei ryski tai hukkaa vaihteita kovassa kiihdytyksessä. 80tkm virallinen väli ja 60tkm taksikäytössä tai kovassa käytössä.
jees. Koeajollahan sen varmaan huomaa 8)
-
Kyllä noilla spekseilä uskaltaisin ostaa jos laatikko toimii lämpimänä nätisti, ei ryski tai hukkaa vaihteita kovassa kiihdytyksessä. 80tkm virallinen väli ja 60tkm taksikäytössä tai kovassa käytössä.
semmoinen tuli vielä mieleen kun paikallaan vaihtaa P:ltä—>D:lle niin lukenut että jollain saattaa hieman tömähtää tai tulla vetopäälle hivenen ja vaihde kytkeytyä hieman hitaasti päälle, onko tämmöiset oireet normaaleita jos ilmenee koeajon yhteydessä?
-
semmoinen tuli vielä mieleen kun paikallaan vaihtaa P:ltä—>D:lle niin lukenut että jollain saattaa hieman tömähtää tai tulla vetopäälle hivenen ja vaihde kytkeytyä hieman hitaasti päälle, onko tämmöiset oireet normaaleita jos ilmenee koeajon yhteydessä?
Ensioireet, kun venttiilipöytä alkaa olemaan jumissa lian takia. Ei siis kuulu tehdä niin.
-
semmoinen tuli vielä mieleen kun paikallaan vaihtaa P:ltä—>D:lle niin lukenut että jollain saattaa hieman tömähtää tai tulla vetopäälle hivenen ja vaihde kytkeytyä hieman hitaasti päälle, onko tämmöiset oireet normaaleita jos ilmenee koeajon yhteydessä?
Vai oliko neutral control tän ikäisissä? Sehän tekee tuota ja saa ohjelmoitua pois, ettei heitä vapaalle suotta vaan kytkee vaihteen heti.
-
No kysytääs vielä tämmöistä laatikon toiminnasta kun ei volvon laatikoista ole kokemusta, jos ajaa esim 80km/h —> höllää kaasun ja antaa auton tippua esim 60km/h ja sen jälkeen laittaa lämän tiskiin niin tahtooko nämä laatikot nykästä vai toimivatko miten pehmeästi tämmöisissä tilanteissa. Tai toinen esimerkki jos esim pysähtyy vähän rivakammin liikennevaloihin jarrulla niin kestääkö vaihdelaatikko miten matkassa vai tunteeko nykäyksiä miten? Olisi kiva kuulla omakohtaisia kokemuksia. Huomenna on ostohousut jalassa.
-
No kysytääs vielä tämmöistä laatikon toiminnasta kun ei volvon laatikoista ole kokemusta, jos ajaa esim 80km/h —> höllää kaasun ja antaa auton tippua esim 60km/h ja sen jälkeen laittaa lämän tiskiin niin tahtooko nämä laatikot nykästä vai toimivatko miten pehmeästi tämmöisissä tilanteissa. Tai toinen esimerkki jos esim pysähtyy vähän rivakammin liikennevaloihin jarrulla niin kestääkö vaihdelaatikko miten matkassa vai tunteeko nykäyksiä miten? Olisi kiva kuulla omakohtaisia kokemuksia. Huomenna on ostohousut jalassa.
Ei nyi kumpaakaan suuntaan, jos on kunnossa.
Kokemuksella taas voin sanoa että jos öljyt vaihdettu, mutta ei nollattu/sopeutusajoa tehty niin sitten voi olla ylös päin vaihdot teräviä.
kyllä tollanen 450tkm ajettukin laatikko vaihtoi edellisessä V70 2.5T:ssä TODELLA nätisti ja pehmeästi.
-
No kysytääs vielä tämmöistä laatikon toiminnasta kun ei volvon laatikoista ole kokemusta, jos ajaa esim 80km/h —> höllää kaasun ja antaa auton tippua esim 60km/h ja sen jälkeen laittaa lämän tiskiin niin tahtooko nämä laatikot nykästä vai toimivatko miten pehmeästi tämmöisissä tilanteissa. Tai toinen esimerkki jos esim pysähtyy vähän rivakammin liikennevaloihin jarrulla niin kestääkö vaihdelaatikko miten matkassa vai tunteeko nykäyksiä miten? Olisi kiva kuulla omakohtaisia kokemuksia. Huomenna on ostohousut jalassa.
Kuvailemasi oireet liittyy yleensä 6-vaihteisen TF80 oireisiin vikaantuessaan, johtuu yleensä alentuneista öljynpaineista ahdistavan suodattimen tai vuotavien tiivisteiden vuoksi. Alkupään venttiilikoneistot vikaantuivat myös pienillä kilometreillä ja aiheutti vastaavia oireita.
-
semmoinen tuli vielä mieleen kun paikallaan vaihtaa P:ltä—>D:lle niin lukenut että jollain saattaa hieman tömähtää tai tulla vetopäälle hivenen ja vaihde kytkeytyä hieman hitaasti päälle, onko tämmöiset oireet normaaleita jos ilmenee koeajon yhteydessä?
Mulla oli ennen t5 joka oli tosi nopea kytkemään. Nykyinen kuusi vaihteinen diesel 2.4d odottelee jonkin aikaa P:ltä -> D:lle.
Sinisen mukaan normaalia kuusi vaihteisen hidas kytkeminen.
-
Kiitokset vastauksista ja pakko kehua miten täällä foorumilla autetaan miestä metsässä. Kiva kuulla ja saada kokemuksia kyseisestä laatikosta kun ei ole tullut tuommoisella ennen ajettua. Ei tarvitsisi niin sanotusti sikaa säkissä ostaa! :D
-
No kysytääs vielä tämmöistä laatikon toiminnasta kun ei volvon laatikoista ole kokemusta, jos ajaa esim 80km/h —> höllää kaasun ja antaa auton tippua esim 60km/h ja sen jälkeen laittaa lämän tiskiin niin tahtooko nämä laatikot nykästä vai toimivatko miten pehmeästi tämmöisissä tilanteissa.
Minulla tuollaisessa tilanteessa tiputti usein tyhjäkäynnille ja sitten kun antoi kaasua niin sai todella pehmeästi annostella ettei nykäise. Mitä hiljaisempi nopeus sitä pahempi nykäys. Tiedä sitten oliko laatikko rikki vai mikä syynä. Noin 150tm tuli päästeltyä tuollai. Laatikko oli se 6v geartronic. Nykyinen laatikko ei tee tuota vaikka on sama mutta vuosimallia 2014. Olisi jäänyt kauppaan jos olisi tuota nykäystä tuntunut