Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Mäkeläinen41 - 08.10.2019, 22:14:22
-
Autohan on V70 2.4D 2007
Ongelmana on 6vaihtein automaatti auto herja että vie vaihteisto huoltoon ja laatikko luistaa ja useampi vikakoodin lukija antaa vieaksi solenoidi SLU. paikalliset huoltamot ei oikein tiiä epäilööt vain että voi olla siinä solenoidissa tai turpiinissa. öljyt on tarkistettu oli riittävästi ja väri oli hyvä elikkä punaset. mikä hän sen hydraulikoneikon malli on jos tilaasi sen solenoidin jostain ja rupeaisi purkamaan.
-
Voihan se venttiilipöytä takertaa jos on likaa siellä ja siksi antaa vikaa solenoidista. Onestopgearboxshop toimitti omaan 2009 malliseen 6 vaihteiseen venttiilipöydän hintaa 595€ kotiovelle. Ei kovin paha hinta koko venttiilipöydästä.. Ja sieltä osasivat alustanumerolla toimittaa oikean osan.
-
Voihan se venttiilipöytä takertaa jos on likaa siellä ja siksi antaa vikaa solenoidista. Onestopgearboxshop toimitti omaan 2009 malliseen 6 vaihteiseen venttiilipöydän hintaa 595€ kotiovelle. Ei kovin paha hinta koko venttiilipöydästä.. Ja sieltä osasivat alustanumerolla toimittaa oikean osan.
Mitä maksoi vaihdattaminen, vai vaihdoitko itse? Eikös tuossa 2009 ole vielä sama 6-v loota, kuin 2007?
-
Mitä maksoi vaihdattaminen, vai vaihdoitko itse? Eikös tuossa 2009 ole vielä sama 6-v loota, kuin 2007?
Itse vaihdoin. Kai nuo kaikki 6-vaihteiset suht samanlaisia ovat?
-
Itse vaihdoin. Kai nuo kaikki 6-vaihteiset suht samanlaisia ovat?
Oliko iso homma? :)
-
Ainakin MK3 seiskakympissä venttiilipöydän saa vaihdettua ilman, että tarvitsee purkaa mahdottomasti tavaraa pois. Venttiilipöydän koppa mahtuu tulemaan pois ihan hyvin. Autonostin on ehdoton ja yksi torx on hieman hankalassa välissä, mutta ihan tehtävissä oleva homma perustyökaluilla.
-
Saako tuota solnoidi suomesta
(https://i.ibb.co/F5fRpDk/1570903230074255277433.jpg) (https://ibb.co/F5fRpDk)
Jos kokeilisi tuon vaihtoa pelkästään vai tilaasikko koko venttiilipöydän
-
Mittaa ja testaa solenoidin kunto. Käämin vastus pitäisi olla noin 4-8 ohm lämpötilasta riippuen. Kokeile liikkuuko kara vapaasti, anna vaikka käämille virtaa. Oliko tarkka vikakoodi mikä? Eli onko vika sähköinen vai toteaako TCM vain että ei kykene käyttämään muuntimen lukkoa. Jos vaihteiston valmistenumero alkaa 06J/K/L tai aikaisempi voi epäillä että venttiilikoneisto on viallinen. Googlettelemalla joskus etsin juttua tuosta ja alkupään venttiilikoneistot olivat nopeasti kuluvaa mallia.
-
No se ei ollu tarkka kun justiisa että ei lukihe muuninta niin ilmotti että solenoidi SLU. pitää mitata se vastus. Toki alkaa han sillä olla kohta 500000 ajettu että alkaa han se väsyä
(https://i.ibb.co/Jj3CnHn/P-20191013-185727-p.jpg) (https://ibb.co/Jj3CnHn)
-
Tarkka vikakoodi auttaisi ja mieluiten vidalla luettu. Miten vaihteistoa on huollettu tähän asti? Valmistusnumeron perusteella ei ole viallinen venttiilikoneisto, mutta onhan metrejä jo sen verran takana että vika voi olla missä vain.
-
Sitä on luettu kahella testerillä Volvon omalla yhellä pakallisella korjaamolla ja DELPHIN lukijalla. huoltoja on tehty entinen omista ja mikä on tuttu ja wetterin entinen huolto mies niin on käyttäny laatikon auki reilu 40T siteen ja vaihtanu turpiinin ja suodattimen ja tarkistanu yleis kunnon.