Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: revote - 19.10.2011, 20:51:27
-
Nyt on kiikarissa aika liki tasan 200tkm ajettu S60 2.4T koneella, automaattilaatikolla jos sillä on asiaan jotain merkitystä.
Kysymys kuuluu, uskaltaisiko tuon verran ajettua autoa ja sen moottoria lastuttaa? Eikös tehot nouse noin 50 heppaa, minkäs verran vääntö nousee?
Kaasujalka on rauhallinen, täyskaasukiihdytykset ovat taakse jäänyttä elämää, jos tällä on jotain merkitystä :)
-
Nyt on kiikarissa aika liki tasan 200tkm ajettu S60 2.4T koneella, automaattilaatikolla jos sillä on asiaan jotain merkitystä.
Kysymys kuuluu, uskaltaisiko tuon verran ajettua autoa ja sen moottoria lastuttaa? Eikös tehot nouse noin 50 heppaa, minkäs verran vääntö nousee?
Kaasujalka on rauhallinen, täyskaasukiihdytykset ovat taakse jäänyttä elämää, jos tällä on jotain merkitystä :)
Volvojen mittapuulla tuo ei nyt varsinaisesti ole paljon ajettu. Varmaan aika yleisesti ne vasta tuossa vaiheessa lastutetaan, kun hinta on hiipunut sille tasolle että ne ovat myös niiden saatavilla jotka ensisijaisesti miettivät lastuttamista. Eikä pidä provosoitua, tai yleistää, en itsekkään niin tee. Mutta varmaan ymmärrätte pointin.
-
Kaasujalka on rauhallinen, täyskaasukiihdytykset ovat taakse jäänyttä elämää, jos tällä on jotain merkitystä :)
Kannattaako miettiä lastutusta jos pedaali ei käy pohjassa? :)
Mutta eiköhän se kestä. Melkein voisi sanoa että se laatikko hajoaa vakionakin jos on hajotakseen. Ei tuosta lastulla niin paljoa enempää saa vääntöä kuin esim. T5:ssa on vakiona.
-
Vääntö kasvaa lastun myötä aika mukavasti ;)
Ja tuohon ekaan vastaukseen vielä, en ymmärrä pointtia, kerro tarkemmin?
-
En osaa 2.4t koneesta sanoa tarkalleen.
mutta sen voin lisätä että omani 2.3 koneeni lastutin 240tkm kohdalla.
pieniä ongelmia oli koska jotkut osat oli vähän kulahtaneita. (kumiletkuja ja stykäpuoli). mutta kun niitä vaihdoin niin toimi hienosti!
Eli mun mielstä toun koneen voi hyvinkin lastuttaa kunhan siinä on perusasiat kunnossa!
-
Tosiaan, kun perusasiat on kunnossa, ei 200tkm ole mikään kilometrimäärä noille. Jonkun melkein 400tkm ajetun 2.4 turbon olen softannut, ja kun maffit, letkut ja tcv venttiilit on kunnossa niin ei ne kaipaa kuin kovaa ajoa.
Realistiset lukemat tuosta koneesta softan jälkeen on 235hp/380Nm. Jotkut lupaa 250hp muttei ne penkissä semmoista anna koskaan.
-
Joo en tiedä että mistä mä sain tuon 250hp, mutta se 30 kaakkia ja noin 100newtonia ihan jees lisä.
Kiitos näistä tiedoista, pitää laittaa harkintaan toi softaus. Talvi tulee, ei niin kiire kuitenkaan :)