Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jon1.tur - 11.10.2019, 14:48:38

Otsikko: 740 tyhjänkäynti ja vakkari
Kirjoitti: jon1.tur - 11.10.2019, 14:48:38
Mikähän mahtaa riivata kun tyhjänkäynti jää välillä 1000-1500rpm ja kun pysähtyy niin laskee hetkenpäästä takas normaaliin(5-10sek), aina ei tätä tee ja kun tekee niin sammutus ja startti niin tyhjänkäynti normaali.
Tekniikka manuaali b230f joka jossa kaikki muut paitsi männät ja nokka(a) ft koneesta.
Tyhjänkäynti moottori ja kaasuläppä puhtaita eikä jumita, myös kaasuasento tunnistin säädetty oikein.
Tekee tuota aika satunnaisesti sekä kylmällä että kuumalla koneella.

Toinen ongelma on vakkari jossa ei ole eloa.
Kaikki osat otettu purkuautosta ja kytketty ohjeen mukaan mutta ei ole eloa ollenkaan.
Ei alipaine vuotoja, virrat tulee sulakerasialta, nopeusmittari toimii, alipaine pumppu toimii suoralla virralla

Otsikko: Vs: 740 tyhjänkäynti ja vakkari
Kirjoitti: Kankikari - 11.10.2019, 16:39:35
Moottorin ecu ei ehkä saa nopeustietoa mittaristolta.
Otsikko: Vs: 740 tyhjänkäynti ja vakkari
Kirjoitti: HammerDown - 11.10.2019, 19:48:31
Moottorin ecu ei ehkä saa nopeustietoa mittaristolta.

Juu, kannattaa kattoo, että nopeusmittarin takana on piuha kiinni. On suht lyhkänen ja saattaa irrota mittaristoa irrottaessa.
Otsikko: Vs: 740 tyhjänkäynti ja vakkari
Kirjoitti: jon1.tur - 11.10.2019, 20:20:31
Mittaristossa kaikki piuhat kiinni, ei pitäis siitä olla kiinni mutta voiko mittaria jotenkin mitata ettei siinä ole jotain juotos vikaa tms?

Vakkari ei kyllä toiminut aikasemminkaan kun tuota tyhjänkäynti vikaa ei ollut.
Onko niissä ollut ohjainboksi vikoja tai muuta yleistä jos alipainevuodot on pois suljettu?
Otsikko: Vs: 740 tyhjänkäynti ja vakkari
Kirjoitti: puliukk0 - 12.10.2019, 18:18:16
LH kuuluis nostaa kierroksia hieman ajossa (oisko jotain n.1000-1200rpm) ja sitten kun pysähtyy niin tiputtaa niitä.

Ja jos ei toimi vakkari niin sieltä mittaristosta lähtisin liikkeelle. Kandee kolvaa koko mittaristo läpi, omasta oli konkat oksentanu kandee samalla vaihtaa nekin...