Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: vaaski - 20.10.2011, 09:29:13

Otsikko: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: vaaski - 20.10.2011, 09:29:13
Tervehdys. Ostin tuollaisen volvon, ja siinä tuntuis olevan jotain häikkää noiden alvääntöjen kanssa. Eli kun lähtee kiihdyttämään, niin naapurin mummu menee 1.0 micralla ohi ja heiluttaa, mutta kun kierrokset n.4000rpm niin volvo ottaa ja lähtee, ja silloin vetoja aivan pirusti. Volvon oma "turbo mittari" nousee melkein loppuun, mutta alle 4000rpm:n ei meinaa nousta edes valkoiselle. Olisko kellää itään ideaa mikä mahtais olla vialla?
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: hevonen - 20.10.2011, 09:38:58
Viallinen hukkaportin kello?
Ahtovuoto jossain letkussa?
Imee ahdinta ennen imuletkun kasaan?
Imm vika?

Onks vikakoodeja ;) ?
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Hurm0s - 20.10.2011, 09:42:43
Viallinen hukkaportin kello?
Tai kellon tanko pirun löysässä...
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 20.10.2011, 09:47:10
Ei oo vielä luettu vikakoodeja kun ei ole OBD2 lukulaitetta. Alipaineletkut on kunnossa, täytyy katsoa se kello. Tuossa kellossa kun ei ole säätöä, niin kuinka sais kiristettyä? Niin ja ilmamäärämittari on uusittu.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Hurm0s - 20.10.2011, 10:17:43
Ei ole säätöä...?
Onko siihen vaihdettu jokin eri kello?
Alkuperäisessä on kyllä säätö.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 20.10.2011, 10:24:47
Juu, oli sielä kaikkien peltien alla säätö. Pitääkö sitä vartta lyhentää vai pitentää?
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: hevonen - 20.10.2011, 11:37:06
Jos se on napakasti paikallaan ja ahtaa kierroksilla hyvin(täydet) en menis koskemaan tangon säätöön. Jos sen teet ja kiristät tankoa niin ne huippuahdotkin nousevat ja se ei välttämättä ole hyvä asia.

Lyhentämällä tankoa ahdot kuitenkin siis nousevat.

Voisko olla ahtopaineensäätösolenoidissa vika, tai sen letkuissa?
Kato nyt vielä ahtoletkut lävitte, ettei vuoda vaikka sieltä mutkasta ennen turboa...
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 24.10.2011, 13:09:34
Noniin letkut ja putket tutkittu, eikä mitään vaikutusta. Muutama alipaineletku oli hapertunut muuten ok. Nyt huomasin myös sellaisen vian, että ottaa kierroksiakin huonosti/hitaasti alhaalta. Putsasin tyhjäkäyntimoottorin ja kaasuläppäkotelon, niin ja virranjakajan ja ei vaikutusta :'(
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Hurm0s - 24.10.2011, 13:18:48
IMMu tai lambda voi olla kanssa syypäänä, eli jos on seokset persiillään...

Ahtojen huonoon nousuun voisi olla syynä myös halkinainen ahtimen pakopesä, mutta tuskin aiheuttaa kierrosten hidasta tai huonoa nousua...

Seuraavaa voisit kokeilla: Eli ota hukkaportin kellosta letku irti kokonaan ja käy koeajolla, mutta TODELLA VAROVASTI.
Paina siis pikkuhiljaa kaasua ja seuraa, että nouseeko ahdot kellon letku irrallaan. Jos lähtee nousemaan niin päästä heti kaasusta.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 24.10.2011, 13:28:08
IMMu on uusi, eli ei pitäisi olla vikaa. Koitin ottaa letkun jo ennemmin irti, ja ahtaa kyllä.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Hurm0s - 24.10.2011, 13:34:48
Oisko ahtopaineen säätöventtiilissä vikaa, eli BCS:ssä....

Tai sitten softa ei anna ahtoa jostain syystä.
Ne vikakoodit vois olla oikeesti hyvä lukea...
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 24.10.2011, 13:40:39
Juu ne vika koodit luetaan huomenna, niin ja kyllä ahtaa täydet kun kierroksia n.4000rpm mutta ennen sitä 4000rpm:ää ei oikein tapahdu mitää ahto mittarissa, eli pysyy siinä valkoisen rajalla.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 25.10.2011, 10:17:23
No niin, nyt on vikakoodit luettu ja herjas vain abs anturia. Tulpat,johdot ja virranjakajan hilpeet vaihdoin eilen, eikä mitään vaikutusta. Voiskohan katti olla finaalis?
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Nercs - 25.10.2011, 11:10:19
 Kone saa bensaa  eli ne bensapaineet ok eli 3.03 bar  ruiskupumppu ok suuttimet kunnossa ja bensasuodatin vaihdettu justiinsa että tiedetään että se ainakin on kunnossa ilmasuodatin ok.Nämä on niitä perus jutskia
Katti monesti menee tukkoon eli kone ei hengitä kunnolla .Sen tietää sitten kun katin ottaa pois että kiertääkö kone silloin paremmin.Kuinka on tiellä ottaako kone kierroksia kunnolla että punarajalle mennään kevyesti.Katsoin aloitus viestin että kone herää henkiin siinä 4000 ja  onko autossa mitään ylimääräistä viritystä eli lastua
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 25.10.2011, 11:19:45
Maantiellä meno kankeaa siihen 4000rpm:ään sitte menee kepeästi rajoitajalle, ja kun vaihtaa vaihdetta niin taas hetken hannaa ja sit mennään. Bensan suodatin vaihdettu ja bensan paine 3.2bar.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Nercs - 25.10.2011, 11:21:37
Katso toi lisäys tuohon viestiin.Sekä paljon autollaa ajettu onko turbo huollettu koska kun se on 220-240tkm välein riippuu käytöstä ja öljyistä ,Kun tuntuu siltä ettei se herää toimimaan kunnolla.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 25.10.2011, 11:39:03
Autolla ajettu n.240tkm ja ei ole mitään viritystä. Ahtimesta ei parempaa tietoa, mutta ei ainakaan välystä ollut ja auto ei savuta yhtään, eli ei pölläyttele.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Nercs - 25.10.2011, 11:44:19
Mutta jonnekin sieltä föönistä ne paineet karkaa ja koneen ajoitukset on kunnossa että sxekin linja on tutkittu .Eli se jakohihna  suoja pois ja katsomaan ne merkit että kaikki ok.Mitäs teet sille katillee testaatko ilman pönttöä kuinka liikkuu vai kuinka on asianlaita
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Make - 25.10.2011, 11:50:36
Jos muut paikat katottu niin se TCV venttiili vaihtoon. On siinä ilman suodatin kotelon liepeillä johon menee kolme letkua. Ei maksa montaa kymppiä siniselläkään.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 25.10.2011, 11:57:21
Jako oli kohdallaan, se katottiin ensinmäisenä ja samalla vaihdettiin jakopään hilppeet. Täytyy seuraavaksi ottaa katti pois.Niin ja päästöt käyty ottamassa arvot oli:

Tyhjäkäynti:
-CO          0.073%
-CO2          14.8%
-HC            47ppm
-O2             0.08%
-CO-VRAI      0.1%
-Lambda     1.000

Kierroksilla:
-CO          0.160%
-CO2          14.8%
-HC           28ppm
-02             0.05%
-CO-VRAI      0.1%
-LAMBDA      0.998
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Nercs - 25.10.2011, 12:09:05
Hyvät arvot muttaa tuo Co rikastuu kun koneessa on kierroksia..Oletko käyttänyt bensanjoukossa sitä suuttimien puhdistusainetta Valvoline tai muuta vastaava jos suuttimet antais enemän soppaa alakieroksilla.Toi päästölappu kertoo koneesta kivasti että kaikki siellä periaaatteessa kunnossa että sen puoleen pitäsi toimia kuin käkikello.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 25.10.2011, 12:11:53
En ole laittanut vielä. Täytyy nyt käydä ruuvamassa toi katti pois ja laittaa suora putki tilalle, kun sattuu olemaan tuollainen laipoitettu T5:sen katin korvaus putki.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Hurm0s - 25.10.2011, 12:29:24
Tukossa oleva katti vaan yleensä ahdistaa siellä yläkierroksilla...
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Nercs - 25.10.2011, 12:42:21
Voihan se vastustaa alakierroksilla,mutta annetaan testata ainakin se sitten on varmaa ettei ole siinä ongelmaa.Tulee samaa fiilinki kuin minullee Mustangi 5 litraa kuiva asfaltti painaa kaasua, totean lopuksi kyllä lähti rivakkaa.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Make - 25.10.2011, 12:50:33
Voihan se vastustaa alakierroksilla,mutta annetaan testata ainakin se sitten on varmaa ettei ole siinä ongelmaa.Tulee samaa fiilinki kuin minullee Mustangi 5 litraa kuiva asfaltti painaa kaasua, totean lopuksi kyllä lähti rivakkaa.
Miten se katti vastustaa vain alakierroksilla ja pelaa hyvin yläkierroksilla? Sitten kun tähän lisätään vielä että päästöt on kunnossa...
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: haloka - 25.10.2011, 13:06:02
Jos katti on tukossa yksi miten huomaa kun pistää käden pakoputken eteen ja pyytää kaveria kaasuttamaan,
putkesta tulee todella kuumaa pakokaasua ja heikosti.
Tämä on kun katti on todella tukossa.
Kyllä se tukkoinen katti vaikuttaa matallilla ja korkeilla kieroksilla.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 25.10.2011, 13:28:49
No niin nyt on testattu ilman kattia, ja ei merkittävää vaikutusta. Sitten vähän testailin muutenkin, eli otin ahtopaineen säätimestä johdon irti, eli ei ahda. Kiihdytyksessä reagoi samoin kun ahtojenkin kanssa, eli 4000rpm:ään aivan yhtä hengetön kun ahtojenkin kanssa, ja 4000rpm:ssä otti tehopiikin ja ahdot nolla. Sitten tukin kellolle menrvän letkun eli ahtaa ilman säätöä, niin ei mitää vaikutusta tuohon mopomaisuuteen. Rupee loppuun vaihtoehdot :'(
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Nercs - 25.10.2011, 13:45:47
Turbo kauppaa varmaakin  johtaa seuraavaa ajolenkki ja pyöriihän se turbo siellä varmasti

Tuossa juttua mistä se heikko alavääntö johtuu.
http://www.kosunenracing.com/turbo.html
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Nercs - 25.10.2011, 13:50:21
Miten se katti vastustaa vain alakierroksilla ja pelaa hyvin yläkierroksilla? Sitten kun tähän lisätään vielä että päästöt on kunnossa...
Jos on jokin lamelli irrallaan siellä katissa pienillä kieroksia voi tukkia pakokaasun menoa ja sitten kovalla kaasulla antaa sen verran periksi että kone hengittää.Nämät on sellaisia utopia juttuja muttaa kaikki testaa ei tarvitse lopukssa todetaa auto kunnoss katti oli tukossa.Autojen korjailussa on sellainen sanontaa "mitä minä sanoin" ei oiken aina pidä.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 25.10.2011, 13:58:15
Sormilla pyörii kyllä hienosti. Ihmetyttää vain, kun se ahtaa kierroksilla ja vetoja on ihan kivasti. Ja tuo kun ilman turboakin se empii sinne 4000rpm:ään ja sitten vasta lähtee. :-[ Täytyy vielä kerran kattoa se jakopää ettei vain olis hampaan sivus.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Nercs - 25.10.2011, 14:15:34
Onko teillä ollut koko ajan noin hengetön  autosi.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 25.10.2011, 14:20:07
Kyllä ja edelliselläkin omistajalla sama vika. Tarkoitus olis käydä softaamas toi auto MoTest:lla mutta kun ei oikein vaikuta normaalilta toi auto, niin ei taida olla vielä hyötyä, ennen kun vika selviää.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Make - 25.10.2011, 14:53:18
Jos on jokin lamelli irrallaan siellä katissa pienillä kieroksia voi tukkia pakokaasun menoa ja sitten kovalla kaasulla antaa sen verran periksi että kone hengittää.Nämät on sellaisia utopia juttuja muttaa kaikki testaa ei tarvitse lopukssa todetaa auto kunnoss katti oli tukossa.Autojen korjailussa on sellainen sanontaa "mitä minä sanoin" ei oiken aina pidä.
Niitä "lamellejä"katalysaattoriss on tuhansia ja taas tuhansia siellä joten ei yksi lamelli paljoa vaikuta.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Nercs - 25.10.2011, 21:53:00
Kyllä ja edelliselläkin omistajalla sama vika. Tarkoitus olis käydä softaamas toi auto MoTest:lla mutta kun ei oikein vaikuta normaalilta toi auto, niin ei taida olla vielä hyötyä, ennen kun vika selviää.

Luvitko sen linkin niistä turboista ja huonosta alaväänöstä?
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 26.10.2011, 07:42:19
Luin, ja selailin noita muunkin foorumin juttuja koko illan, ja siellä huomasin että on tuon By-pass:in kanssa ollut muillakin samnkaltaisia ongelmia. Eli mulla ainakin turbo sakkaa kun päästää kaasun, ja se kuulemma merkitsee sitä että vuotaa. Täytyy ruuvata se "pässi" irti ja tsekata sen kunto. 
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Nercs - 26.10.2011, 08:39:10
Hyvä kun vika alkaa paikantumaan.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: vaaski - 26.10.2011, 11:58:37
Elikkä "pässi" sielä luultavasti on kummitelut :) Otin sen auki ja se oli kun reikäjuusto. Koitin ensin puhaltaa letkuun ja aivan kuin olis pelkään letkuun puhkunut, eli ei mitään vastusta. Nyt tehty laippa tilalle ja odotellan että tiivite tuodaan, jotta saan auton takas nippuun. Tuo "pässi":hän toimii niin että, kun päästää kaasun, niin alipaine vetää kalvoa ylös, jolloin jousikuorma ei jaksa pitää kalvoa alhaalla, ja päästää paineen takas kiertoon. Ja jos kalvo on rikki niin päästää paineen läpi, ja ahdot ei pysty nousemaan, ennen kun paine tarpeeksi suuri. Meniskö jotenkin noin? Viisammat voi korjata jos meni mettään  :)

Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Nercs - 26.10.2011, 12:07:50
Tuossa on tietoisku http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=12
Joo eihän se kone toimii jos ei paineita löydy pintakaasulla vaikkaa turbo pyörii vinhasti.
Hyvä uutta dumppia kehiin elä osta halpaa kopiota ja varmaakin kone herää siitä "talviunesta"
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Nercs - 26.10.2011, 12:28:51
Niitä "lamellejä"katalysaattoriss on tuhansia ja taas tuhansia siellä joten ei yksi lamelli paljoa vaikuta.


Kuten huomattiin se vika voi olla imupuolella joten eikös se mennyt sitten hyvin,
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: heikinheimo - 26.10.2011, 12:45:40
Elikkä "pässi" sielä luultavasti on kummitelut :) Otin sen auki ja se oli kun reikäjuusto. Koitin ensin puhaltaa letkuun ja aivan kuin olis pelkään letkuun puhkunut, eli ei mitään vastusta. Nyt tehty laippa tilalle ja odotellan että tiivite tuodaan, jotta saan auton takas nippuun. Tuo "pässi":hän toimii niin että, kun päästää kaasun, niin alipaine vetää kalvoa ylös, jolloin jousikuorma ei jaksa pitää kalvoa alhaalla, ja päästää paineen takas kiertoon. Ja jos kalvo on rikki niin päästää paineen läpi, ja ahdot ei pysty nousemaan, ennen kun paine tarpeeksi suuri. Meniskö jotenkin noin? Viisammat voi korjata jos meni mettään  :)

Oisko tästä mahdollista saada kuvaa? Luulen tietäväni osan ja mikä toiminta jne mutta olisi kiva varmistua  ::)
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: vaaski - 26.10.2011, 14:36:23
No niin nyt on laippa laitettu pässin tilalle, ja johan rupes tapahtumaan ;D. Nyt lähtee turbo ahtamaan jo 2000rpm:stä ja vetää hyvin rajoittajalle asti, ja joinkin auton olemus muuttui muutenkin positiivisenpaan suuntaan. Nyt seuraavaksi se dumppi :D





 (http://www.tomant.net/kuvat/TD04HL-13G-6-01410_2.JPG)

Eli se pässi on tuossa turbossa ylhäällä
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: heikinheimo - 26.10.2011, 19:52:50
No niin nyt on laippa laitettu pässin tilalle, ja johan rupes tapahtumaan ;D. Nyt lähtee turbo ahtamaan jo 2000rpm:stä ja vetää hyvin rajoittajalle asti, ja joinkin auton olemus muuttui muutenkin positiivisenpaan suuntaan. Nyt seuraavaksi se dumppi :D





 (http://www.tomant.net/kuvat/TD04HL-13G-6-01410_2.JPG)

Eli se pässi on tuossa turbossa ylhäällä

Ok, kiitos! Elikkä kannattaako se tukkia laipalla? Omassa 2,3l T5 vähän samantapaisia ongelmia/ominaisuuksia ollut. Elikkä juuri tämä 4k piikki.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: Hurm0s - 26.10.2011, 22:36:07
Ok, kiitos! Elikkä kannattaako se tukkia laipalla? Omassa 2,3l T5 vähän samantapaisia ongelmia/ominaisuuksia ollut. Elikkä juuri tämä 4k piikki.
Jos sen tukkii, niin se pitää korvata jollain muulla, eli dumpilla tai erillisella by-pass venttiilillä, muuten ahdin sakkaa ja hajoaa nopeasti.

Oma mielipide tosin on, että rikkonaisen kalvon tilalle vain uusi, kyllä se siellä taas sen yli 10 vuotta kestää. Tuo alkuperäinen kun on toiminnaltaan hyvä...
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: heikinheimo - 26.10.2011, 22:46:00
Jos sen tukkii, niin se pitää korvata jollain muulla, eli dumpilla tai erillisella by-pass venttiilillä, muuten ahdin sakkaa ja hajoaa nopeasti.

Oma mielipide tosin on, että rikkonaisen kalvon tilalle vain uusi, kyllä se siellä taas sen yli 10 vuotta kestää. Tuo alkuperäinen kun on toiminnaltaan hyvä...

Oukkidoukki! Kiitos neuvosta, tilataas huomenna uusi ja vaihdetaan varmuuden vuoksi!
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
Kirjoitti: Make - 27.10.2011, 09:39:25

Kuten huomattiin se vika voi olla imupuolella joten eikös se mennyt sitten hyvin,
Katalysaattori on  tosin pakopuolella,mutta yhtä kaikki auto pelaa ja kuski on tyytyväinen.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: heikinheimo - 27.10.2011, 11:12:17
Jos sen tukkii, niin se pitää korvata jollain muulla, eli dumpilla tai erillisella by-pass venttiilillä, muuten ahdin sakkaa ja hajoaa nopeasti.

Oma mielipide tosin on, että rikkonaisen kalvon tilalle vain uusi, kyllä se siellä taas sen yli 10 vuotta kestää. Tuo alkuperäinen kun on toiminnaltaan hyvä...

Osaatko neuvoa mistä kalvon saisi tilattua? Sinisellä on vaan koko sarja joka maksaa 221e (hieman suolanen).
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: Hemulis - 27.10.2011, 14:22:09
Tuolta voi katsoa jälleenmyyjiä:

http://www.turbotekniikka.fi/

Oli muistaakseni n. 150€ kalvon hinta.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: Make - 27.10.2011, 15:54:40
Suomessa taas hinta kohdillaan Ebaysta alkuperäisosa
Turbo BOV Bypass Rebuild Kit TD04L TD04HL SRT-4 VOLVO
Rahteineen noin 40€....  :2funny:
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: heikinheimo - 27.10.2011, 16:03:17
Suomessa taas hinta kohdillaan Ebaysta alkuperäisosa
Turbo BOV Bypass Rebuild Kit TD04L TD04HL SRT-4 VOLVO
Rahteineen noin 40€....  :2funny:

Asiaa! kiitos  :pomo:
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: Wolvis - 27.10.2011, 19:07:28
Suomessa taas hinta kohdillaan Ebaysta alkuperäisosa
Turbo BOV Bypass Rebuild Kit TD04L TD04HL SRT-4 VOLVO
Rahteineen noin 40€....  :2funny:
Eikös se ole se suomilisä?  :2funny:
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: Hurm0s - 27.10.2011, 21:11:07
Eikös se ole se suomilisä?  :2funny:
Täällä on ALVi kohdillaan 8)
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: Make - 27.10.2011, 21:16:11
Täällä on ALVi kohdillaan 8)
Jos huono tuuri ja jää lähetys tulliin joutuu tuosta maksamaan ALV:n eli hinnaksi tulee n 50€.  :D
Otsikko: Re: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: adrock - 27.10.2011, 21:21:40
Jos huono tuuri ja jää lähetys tulliin joutuu tuosta maksamaan ALV:n eli hinnaksi tulee n 50€.  :D

Eikö raja ole n.43€?
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: vellu83 - 28.10.2011, 13:44:24
Onkos aloittajalla kuinka hengetön kyseinen auto alle 2000 rpm  kun itselläni on samallainen auto mutta tuntuu ettei alle 2000 kiekan tapahdu mitään?
Otsikko: Vs: Re: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: Make - 28.10.2011, 18:41:10
Eikö raja ole n.43€?
Käsittääkseni veronkantoraja on EU:n ulkopuolelta tulevista lähetyksistä 150e ja alle olevista Pelkästään ALV:
Otsikko: Vs: Re: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: Justus - 28.10.2011, 19:43:38
Käsittääkseni veronkantoraja on EU:n ulkopuolelta tulevista lähetyksistä 150e ja alle olevista Pelkästään ALV:

http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf
Otsikko: Re: Vs: Re: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: adrock - 28.10.2011, 20:01:30
Käsittääkseni veronkantoraja on EU:n ulkopuolelta tulevista lähetyksistä 150e ja alle olevista Pelkästään ALV:

[Ot] -H- [/Ot]
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: vaaski - 30.10.2011, 09:48:05
Onkos aloittajalla kuinka hengetön kyseinen auto alle 2000 rpm  kun itselläni on samallainen auto mutta tuntuu ettei alle 2000 kiekan tapahdu mitään?

Joo kyllä tuo aika hengetön on alle 2000rpm:n Kattoo nyt kuinka muuttuu kun saa uuden softan.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: heikinheimo - 08.11.2011, 23:12:39
Tilasin nytten tuon rebuild kitin autoon hetkenmielijohteesta :pomo:

Saas nyt nähä mitä siellä sisällä tapahtuu vaikkei nyt erityisesti hengetön olekkaan mutta välillä vaan tuntuu :idiot2: Jos ei jeesaa niin onpahan tekosyy lastuttaa..
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: hanmies - 05.10.2012, 17:19:38
Moro,

Omasta autosta hukkui alaväännöt tyystin eilen. Vasta 4000 rpm alkaa tapahtumaan. Kokeilin puhaltaa bypass:ille menevään letkuun imusarjasta ja vaikuttaisi että kalvo on selvänä kun ei ole mitään vastusta puhaltaessa. Onko tuossa 2,5t matalapaineturbossa (13G) sama kalvo kuin isoveljissään? Sopiiko esim. tämä tuohon 13G pikkuturboonkin: http://www.ebay.com/itm/Turbo-BOV-Bypass-Repair-Kit-VOLVO-TD04HL-15G-16T-19T-/150912392239?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2323145c2f&vxp=mtr ?
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: Kanistaja - 07.10.2012, 17:01:22
Jos kiinnostusta, mulla olis 100% ehjä bypass 150tkm ajetusta turbosta. Lähtee budjetti hintaan 40e+postit kirjekuoressa. Alkuperäinen mitsubishin oma. Postitus saattaa ehtiä hyvällä tuurilla seuraavaksi päiväksi maksusta.

EDIT: näköjään useampi tarvis, nopein ehtii ;)
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
Kirjoitti: Jorkka - 04.11.2014, 21:22:39
noni... en osannu lukea!  :2funny: parii kertaa selattu mut yks sivu jäi välistä  :idiot2: