Viallinen hukkaportin kello?Tai kellon tanko pirun löysässä...
Voihan se vastustaa alakierroksilla,mutta annetaan testata ainakin se sitten on varmaa ettei ole siinä ongelmaa.Tulee samaa fiilinki kuin minullee Mustangi 5 litraa kuiva asfaltti painaa kaasua, totean lopuksi kyllä lähti rivakkaa.Miten se katti vastustaa vain alakierroksilla ja pelaa hyvin yläkierroksilla? Sitten kun tähän lisätään vielä että päästöt on kunnossa...
Miten se katti vastustaa vain alakierroksilla ja pelaa hyvin yläkierroksilla? Sitten kun tähän lisätään vielä että päästöt on kunnossa...Jos on jokin lamelli irrallaan siellä katissa pienillä kieroksia voi tukkia pakokaasun menoa ja sitten kovalla kaasulla antaa sen verran periksi että kone hengittää.Nämät on sellaisia utopia juttuja muttaa kaikki testaa ei tarvitse lopukssa todetaa auto kunnoss katti oli tukossa.Autojen korjailussa on sellainen sanontaa "mitä minä sanoin" ei oiken aina pidä.
Jos on jokin lamelli irrallaan siellä katissa pienillä kieroksia voi tukkia pakokaasun menoa ja sitten kovalla kaasulla antaa sen verran periksi että kone hengittää.Nämät on sellaisia utopia juttuja muttaa kaikki testaa ei tarvitse lopukssa todetaa auto kunnoss katti oli tukossa.Autojen korjailussa on sellainen sanontaa "mitä minä sanoin" ei oiken aina pidä.Niitä "lamellejä"katalysaattoriss on tuhansia ja taas tuhansia siellä joten ei yksi lamelli paljoa vaikuta.
Kyllä ja edelliselläkin omistajalla sama vika. Tarkoitus olis käydä softaamas toi auto MoTest:lla mutta kun ei oikein vaikuta normaalilta toi auto, niin ei taida olla vielä hyötyä, ennen kun vika selviää.
Niitä "lamellejä"katalysaattoriss on tuhansia ja taas tuhansia siellä joten ei yksi lamelli paljoa vaikuta.
Elikkä "pässi" sielä luultavasti on kummitelut :) Otin sen auki ja se oli kun reikäjuusto. Koitin ensin puhaltaa letkuun ja aivan kuin olis pelkään letkuun puhkunut, eli ei mitään vastusta. Nyt tehty laippa tilalle ja odotellan että tiivite tuodaan, jotta saan auton takas nippuun. Tuo "pässi":hän toimii niin että, kun päästää kaasun, niin alipaine vetää kalvoa ylös, jolloin jousikuorma ei jaksa pitää kalvoa alhaalla, ja päästää paineen takas kiertoon. Ja jos kalvo on rikki niin päästää paineen läpi, ja ahdot ei pysty nousemaan, ennen kun paine tarpeeksi suuri. Meniskö jotenkin noin? Viisammat voi korjata jos meni mettään :)
No niin nyt on laippa laitettu pässin tilalle, ja johan rupes tapahtumaan ;D. Nyt lähtee turbo ahtamaan jo 2000rpm:stä ja vetää hyvin rajoittajalle asti, ja joinkin auton olemus muuttui muutenkin positiivisenpaan suuntaan. Nyt seuraavaksi se dumppi :D
(http://www.tomant.net/kuvat/TD04HL-13G-6-01410_2.JPG)
Eli se pässi on tuossa turbossa ylhäällä
Ok, kiitos! Elikkä kannattaako se tukkia laipalla? Omassa 2,3l T5 vähän samantapaisia ongelmia/ominaisuuksia ollut. Elikkä juuri tämä 4k piikki.Jos sen tukkii, niin se pitää korvata jollain muulla, eli dumpilla tai erillisella by-pass venttiilillä, muuten ahdin sakkaa ja hajoaa nopeasti.
Jos sen tukkii, niin se pitää korvata jollain muulla, eli dumpilla tai erillisella by-pass venttiilillä, muuten ahdin sakkaa ja hajoaa nopeasti.
Oma mielipide tosin on, että rikkonaisen kalvon tilalle vain uusi, kyllä se siellä taas sen yli 10 vuotta kestää. Tuo alkuperäinen kun on toiminnaltaan hyvä...
Katalysaattori on tosin pakopuolella,mutta yhtä kaikki auto pelaa ja kuski on tyytyväinen.
Kuten huomattiin se vika voi olla imupuolella joten eikös se mennyt sitten hyvin,
Jos sen tukkii, niin se pitää korvata jollain muulla, eli dumpilla tai erillisella by-pass venttiilillä, muuten ahdin sakkaa ja hajoaa nopeasti.
Oma mielipide tosin on, että rikkonaisen kalvon tilalle vain uusi, kyllä se siellä taas sen yli 10 vuotta kestää. Tuo alkuperäinen kun on toiminnaltaan hyvä...
Suomessa taas hinta kohdillaan Ebaysta alkuperäisosa
Turbo BOV Bypass Rebuild Kit TD04L TD04HL SRT-4 VOLVO
Rahteineen noin 40€.... :2funny:
Suomessa taas hinta kohdillaan Ebaysta alkuperäisosaEikös se ole se suomilisä? :2funny:
Turbo BOV Bypass Rebuild Kit TD04L TD04HL SRT-4 VOLVO
Rahteineen noin 40€.... :2funny:
Eikös se ole se suomilisä? :2funny:Täällä on ALVi kohdillaan 8)
Täällä on ALVi kohdillaan 8)Jos huono tuuri ja jää lähetys tulliin joutuu tuosta maksamaan ALV:n eli hinnaksi tulee n 50€. :D
Jos huono tuuri ja jää lähetys tulliin joutuu tuosta maksamaan ALV:n eli hinnaksi tulee n 50€. :D
Eikö raja ole n.43€?Käsittääkseni veronkantoraja on EU:n ulkopuolelta tulevista lähetyksistä 150e ja alle olevista Pelkästään ALV:
Käsittääkseni veronkantoraja on EU:n ulkopuolelta tulevista lähetyksistä 150e ja alle olevista Pelkästään ALV:
Käsittääkseni veronkantoraja on EU:n ulkopuolelta tulevista lähetyksistä 150e ja alle olevista Pelkästään ALV:
Onkos aloittajalla kuinka hengetön kyseinen auto alle 2000 rpm kun itselläni on samallainen auto mutta tuntuu ettei alle 2000 kiekan tapahdu mitään?