Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: VOLVO XC 60 AWD - 15.10.2019, 17:50:55
-
mistä tiedän mikä on xc 60 2014 ajovalo lamppu...kuskin lyhyt palanu...xenon on varmasti mut kuulemma muuttu juuri niinä vuosina ...ei ole ohjekirjaa....mitähän noi maksaa,ja mistä kannattaa tilata....opiskelija budjetilla....;)
-
Pitäis lukee valaisimessa (tarra) mut todennäköisesti D3S
-
SUURI kiitos...siis tutkin valaisimen tarraaa...
-
Heitän tähän samaan kysymyksen, kun en manuaalista löytäny apuja. Elikkästä, onko näissä (vm 2011) jokin toiminto tms joka ohjaa kaukovaloja? Automatiikka jne. Siis niitä halogeeni valoja, jota lisäpitkiksi meillä päin sanotaan. Ei jälkiasennettuja lisävaloja. Paikallaan toki xenonit muuttaa asentoaan mutta sisimmäiset ei syty. Huom auto parkissa ja lähes hämärä. Niin ja outo käytös päävaloissa. Valokytkimen ollessa 0-asennossa, moottori käynnissä, saa pitkät jäämään päälle. Manuaalin mukaan ei olisi mahdollista.
-
Onko autossa adaptiiviset kaukovalot? Siis kun vedät vivusta pitkät päälle niin syttyykö pelkästään pitkien symbooli mittaristoon vai onko sen kanssa myös ”A”? Jos mittaristossa pollottaa nuo molemmat symboolit niin auto sammuttelee ja sytyttelee itse niitä pitkiä tilanteen salliessa.
Jos tuota adaptiivisen symboolia ei syty mittaristoon niin vilkaise valikoista että onko mahdollisesti pois käytöstä
-
Ei syty kuin perinteinen sininen symboli. Tuota mainitsemaasi A-kirjainta en ole havainnut. Pohdin estääskö automatiikka pitkien valojen toimintaa ajoneuvon ollessa pysähdyksissä. Mainintaa manuskassa en havainnut. Pitää vielä tutkia asetuksia. Tekis mieli palauttaa tehdas asetukset. Taitais olla oikeastaan paras toimenpide. Sitä kun ei yhtää tiedä mitä asetuksia kukin on määritellyt.
-
Oletko sata varma että polttimot on ehjät? Pitäisi niiden syttyä parkissakin kun vetää pitkät päälle.
-
Oletko sata varma että polttimot on ehjät? Pitäisi niiden syttyä parkissakin kun vetää pitkät päälle.
Muuten...hyvä vinkki ;D. Aattelin toki jotta järjestelmä antaisi infoviestin tms mikäli poltin tai molemmat on rikki. Pitää tuokin tarkistaa. Saakohan ne tarkistettua kuten "ennen". Muistelen manuaalista jotta polttimon vaihdossa on umpio otettava irti ( pitänee uusiksi plärätä ).
-
Ennen faceliftiä taisi vielä puuttua pitkien valojen valvonta?
Umpion irroitus taitaa näissäkin olla pirun helppo; Pari pikaklipsiä ja johtosarjan pikaliitin irti niin umpio on sylissä.
-
Eikö nämä jo osaa ilmoittaa palaneesta polttimosta? Ainakin takavalot osaa ilmoittaa
-
...ei ole ohjekirjaa....mitähän noi maksaa,ja mistä kannattaa tilata....opiskelija budjetilla....;)
Jos en aivan väärin muista, niin omistajan käsikirja maksoi nelisen vuotta sitten kolmisen kymppiä merkkiliikkeestä tilattuna kotiin toimitettuna. Tosin ohjekirjaset saa volvon kotisivuiltakin pdf:nä talteen.
https://www.volvocars.com/fi/support/manuals/xc60/2014
-
Eikö nämä jo osaa ilmoittaa palaneesta polttimosta? Ainakin takavalot osaa ilmoittaa
Nuo lisäpitkien polttimot tainnu olla aina valovahtien ulkopuolella :-\
-
Muuten...hyvä vinkki ;D. Aattelin toki jotta järjestelmä antaisi infoviestin tms mikäli poltin tai molemmat on rikki. Pitää tuokin tarkistaa. Saakohan ne tarkistettua kuten "ennen". Muistelen manuaalista jotta polttimon vaihdossa on umpio otettava irti ( pitänee uusiksi plärätä ).
Se umpion irroitus on ehkä 30 sekunttia jos ei ole kovin tiukassa se sähköjen liitin umpion takana.
-
Kuten tuossa edellä veikattiin niin molemmat oli palaneet. Niin ne merkkiliikkeessäkin näköjään tarkastavat myyntiin laittamat ajoneuvot. Noh, oppihan tuos miten polttimot vaihetaan. Itseasias, ei ole pitkään aikaan lampun vaihto ollut noin helppoa. Sattui itellä hyllys olemaan juuri H9:it jotka heitin paikalleen. Samalla tuli ne pienet parkkilamput uusittua kun tummuneita näytti olleen. Se liitin oli kohtuu lujas vaan puhdistin ja voitelin silikonrasvalla niin eiköhän irtoo tulevaisuudessa helpommin.
-
Se umpion irroitus on ehkä 30 sekunttia jos ei ole kovin tiukassa se sähköjen liitin umpion takana.
Ei voisi polttimonvaihto olla tosiaan enää helpompaa kuin mitä näissä on. Umpion irroitus voi kuulostaa hurjalle mutta ei tartte kuin kaksi tappia nykäistä irti. Ne tapit ei oo mitään pikkuruisia vaan raavaita tappeja joista ihan oikeasti saa otteen
-
Ei voisi polttimonvaihto olla tosiaan enää helpompaa kuin mitä näissä on. Umpion irroitus voi kuulostaa hurjalle mutta ei tartte kuin kaksi tappia nykäistä irti. Ne tapit ei oo mitään pikkuruisia vaan raavaita tappeja joista ihan oikeasti saa otteen
Joko vitsaili että vie aina umpiot yöksi sisälle ettei jäädy :2funny: :2funny: