Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Juzi - 20.10.2011, 18:43:17

Otsikko: T5 18T ahdot
Kirjoitti: Juzi - 20.10.2011, 18:43:17
Olis vähän ahtopaineiden kanssa ongelmaa..
Eli 3 vuotta vanha 18T mitsu ja ahtoja ei tunnu saavan alle baariin tankoa säätämällä.
Koitin tänään säätää hukkaportin tankoa ja säädinkin aika reilusti pidemmäksi sitä. Tuntu että auto meni vaan mopommaks ja ahdot nousee silti melkeen baariin..
Sähkönen ahtopaineensäätöventtiili on otettu pois ja korvattu turbosmartin boost-teellä.
Sit viellä sellanen, että tolla turbosmartin säädöllä ei tunnu olevan mitään vaikutusta ahtoihin, eli ei nosta paineita yli baarin vaikka vedin 24 naksausta plussaa siitä.
Olisko hukkaportinkello rikki? miten sen vois testata?

Haluaisin jotkut 0.6bar käyttöpaineen talveksi ja leimalle ja sitten kesällä vois nostaa johkin 1.4bar hujakoille turbosmartilla.  :P
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: jkjh940 - 20.10.2011, 20:40:22
Onhan tuossa turbosmartissa letkut oikeinpäin? kokeilitko ilman tuota turbosmarttia?
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: Juzi - 20.10.2011, 20:59:31
En ole kokeillut ilman.
Voin huomenna ottaa sen pois välistä, mutta ei sillä pitäis olla vaikutusta, jos se on säädetty nolliin ja tässä tapauksessa sillä ei näyttänyt saavan edes lisää ahtoja mikä vähän ihmetyttää..
Letkut on oikein päin
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: Juzi - 21.10.2011, 14:58:41
Laitoin 2baria tohon hukkaportinkellolle ja toimi ihan hyvin eikä vuotanut..
Sit ajoin lenkin hukkaportti auki ja ahdot nousee silti johkin 0.5bar paikkeille  :tickedoff:
Näköjään ihan kiina-ahtimien tasoo nää mitsut.
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: BuuBBa - 21.10.2011, 15:18:18
Laitoin 2baria tohon hukkaportinkellolle ja toimi ihan hyvin eikä vuotanut..
Sit ajoin lenkin hukkaportti auki ja ahdot nousee silti johkin 0.5bar paikkeille  :tickedoff:
Näköjään ihan kiina-ahtimien tasoo nää mitsut.

Hukkaportin reikä liian pieni, jolloin kaikki kaasut eivät pääse sitä kautta ulos, eli ahdin tuottaa painetta..
Mitäs kiinalaista tuossa sitten on?
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: Juzi - 21.10.2011, 15:20:19
Hukkaportin reikä liian pieni, jolloin kaikki kaasut eivät pääse sitä kautta ulos, eli ahdin tuottaa painetta..
Mitäs kiinalaista tuossa sitten on?
Juuri edellämainitsemasi.  ;D
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: BuuBBa - 21.10.2011, 15:23:15
Juuri edellämainitsemasi.  ;D

Miksi sen tarvis alle tuon olemattoman 0.5 ahtaa  ??? Suurenna hukkaportin reikää tai vaihda vapariin, jos tarve pienemmille paineille  ;)
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: Juzi - 21.10.2011, 19:26:31
Miksi sen tarvis alle tuon olemattoman 0.5 ahtaa  ??? Suurenna hukkaportin reikää tai vaihda vapariin, jos tarve pienemmille paineille  ;)
Ei sen tarviskaan, mutta kun sitä ei saa ahtamaan alle baaria millään nyt. Kysyn vaan mikseivät ole voinut tehä toimivaa tosta ahtimesta jo tehtaalla    ???
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: veikko - 21.10.2011, 19:51:31
Ei sen tarviskaan, mutta kun sitä ei saa ahtamaan alle baaria millään nyt. Kysyn vaan mikseivät ole voinut tehä toimivaa tosta ahtimesta jo tehtaalla    ???
eiks 18T ole vakiona 0,8bar jousi?
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: Juzi - 22.10.2011, 03:03:17
Juu ei tarvi arpoo ennään ahdot kävi jossain 2bar yli ja kansipahvi on entinen.. motorsporttia vai miten se meni  ::)
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: Rusakko - 22.10.2011, 09:30:52
Juu ei tarvi arpoo ennään ahdot kävi jossain 2bar yli ja kansipahvi on entinen.. motorsporttia vai miten se meni  ::)
Damn.. Eikö kaasujalka kerenny hellittää?
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: Juzi - 22.10.2011, 12:19:53
Damn.. Eikö kaasujalka kerenny hellittää?
Eka pätkäs eikä kerenny tajuun, että ahdot karkas sit tokalla kerralla olikin jo liian myöhästä.. ne ahdot tosiaan ampuu ihan kohtuullisen nopeesti ylös, jos hukkaportti ei aukee  :P
"TCV" venttiilin letku oli siis irronnut ajossa.
Eiköhän toi onneks viellä mee pelkällä pahvin vaihdolla kuntoon.
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: mortti - 22.10.2011, 20:14:54
Eiköhän toi onneks viellä mee pelkällä pahvin vaihdolla kuntoon.

Jos motissa vakio männät ja pahvin oot saanu pullahtaan niin 99%m varmuudelle menee myös mänt(i)ä vaihtoon.
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: Juzi - 22.10.2011, 20:21:14
Jos motissa vakio männät ja pahvin oot saanu pullahtaan niin 99%m varmuudelle menee myös mänt(i)ä vaihtoon.
Wisecon takot, eikä se pahvi pahasti ole menny ku tekee vaan painetta vähän jäähdytysjärjestelmään.
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: Rusakko - 22.10.2011, 20:39:33
Wisecon takot, eikä se pahvi pahasti ole menny ku tekee vaan painetta vähän jäähdytysjärjestelmään.
Jaa sieltä löytyy kallista kamaa sisältä :o Ja sitten OT:ta onko sulla ehjää kuskinpuolen sisälokaria siinä V70:pissä?
Otsikko: Vs: T5 18T ahdot
Kirjoitti: Juzi - 22.10.2011, 20:42:33
Jaa sieltä löytyy kallista kamaa sisältä :o Ja sitten OT:ta onko sulla ehjää kuskinpuolen sisälokaria siinä V70:pissä?
Olis ehkä ollut, mutta vedin sen auton paaliin tossa pari päivää sitten ja eilen kävi romuauto poimiin..