Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Vuluva - 28.10.2019, 19:38:49
-
Moi vaan kaikille!
Hakusessa on ollut jo tovin perheen liikutteluun v70 volvo hintaluokassa max 10k€ ja ajattelin täältä löytyvän sitä parhainta tietoa, joten kertokaa (mielellään asiallisesti) mielipiteitä https://www.nettiauto.com/volvo/v70/10800601 tästä. Käsittääkseni kyseiset volvot ovat melko ikiliikkujan maineessa ja tuossa huoltoja on ainakin hyvin tehty laatikkoöljyt mukaanlukien. Hinta tuntuu omaan mieleen pikkasen korkealta, mutta järestään nämä v70:et tuntuvat pitävän arvonsa.
Kiitos jo etukäteen :)
-
Taxi voi olla paremmin pidetty kuin yksityisen vastaava ja yleensä onkin. Tuossakin yksilössä laatikkoöljyjä vaihdeltu.
Kuulostele "papattaako" moottori matalilla kierroksilla (esim. tyhjäkäynti) lämpimänä ollessaan. Kumea "bah, bah, bah" kuin olisi joku sylinteri pois pelistä. Jos ääntää noin niin on mahdollista että nostajat loppu..ja syynä voi olla runsas tyhjäkäyttäminen. Muuten 5sylinterinen kone on aika pitkäikäinen. Itse vaihdoin about samoilla kilsoilla 2006 mallin D5 toiseen Volvoon. Nykyään sillä pois vaihdetulla on mittarissa puolisen miljoonaa. Ei syönyt öljyä kun minulla oli.
Enpä tiedä onko tuo kallis. Jos on hyvin pidetty niin nuo kilsat ei ole niin pahat kuin äkkiä ajattelisi
Edit: jakohihnan vaihto taitaa olla pian edessä. Tinkaa vaihto samaan hintaan. Jarrut voi myös olla jo kolmatta kierrosta vailla
-
Onko näissä kolmoskoppasissa takseissa mitä eroja ns. perusmalliin?
Mulla on tuo allekirjoituksen kakkoskoppanen taksi. Oli ollut kaksivuotta Kärsämäellä taksina. 187 tuhatta kahteen vuoteen. Sitten toiset kaksi toisella omistajalla. Mulle tuli nelivuotiaana 258t ajettuna. Nyt reilu 526tkm mittarissa.
Tuossa kakkoskoppasessa pitäisi taksimallissa olla mm. jämäkämmät penkit, takalattialla tuplamatto, ovet aukeaa reilummasti ja kahvojen alla naarmusuojat.
Huoltokirja oli täydellinen ja muutenkin olen ollut autoon tyytyväinen.
-
Onko näissä kolmoskoppasissa takseissa mitä eroja ns. perusmalliin?
Mulla on tuo allekirjoituksen kakkoskoppanen taksi. Oli ollut kaksivuotta Kärsämäellä taksina. 187 tuhatta kahteen vuoteen. Sitten toiset kaksi toisella omistajalla. Mulle tuli nelivuotiaana 258t ajettuna. Nyt reilu 526tkm mittarissa.
Tuossa kakkoskoppasessa pitäisi taksimallissa olla mm. jämäkämmät penkit, takalattialla tuplamatto, ovet aukeaa reilummasti ja kahvojen alla naarmusuojat.
Huoltokirja oli täydellinen ja muutenkin olen ollut autoon tyytyväinen.
Eikö ole myös Taxi mallin alustaosia. Oliko peräti tukivarret. Katossa myös ”lisävalo”
-
Eikö ole myös Taxi mallin alustaosia. Oliko peräti tukivarret. Katossa myös ”lisävalo”
Mulla on 2010 V70 taxi, jouset on vahvemmat ja samalla korkeammat sekä etuistuimet vahvemmalla verhoilulla ja takalattioissa enemmän äänieristettä. Noi oon ainakin löytänyt kun verrannut normaaliin malliin.
-
Minkälainen on se taxi verhoilu? Ei ole koskaan Volvon esitteissä sattunut silmään. Samoin ei ole sattunut silmään alustan osissa taxi osia.
-
Minkälainen on se taxi verhoilu? Ei ole koskaan Volvon esitteissä sattunut silmään. Samoin ei ole sattunut silmään alustan osissa taxi osia.
Kai niissä verhoiluissakin on vaihtoehtoja.
Mun taksissa tavallinen "Volvon puolinahka" eli eihän se ole nahkaa nähnytkään - kangas keskellä ja keinonahka reunoilla.
Kun tuon ostin, myyjä kertoi eron olevan siinä pehmusteessa eli painavampaa tavaraa, joka kestää paremmin istumista. Ei oo menny ryhti vielä 526t kilometrillä miksikään.
-
Minkälainen on se taxi verhoilu? Ei ole koskaan Volvon esitteissä sattunut silmään. Samoin ei ole sattunut silmään alustan osissa taxi osia.
Ainakin jos kattoo auton tietoja vin numerolla, niin jos on Taxi/Police versio niin se käy kyllä valmistajan tiedoissa useassa kohtaa ilmi.
-
Ainakin jos kattoo auton tietoja vin numerolla, niin jos on Taxi/Police versio niin se käy kyllä valmistajan tiedoissa useassa kohtaa ilmi.
Jouset voi olla jäykemmät, mutta onko siellä erilaiset nivelet. Samoin mietin sitä verhoilua. Mitä ollut taxi volvoissa niin samanlaiset verhoilut ollut kuin tava-malleissakin.
edit: Volvon sivuilla ei ollut kuin uusista malleista. Police alusta ja vahvemmat jarrut. Veikkaan että alusta on jäykemmät jouset sekä jämäkämmät iskarit.
Edit2: Tarkemmin löytyi, päivitetyt alusta (iskarit), jouset(?) jarrupalojen kulumisvaroitin ja päivitys D5 moottoriin (polestar-softa?)
-
Minkälainen on se taxi verhoilu? Ei ole koskaan Volvon esitteissä sattunut silmään. Samoin ei ole sattunut silmään alustan osissa taxi osia.
Dynamic leather tms. nimellä se oli optiolistalla, jousissa oli optiolistalla maininta heavy duty/taxi.
Veljen työpaikalla tulostettiin vin-koodilla luettelo joka kertoo kaiken mitä autossa on/ ollut mahdollista saada. On hieman eritason luettelo kuin netisä löytyvät esitteet.
-
Dynamic leather tms. nimellä se oli optiolistalla, jousissa oli optiolistalla maininta heavy duty/taxi.
Veljen työpaikalla tulostettiin vin-koodilla luettelo joka kertoo kaiken mitä autossa on/ ollut mahdollista saada. On hieman eritason luettelo kuin netisä löytyvät esitteet.
Dynamic leather on normaali sport nahka näissä, ei mitenkään taxiin liittyvä. Jouset voi olla heavy duty mallia. Lisäksi varmasti verhoilun alla on sähkölaitteille enemmän kytkentöjä. Myös takaovissa on monesti enemmän avautuvat rajoittimet.
-
Dynamic leather on normaali sport nahka näissä, ei mitenkään taxiin liittyvä. Jouset voi olla heavy duty mallia. Lisäksi varmasti verhoilun alla on sähkölaitteille enemmän kytkentöjä. Myös takaovissa on monesti enemmän avautuvat rajoittimet.
mä oon koittanut katella noitten penkkien eroja, laita ihmeessä tähän jos sulla on linkkiä eri malleista mk3 v70.
-
mä oon koittanut katella noitten penkkien eroja, laita ihmeessä tähän jos sulla on linkkiä eri malleista mk3 v70.
Löytyi parin vuoden takaa tämmöinen. Tuossa alimpana on dynamic leather / sport nahat
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85663.msg1061182840#msg1061182840
Vähän huonosti näkyi, mutta tuossa näkyy paremmin
https://carbuzz.com/cars/volvo/s80/2010/photos-interior (https://carbuzz.com/cars/volvo/s80/2010/photos-interior)
-
Mulla oli 2006-2012 entinen taksi Volvo V70 2,5 TDI vm. -98. Oli aivan hemmetin hyvä peli!
Vähän ostaessa hirvitti, sillä autolla oli ajettu muistaakseni 317 tkm ja se oli ollut taksin jälkeen yhdellä koneyrittäjällä. Täydellinen huoltokirja, jossa oli muitakin kuin merkkiliikkeen merkintöjä, vakuutti.
Autolla oli ajettu muistaakseni 505 tai 507 tkm kun sen myin. Yksi parhaista autoistani!
-
Moi vaan kaikille!
Hakusessa on ollut jo tovin perheen liikutteluun v70 volvo hintaluokassa max 10k€ ja ajattelin täältä löytyvän sitä parhainta tietoa, joten kertokaa (mielellään asiallisesti) mielipiteitä https://www.nettiauto.com/volvo/v70/10800601 tästä. Käsittääkseni kyseiset volvot ovat melko ikiliikkujan maineessa ja tuossa huoltoja on ainakin hyvin tehty laatikkoöljyt mukaanlukien. Hinta tuntuu omaan mieleen pikkasen korkealta, mutta järestään nämä v70:et tuntuvat pitävän arvonsa.
Kiitos jo etukäteen :)
Itse omaan xc70 entisen enontekiön taksin, oli 180 ajettu ja nyt 260 itsellä. Taksin huolto-ohjelmaa käytetty mm. vainteistoöljyt 60 tkm. Edellinen pitänyt hyvää huolta ja muutkin voimansiirron öljyt vaihdettu 60 tkm. Itse jatkan samaa rataa. Oma mielipide on, osta entinen taksi mielummin kuin saka:n ja kamux:n ym. tuonteja. Niistä täällä kuulee paljon. Itseasiassa osta entinen taksi jos kilometrit kohtuulliset n. 300 - 400 kuin muu ei taksi 200 ajettu. takuulla huollot tehty, edullisempi ja kestää vielä pojalle :)