Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Masuli - 21.10.2011, 10:22:45

Otsikko: Volvo 740 B230K Kaasariongelma
Kirjoitti: Masuli - 21.10.2011, 10:22:45
Ongelmaa kaasarin kanssa ja pitäisi katsastukseen mennessä korjata, aikaa on siis tammikuuhun asti. Auton alkp. kaasarista hajosi tuo ryypyn ohjauskello (mikä lie oikea nimi tälle osalle?) ja tilalle vaihdettiin muistaakseni -86 mallisesta 740:stä B200K koneen kaasari sekä imusarja. Ongelmana on nyt, kun yrittää käynnistää niin ei onnistuu oikein muuten kuin kaasu pohjassa ja starttaus kestää muutenkin jonkin aikaa. Tyhjäkäynti pomppii 600-1500 välillä ja on normaalisti ~1300. Kaasutinta on yritetty säätää, mutta tuloksetta. Kylmänä auto starttaa kyllä moiteettomasti.

Eli mikä mahtaisi kyseisessä koneessa olla vikana? Sytytysennakko on säädetty kohilleen ohjekirjan mukaan ja autosta löytyy uudet tulpat, tulpanjohdot, pyöriä ja virranjakajankansi. Myös ilmansuodatin on puhdistettu.
Otsikko: Vs: Volvo 740 B230K Kaasariongelma
Kirjoitti: Matson66 - 21.10.2011, 21:37:52
Onko se vaihtokaasutin samanlainen kuin alkuperäinen, ja mikä kaasutin sulla nyt on koneessa ?
Otsikko: Vs: Volvo 740 B230K Kaasariongelma
Kirjoitti: Masuli - 22.10.2011, 11:54:22
Ei, alkuperäisenä autossa on Pierburg ja tällä hetkellä tämmöinen:

(http://www.misab.se/13330000skiss.gif)
Otsikko: Vs: Volvo 740 B230K Kaasariongelma
Kirjoitti: Matson66 - 23.10.2011, 16:17:49
Sisac on mulle outo. Soutava käynti viittaa mahdollisesti imuvuotoon tai väärin kytkettyyn alipaineletkuun.
Jotain saattaa aiheuttaa myös se, että vaihturi on alunperin säädetty toimivaksi 300cc pienemmässä koneessa.

Pierburgeihin on värkätty käsikäyttöisiä ryyppyjä. Eli jos vanha kaasutin toimi muuten moitteettomasti, niin siinä yksi vaihtoehto.