Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: nahkahousu - 21.10.2011, 11:46:15
-
Kävin leimalla ja katsuri löi lapun, ymäristöhaitta ajokielto. Ajettu 280tkm autom.
Tässä Lappua
joutokäynti.
CO pitoisuus 10,43 sallitu 0,05
HC -//- 416 -//- 100
CO2 -//- 8,20
O2 -//- 0,05 -//- 5,00
Yli 2000 /min
CO pitoisuus 7,18 sallitu 0,30
HC -//- 157 -//- 100
Lambda-arvo 0,80 -//- 0,97-1,03
CO2 -//- 10,40
O2 -//- 0,06 -//- 5,00
Vaidoin lambdan vikavalo sytty. Kävin luettamassa vikakoodit tuli ,ilmamassamäärämittari.
IMM Vaihdettu. uudelleen päästömittaus, päästöt samanmoiset..... autokorjaamolla sano että melko varmaan katalysaattori?? Käykös mitkään tarvike tötteröt... alkuperästä en osta koska kalliinpi kun auto. Vai mistä kannatas lähtee vikaa ettimään.T: Make
-
Häkäpitoisuus on kyllä niin korkea että saattaa moottorin säätöpuolella olla jotain metsässä
oliko lambda oikea varmasti
-
Älyttömän rikkaalla käy...
Rikkinäinen katti ei tuollaisia arvoja tee. Kokonaan ilman kattia häkä meni omassa 0,4 tuntumille...
Imuvuoto, rikkinäinen suutin tms.
-
Jos positiivista juttua tuosta lapusta pitää kertoa pakoputki ei vuoda sitten yhtään.Mutta tuossakin oli Lambda vika kun noi päästöt oli rikkaalla http://www.armbell.com/volvoclub/viewtopic.php?t=1996&sid=404a4faceb48196983c81883a1f82cd5&mforum=volvoclub
Mutta tarkista ajoitus.tulpat ja virranjakajan kansi ja pyörijä se ne sytystysjohdot pitää ollaa hyvät tai uudet.Ilmaputsari puhdas ja samalla tarkista se kaasuläppä että onko sekin puhdas että ilma kulke hyvin siihen käy se kaasuttimen puhdistusainee se CRC. Polttoainesuuttimet kunnossa antaa hiennon polttoainesumun joka palaa hyvin siellä sylinterissä ja siksi tuo kipinäpuoli ja ilmansaanti on ainaa ykkös hommaa näissä auton ylläpitohommissa.Lambda anturi on Volvossa tarkkaa sinnee ei käy mitkään halvat kopiot eli alkuperäistä suositaan täten.Autosta ei ole mitään tietoa paljon on ajettu kun normalistia ne katit ja lambdat kestää yli 300tkm ilman ongelmia Kauan auto on ollut teillä jos näillä päästöarvoillaa ajettu pitkään niin helposti se katti on tuhoutunut kun se on tarkkaa siitä että palamatonta bensaa ei saa joutua sinne sisuksiin
Lue tuossa samat jutut kun samoja asioita käsiteltiin jokin aika sitten.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8900.0
-
Auto leimassa. vikana maadotus.! - navassa oleva 12 maadotusjohdon rypäs löysä liitimestä ja hapettunut... vahingossa löyty kun oli akku irti. Vaihdettu IMM, lambda, tulpat, virranjakajan kansi pyöriä tulpanjohdot suuttimien tiivisteet, ja kävin mittautaan päästöt niillä ei ollut vaikutusta päästöihin. Mutta kun akkua oli irti, ja laitoin takaisin volvoon nii mittaristo oli kuin discossa olis ollut, ajovalot ei toiminut auto kävi mutta sammui kun laitto oven kiinni ja relerasia rutisi ja paukkui.. akkua heiluttamalla huomasin moisen vian että tällästä....