Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ESE - 21.10.2011, 18:55:44
-
mistäs kannattais ostaa jakopään osat ? voi olla ulkomaillakin..tänään kysyin tiskiltä: molemmat hihnat, rulla,kiristin, pumppu 377€ yhteensä..
-
Mutu on että tarvike ja alkup. osien hintaero ei ole kovin suuri.
-
mistäs kannattais ostaa jakopään osat ? voi olla ulkomaillakin..tänään kysyin tiskiltä: molemmat hihnat, rulla,kiristin, pumppu 377€ yhteensä..
Ihan varaosa liikkeestä, tuo saamasi hinta kattaa jo monilla osaavilla pajoilla työtkin ;)
-
mitä merkkiä uskaltais ostaa? simmonen ettei rasahda rikki paikat.. joo ja työn osuudeksi asentaja ilmoitti 100-150€ jota pidän kohtuullisena :)
-
hihna vaikka gates tai contitech
kiristäjä/ohjainrulla vaikka skf tai ruville
vesipumppu vois olla vaikka graf tai airtex
-
Ihan on lainattava tätä topikkia ja kysyttävä että paljonko aikaa pitää varata jakohihna remonttiin? Tässä puhutaan 10V mallista mutta onko 20V sen hankalampi kuiteskaan. Itellä tulee 4 vuotta täyteen nyt joulukuussa (km vasta n. 40 000). FAQ osiossa oli että liki tuntiin tekee vaihdon ja osa sanoo että parissa tunnissa. Mutta hintoja kysellyt niin pelkän hihnan vaihtotyö + hihna 250e ja toisessa liikkeessä 515e sisältäen myös pumpun ja apulaitehihnan, eli liikkeessä päälle kolme tuntia... 60e tunti veloituksella. Volvolla tais olla kuiteskin alle 500e ilman vesipumppua.
-
Tällä foorumilla ja landiassa oli muistaakseni puhetta, että vm 94-97 hihnan vaihtoväli on suomessa 4v/120tkm. Ruotsissa ja Kanadassa kuitenkin 8v/120tkm. Kyllähän se laittaa miettimään ::)
-
Tällä foorumilla ja landiassa oli muistaakseni puhetta, että vm 94-97 hihnan vaihtoväli on suomessa 4v/120tkm. Ruotsissa ja Kanadassa kuitenkin 8v/120tkm. Kyllähän se laittaa miettimään ::)
niinpä, mulla menny jo viisi vuotta täyteen mutta kilomtrejä voisi tulla vielä reilu 40tkm..vaihdatan vissiin joulukuussa jakopään hilppeet..en viiti tossa parkkipaikalla kaiken katseen alla akaa vääntämään..
-
Nelisen kertaa on tullut vaihdettua, Motonetin Gates / SKF tms roinaa aina. Viikonlopun olen aina varannut ;D, mutta kyllähän se yhdessä pitkässä illassa menee kun on tehnyt jo useamman kerran ja esim apulaitehihnan ja dampperin irroitukseen on tullut tehtyä aputyökalut. Ammattimiehet varmaan vaihtaa tunnissa ?
-
Aikaa kuluu lähinnä vesipumpun vaihtoon ja hydraulisen kiristäjän(jos on) puristamiseen. Ite remmin laittaa paikalleen muutamassa minuutissa kun tuota on ennenkin tehnyt.
Aikahan riippuu yksilöstä mutta sanoisin tuon tehtävän rauhallisella tahdilla kahdessa tunnissa vaikka vesipumpunkin vaihtaa.
Kampuran hihnapyörää kun ei tarvi edes irrottaa. Kone vaan merkkeihin ennen vanhan remmin poisottoa ja sitten uutta palikkaa kiinni.
-
hitto ku ei uskaltais ite tehdä jos joku menee viduiks..tekis kyl mieli ku siinä säästäis rahhoo.. miten ne merkit saa kohilleen? Eteen ja taakse päin kihnuttamalla vai miten? miten noi rattaat saa lukittuu?
-
Ei tarvii rattaita lukita. Pyörität koneen vaan ajoitusmerkkeihin, löysäät hihnan ja rupeat vaihtamaan roinaa. Nokat pysyy kitkan vuoksi paikoillaan, ellei niitä mene sörkkimään. Hyvä korjauskäsikirja (Haynes) on mukava opastaja hommassa kun ekaa kertaa tekee.
-
hitto ku ei uskaltais ite tehdä jos joku menee viduiks..tekis kyl mieli ku siinä säästäis rahhoo.. miten ne merkit saa kohilleen? Eteen ja taakse päin kihnuttamalla vai miten? miten noi rattaat saa lukittuu?
Muista jos se asennus maksaa sanotaan 120-140 €työn osalta, työlle takuun sanotaan että tule 2 tunnin päästä hakemaan
Mutta jos taitoa riittää ja tarvittavat työkalut että ne kaikki pultit aukeaa sitten ei muuta kuin työniloa.