Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: JuhaKHJ - 18.11.2019, 15:24:49
-
Mikä on porukan arvio että millainen syy-yhteys on eräässä kolmoskoppaisessa V70 dieselissä ilmenneeseen suurehkoon jäähdytysnesteen hävikkiin alipaineella suoritetulla jäähdytysnesteen vaihdolla?
Koneeseen on tehty reilun viikon sisällä jakohihnan ja pumpun yms. tilpehöörien vaihto sekä vaihdettu neste alipaineella. Nyt neste katoaa jo niin että on otettava pukille kone mistä se vuotaa.
Kuinka yli 10v kalusto kestää tuota alipaineella vaihtoa? Maalaisjärjellä ajateltuna vaihto aikaistaa esim erilaisten repeämien ilmaantumisen, ilman että vaihtaja joutuu vastuuseen edesautettuaan remontin ilmaantumista aikaisemmin kuin se muuten olisi tullut?
-
Suuremmalla rasituksella järjestelmä on normaalissa käytössä(paineistettu), kuin alipaineella tehdyssä nesteenvaihdossa. Ettei ois pumpunvaihdossa menny jotain pieleen tai sopivasti tullut muu vika.