Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rallivatanen - 22.10.2011, 13:03:09
-
:tickedoff: perkele että pitää olla hankala nostaa paikoilleen.onko mahdollista että purkas vaihekepin ja tukiraudat ja laittas viimisenä paikolleen?
-
irrota moottoria sen verran että saat kevitettyä sitä etupäästä niin saat enemmän tilaa...
-
moottori nyt kun lootan irrotti niin ihan tulipeltiä vasten kallellaan.
-
Eikö muka mene pelkästään vaihdekeppi irroittaen paikalleen? Kepin alapäästä tappi pois, on lukittu kuusiokololla suoraa alhaalta päin, ja kepin kannatinraudasta pakkilukko ja ylin rinkula pois niin keppi nousee irti.
-
Itse oon aina ottanut vaan auton sisältä käsin sen kepin varressa olevan putkisokan irti, nypännyt kepin pois (se "juurihan" sinne sillon vielä jää, mutta saa edes vähän lyhyemmäksi kepin), kehykset tietysti irti ja sitten vaan laatikko pois. paikalleen sitten päinvastaisessa järjestyksessä. Ikinä ei ole ongelmia ollut asennuksen suhteen siltä osin, edes yksin asentaessa. Siis sekä bensa- että dieselkoneisissa toiminut.
nämä siis m46 ja m90 laatikoilla.
-
Nojuu. Eihän sitä keppiä tarvii irroittaa. Alta vaan se lukkorengas pihdeillä pois ja takasin kun loota on taas paikoillaan.
Ihan niinkuin Atai selosti mutta unohda se "kepin kannatinraudasta pakkilukko ja ylin rinkula pois niin keppi nousee irti."
Et kai sä keppiä ole vaihtamassa?
Kun sulla on tiltattu se kone jo kallelleen niin loota vaan kiinni koneeseen ja sitten nostat lootaa niin että se kepin tukirauta nousee tarpeeksi ylös ja runttaat sen
(http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_suuret/59871.jpg)
Paikalleen.
Näin mä näkisin tän homman. Tietenkin saa purkaa kaikkea ylimääräistä jos haluaa askarrella.
-
Lodju tunkattu paikoilleen.Meni kuin menikin ilman kepin purkamista.Se putkisokka vain pois eli tynkä paikollaan.
Levy keskitettiin silmällä :pomo: