Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: epäröijä - 19.11.2019, 15:04:48
-
Joop...
Volle on V70mk2/07 ja hommana ohjauspyöränkulman anturin vaihto.
Kuulin,että esim.-05 mallin avensiksessa kalibrointi tehdään läppärillä.Mites Volvoissa?
Tämänhetkisen tiedon mukaan kalibrointi tehdään käsin ennen anturin asennusta.
Jotenki haluis tehdä kerralla homman oikein,joten kertokaapa viisaat,kiitos!
-
Ei tarvitse kalibroida. Ratti ja pyörät suoraan ennen purkua ja kasausvaiheessa avataan kehällä oleva pieni lukitusruuvi ratin kiinnityksen jälkeen. Vikakoodien nollaus lopuksi.
-
Jos osa vaihdetaan merkkiliikkeessä, niin silloin Vidalla tehdään SAS (steering angle sensor) ohjelmiston uudelleenlataus, mutta toimiiko se ilmankin?
-
On noita parisenkymmentä tullut vaihdettua, eikä yhteenkään ole tarvinnut tehdä muuta kuin koodien nollaus.
-
Nostetaas vanhaa aihetta kun haulla osu. S60:ssä Oireita jotka viittaa kulma-anturiin. Ennen kun alan mitään tilailemaan niin kyssäri.
Eli:
Onkos tuossa anturissä joku osa joka on mekaanisesti kiinni ohjausakselissa ja pyörii kun rattia käännellään?
-
Tuollainen osa löytyy sieltä ratin takaa:
https://vparts.se/fi/rattvinkelsensor-sas-till-volvo-s60-s80-v70-xc70-xc90-21022608.html?srsltid=AfmBOopGgPPnqCpe5y6OYICrfwnbnDUZus_LU2TpJDEpgaTkF8-_xK82
Tuossa videon muodossa miten vaihdetaan tuo anturi:
https://www.youtube.com/watch?v=Oc-RIK8rdzI
Ja tuossa tutkitaan anturia:
https://www.youtube.com/watch?v=L2pbgi_JpOg
-
Osan joutunut kalibroimaan osaa ei, syytä en tuohon osaa sanoa. Näissähän nyt softat ym vaihtelevat vuosimallien mukaan.
-
Tuollainen osa löytyy sieltä ratin takaa:
https://vparts.se/fi/rattvinkelsensor-sas-till-volvo-s60-s80-v70-xc70-xc90-21022608.html?srsltid=AfmBOopGgPPnqCpe5y6OYICrfwnbnDUZus_LU2TpJDEpgaTkF8-_xK82
Tuossa videon muodossa miten vaihdetaan tuo anturi:
https://www.youtube.com/watch?v=Oc-RIK8rdzI
Ja tuossa tutkitaan anturia:
https://www.youtube.com/watch?v=L2pbgi_JpOg
Aivan Loistava postaus!!!
Kiitokset!
Toi Coil jos siinä vika olisi niin jos päätyliitokset ovat kunnossa niin roskiskamaa.
Mutta kun vika on tossa piirikortissa ja sen oheisosissa niin sitähän kokeillaan korjata ;)
-
Osan joutunut kalibroimaan osaa ei, syytä en tuohon osaa sanoa. Näissähän nyt softat ym vaihtelevat vuosimallien mukaan.
Niin siis oletko kalibroinut vai joutunut lataamaan uuden softan?