Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Volvo_miäs - 24.11.2019, 14:55:38
-
Eilen kun kävin ajamassa volvolla ja pysähdyin liikennevaloihin niin auto sammui eikä ole sen jälkeen käynnistynyt, ilmeisesti bensa ei pääse koneeseen asti. Mikäs voisi olla vikana kun bensapumppu toimii ja nopeesti kun vilkasin niin johdotkin näytti olevan kiinni?
-
Jos olet varma että kyseessä on bensanpuute, mutta bensapumppu toimii, niin katso sitten tuleeko suuttimille virtaa.
-
Ei olis ensimmäinen mistä YKK-anturi kuolee liikennevaloihin pysähtyessä. Kiva kokemus :buck2:
-
Nyt alkoi rele nakuttamaan ja kun vaihdoin sen uuteen ei bensapumppu sano yhtään mitään, outo juttu kipinää kyllä tulee
-
Nyt alkoi rele nakuttamaan ja kun vaihdoin sen uuteen ei bensapumppu sano yhtään mitään, outo juttu kipinää kyllä tulee
Jos ei pumppu sano mitään, kun virrat kääntää päälle, niin joko ei saa virtaa tai on rikki.
Eli pumpun rele, johdotus tai itse pumppu mykkä.
-
Lastun vaihdolla loppui releen nakutus ja bensapumput heräsivät henkiin ja vika oli suuttimien rele jonka tilalla on nyt sähköjohto ja hyvin pelaa :)
-
Tervehdys hyvät Volvo harrastajat!
Sopiiko jos kysyn tämän keskustelun jatkeena vähän saman tyyppisestä viasta?
Eli auto on Volvo 940 -91 ja kone 230fb ja varsin runsaasta sekä sähköpuolen että polttoainepuolen osien vaihdosta huolimatta joskus sammuu ajossa(moottori ehtinyt lämmetä, ei kyllä) yhtäkkiä kun on pienet kierrokset tai tyhjäkäynti, eikä lähde startatessa käyntiin heti, vaan muutaman minuutin odottelun jälkeen. Jolloin toimii ihan normaalisti. Yhteistä näille tilanteille on hyvin kostea keli. Tankin siirtopumppu surahtaa kuuluvasti.
Tuhkakupin takaa on vaihdettu polttoaine pumpun rele. Samoin paisarin kyljestä suutinrele(uusi Volvolta) ja molemmat bensapumput. Samoin ECU.
Kummalle bensapumpulle tuo tuhkakupin takana oleva rele on?
Onko toisellekin pumpulle jossain rele?
Jossain kaaviossa oli joku polttoainepumpunrele myös sulakerasian takana "eturivissä"?
Onko jossain myös LH 2.2 rele? Sellainen oli sähkökaaviossa.
Releistä kyselen siksi kun ne ovat yksi semmoinen paikka joka voi "korjaantua itsestään". Monesta muusta paikasta viat eivät oikein häviä itsestään pitkäksi ajaksi.
-
Molemmat pumput toimii samalla releellä, niille on vain omat sulakkeensa. Ainoa rele(valkea) on juurikin siellä tuhkakupin takana.
LH2.2 on vanhempi ruiskuversio, sitä ei ole ollut käytössä pääasiassa enää -89 jälkeen.
-
Nouseeko startatessa kierrokset kierroslukumittarissa kun vika päällä? Jos ei niin ykk anturi viallinen.