Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Kaasarimakkara - 26.11.2019, 15:11:27
-
Onkohan tämä nyt vika vai ominaisuus, 1990-mallin 240 b230f LH 2.4 -ruiskulla startauttaa käynnistettäessä vähän turhan pitkään. Aina on kuitenkin käyntiin lähtenyt ja käynnistyttyään käy todella hyvin ja vedot on tallessa.
https://www.youtube.com/watch?v=8Qs2NqkDWMU&feature=youtu.be Videossa auto seissyt yön yli lämpimässä tallissa, edellisenä päivänä viimeksi ollut käynnissä. Pihalla seisonnan jälkeen lähtee vielä aavistuksen huonommin käyntiin.
Auto on siis seissyt n. 6 vuotta ja nyt tänä syksynä kunnostettu taas ajoon. Koneeseen on vaihdettu tulpat, nokka-akselin asentotunnistin ja vasemmassa etulokasuojassa oleva sytytysyksikkö perushuollon lisäksi. Virranjakaja ja tulpanjohdot näytti olevan ok ja ajotuskin on katottu moneen kertaan.
Foorumia on lueskeltu ja itse aattelin, että onkohan tankissa oleva siirtopumppu kuollut. Tankinkorkin kun otti pois, niin tankista kuului jotain, mutta ei mitään selvää surinaa. Myös normaali pohjassa oleva bensapumppu pitää ehkä hieman tavallista kovempaa ääntä. Myöskään kun naksauttaa virrat päälle, mitään selvää surinaa ei bensapumpuista kuulu.
Onkohan sitä tulossa vain vainoharhaiseksi vai onko okeasti jokin vialla. Muutamia videoita on katsottu ja niissä samalla koneella olevat Volvot näyttäisi lähtevän paremmin käyntiin...