Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: ZiiliZeija - 30.11.2019, 17:21:07
-
Kun lämpötila laskee alle nollaan ei lähde käyntiin. Lämmitin kun on vartinkin päällä lähtee nätisti ja ajossa ei mitään ongelmia.
-Startti uusi
-Akku on uusi
-Hehkut on uudet
-Hehkuille tulee virta
-Suuttimien ohivuotoa ei ole
-Ei anna vikakoodeja
Muoks myös polttoainesuodatin on vaihdettu.
Mitä lähtisi seuraavaksi arpomaan?
-
Onko jakopään remontti tehty viimeaikoina? Ettei olis jako vähän sivussa.
-
Mun mielestä jos ongelma on tosiaan vain kylmänä, pitää palata juurille. Meneekö hehkuille oikeasti virtaa, ei pelkästään jännite piuhassa? Mittaus on hieman hankala, ei muistaakseni ole mikään päälle/pois vaan virtaa syötetään pulsseina. Voiko teoriassa olla, että hehkut on vaihdettu mutta vääränlaiset?
Toinen tyypille juttu on suuttimien ohivuoto, kuka mitannut, itse toistaisin mittauksen.
Yleensä vianhaussa tulee toistettua sama virhe aina uudestaan jos vikaa ei löydy. Itselläni on sama kone.
-
On kyllä hyvin tyypillinen suutinongelman oire. Livedata moottorin lämpöantureista voisi olla myös seuraamisen arvoinen. Itse kokeilin hehkut paikallaan vetämällä niiden päihin yksi kerrallaan plussapiuhan ja jos kipinöi oli uskottava hehku. Mut näiden pitäisi kyllä käynnistyä ilman hehkujakin, jos suuttimet vaan avautuu. Itsellä kun oli tuollainen suutinongelma, niin auton sai käyntiin kun antoi lämpöpuhallinta vähän suuttimille ensin.
-
Suuttimet testattu useampaan otteeseen ihan itse letkun pätkä lääkeruisku virityksellä, ohjeet löytyi täältä. Virrat tsekattu pihtimittarilla.
Mitäs kaikkia lämpöantureita tuolta löytyy. Sattuu olemaan toimiva varaosa-auto josta voi napata testiin niitä.
-
Ongelma saatiin ratkaistua. Syy löytyi vuotavasta polttoaineputkesta.
-
Kiitos tiedosta, vuoto siis esti railipaineiden nousun.