Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvo850t5 - 30.11.2019, 23:13:38
-
Volvo 850 T5, 1994, 20venttiilinen, automaatti.
elikkäs volvoon äsken jäähy vaihettu ja koeajolla kone ei suostu ajossa kiertämään yli 2500rpm, paikallaan parkissa kiertää yleensä 6000rpm, mutta välillä ei sitäkään, voi jäädä johonkin 4000rpm:ään. Jäähdyttimen vaihdon syynä oli epäily että se vuotaisi jäähdytysnestettä laatikkoon jossa oli nesteet kiehahtaneet + jäähdytysneste hupeni huomattavaan tahtiin. Ennen vaihtoa laatikko ei suostunut vaihtamaan vaihdetta isommalle jos kaasua polki yhtään kovempaa vaan pelkästään kierrokset nousivat. En osaa sanoa että toimiiko laatikko nyt kun nesteet ja jäähy on vaihdettu sillä tosiaan kierrokset eivät nouse tarpeeksi jotta saisi vauhtia kerättyä. Osaisiko joku neuvoa että mistä tämä voisi mahdollisesti johtua?
Kiitos!
-
tarkista huviksesi kaikki ahtoletkut
-
Volvo 850 T5, 1994, 20venttiilinen, automaatti.
elikkäs volvoon äsken jäähy vaihettu ja koeajolla kone ei suostu ajossa kiertämään yli 2500rpm, paikallaan parkissa kiertää yleensä 6000rpm, mutta välillä ei sitäkään, voi jäädä johonkin 4000rpm:ään. Jäähdyttimen vaihdon syynä oli epäily että se vuotaisi jäähdytysnestettä laatikkoon jossa oli nesteet kiehahtaneet + jäähdytysneste hupeni huomattavaan tahtiin. Ennen vaihtoa laatikko ei suostunut vaihtamaan vaihdetta isommalle jos kaasua polki yhtään kovempaa vaan pelkästään kierrokset nousivat. En osaa sanoa että toimiiko laatikko nyt kun nesteet ja jäähy on vaihdettu sillä tosiaan kierrokset eivät nouse tarpeeksi jotta saisi vauhtia kerättyä. Osaisiko joku neuvoa että mistä tämä voisi mahdollisesti johtua?
Kiitos!
Olisko voinut jäädä ahtoletkuun joku rätti tukokseksi, jos semmoisia käytät...?
Kun kuulostaisi että olisi tukossa, eikä siksi ota kierroksia.. :(
-
Volvo 850 T5, 1994, 20venttiilinen, automaatti.
elikkäs volvoon äsken jäähy vaihettu ja koeajolla kone ei suostu ajossa kiertämään yli 2500rpm, paikallaan parkissa kiertää yleensä 6000rpm, mutta välillä ei sitäkään, voi jäädä johonkin 4000rpm:ään. Jäähdyttimen vaihdon syynä oli epäily että se vuotaisi jäähdytysnestettä laatikkoon jossa oli nesteet kiehahtaneet + jäähdytysneste hupeni huomattavaan tahtiin. Ennen vaihtoa laatikko ei suostunut vaihtamaan vaihdetta isommalle jos kaasua polki yhtään kovempaa vaan pelkästään kierrokset nousivat. En osaa sanoa että toimiiko laatikko nyt kun nesteet ja jäähy on vaihdettu sillä tosiaan kierrokset eivät nouse tarpeeksi jotta saisi vauhtia kerättyä. Osaisiko joku neuvoa että mistä tämä voisi mahdollisesti johtua?
Kiitos!
Mulla teki samaa ja sit lopetti kokonaan toimimasta kun bensapumpun päästä (tankin sisällä) oli letku päässy irti