Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Möykky - 01.12.2019, 14:28:04
-
Löytyykö konenhuoneesta pistettä, missä olisi sulakkeen takana +, kyseessä 2000 mallinen V70 kulkine.
-
Tuskinpa, onhan siellä sulake rasiassa vapaita paikkoja mutta miksi ei suoraan akulta ottaisi ja laita omaa sulaketta siihen niinkuin normaalisti nämä asennukset. Lisä pitkien herätevirta liitos löytyy kuskin jalkotilasta ns. lisävaruste liittimestä, ohjekirjasta löytyy mikä liitin on.
-
Kiitos, tämä selvä. Miten lisävalotelineen saa tuohon puskuriin tukevasti kiinni, onko sen muovin takana mitään, vedänko vaan itseporautuvilla muoviin?
Ja kolmas asia mikä vähän tuottaa päänvaivaa. Mistä johdon saa ujutettua konehuoneen puolelle, kyseessä on semmonen pikkusormen vahvunen tapsi. Koitin haeskella otoksia, vaan en löytänyt.
-
Ite oon aina vetäny itseporautuvilla puskuriin. Irrotin puskurin kiinnikenipsut konepellin etureunan alta jolloin sai vähän siihen isomman raon. Sitten jekkulanka siitä ujuttamalla maskista läpi, johto kiinni lankaan ja siitä vetäen sisäpuolelle konehuoneeseen. Ja lopuks kiinnikenipsut paikalleen. Kahtele vähän sillä silmällä, sen johdon voi saada ujuteltua rautalangan avulla sisäpuolelle ihan irrottamattakin mitään.
-
Kiitos, tämä selvä. Miten lisävalotelineen saa tuohon puskuriin tukevasti kiinni, onko sen muovin takana mitään, vedänko vaan itseporautuvilla muoviin?
Ja kolmas asia mikä vähän tuottaa päänvaivaa. Mistä johdon saa ujutettua konehuoneen puolelle, kyseessä on semmonen pikkusormen vahvunen tapsi. Koitin haeskella otoksia, vaan en löytänyt.
Viitsitkö laittaa kuvan tuosta lisävarusteliittimen (heräte) sijainnista? Oli itselle uusi asia.
Binarin kellon ja paksun sisäpuhaltimen kaapelin toin konehuoneen sulakerasiasta sisälle kojetaulun sisälle. Ruuvaa ne ruuvit päältä auki, sitten solumuovi pois ja välistä alas jalkatilaan.
-
Viitsitkö laittaa kuvan tuosta lisävarusteliittimen (heräte) sijainnista? Oli itselle uusi asia.
Löytyy ohjekirjasta. Tosin se vaatii erillisen katkaisimen, jotta toimii (löytyy siniseltä alkuperäinen).
-
Löytyy ohjekirjasta. Tosin se vaatii erillisen katkaisimen, jotta toimii (löytyy siniseltä alkuperäinen).
Voi laittaa ja suositeltavaa laittaa erillinen katkaisija että saa lisäpitkät erikseen pois päältä eikä ole aina päällä kun autonkin pitkät. Herätevirran se antaa johtoon kuitenkin aina kun pitkät räpäyttää päälle. Ei ole nyt mulla ainakaan laittaa kuvaa liittimestä, Googlesta voisi löytyä.. ???
-
Voi laittaa ja suositeltavaa laittaa erillinen katkaisija että saa lisäpitkät erikseen pois päältä eikä ole aina päällä kun autonkin pitkät. Herätevirran se antaa johtoon kuitenkin aina kun pitkät räpäyttää päälle. Ei ole nyt mulla ainakaan laittaa kuvaa liittimestä, Googlesta voisi löytyä.. ???
Ei toiminut ilman katkaisinta tai sit oli muuta vikaa. Jostain olin lukevinani että vaatii katkaisijan.
-
Itellä ainakin toimii ilman katkaisijaa, mitä sillä katkaisijalla tekee, ainahan nuo valot saa palaa. :2funny:
-
Olipa loppujen lopuksi helppo ja nopea homma, teline itseporautuvilla puskuriin kiinni, johdon mentävä reikä puskuriin valon vasempaan alareunaan, piuha nippareilla parista paikkaa kiinni, heräte pitkien valkoisesta piuhasta, rele, maa/plussa kiinni ja vot.hyvin toimii. Kyllä maailma kirkastu :) Tosin, nyt puolikkaat näyttävät tosi himmeiltä :o