Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 745EVO - 03.12.2019, 22:50:46
-
Elikkäs:
Volvo 744
Vm. 1988
B230F
LH2.4
AW70
Ongelmana puolalta ei tule kipinää jakajalle, testattu strobovalolla. Auto seissyt 7 vuotta ja käynnistyi vielä pitkän sahaamisen ja kaasun kanssa kikkailun jälkeen kesällä, kävi tyhjää kuin vanha jenkki ja ei enää lopulta edes lupaillut ollenkaan.
-Bensa haisee starttailun jälkeen.
-Jako on oikein
-Vaihdettu tulpat
-Vaihdettu tulpanjohdot sekä puolanjohto
-Vaihdettu puola
-Vaihdettu sytytysmoduuli
-Vaihdettu EZK boksi
-Vaihdettu YKK anturi
-Vaihdettu IMM
-Vaihdettu jakaja, kansi ja pyörijä
-Puolan siniselle johdolle tulee virtaa
-Puolalle kokeiltu antaa virta ja maa suoraan akulta
-Vikakoodin lukija sanoo 1-1-1
Toinen bensaboksi vielä kokeilematta
Autossa on Volvo Guard ajonestosysteemi, voiko se mennä jotenkin päälle vahingossa ja miten sen saisi pois?
Onko jotain tiettyjä maajohtoja joihin kannattaisi kiinnittää huomiota?
Kaikki apu otetaan vastaan, alkaa vähän epätoivo iskeä tän vehkeen kanssa :D
-
Oisko Sulla palanu puola jos olet syöttäny suoraan +/- sinne ??? Et maininut vaihtolistalla pumpun/sytkän relettä
-
Ei toiminut ennen eikä jälkeen akulta virran syöttämisen ja sen jälkeen vielä kokeiltu toisellakin toimivalla puolalla. Bensapumpun rele vaihdettu myös ja sulakkeetkin ehjät
-
LH boksi vaihdettu ja imusarjan maat putsattu, ei vaikutusta
Tässä kohtaa ainut mikä tulee mieleen on käynnistyksenesto, tietääkö kukaan kyseisen systeemin ohituksesta vai onko tuo Volvo Guard edes käynnistyksenestolaite?
(https://i.ibb.co/Kxmmmp8/20191204-113923.jpg) (https://ibb.co/Kxmmmp8)
-
Ongelma on nyt siinä että johtoihin tulee 12V mutta kun ne laittaa puolaan kiinni niin virtaa ei enää tule. Puolia kokeiltu nyt 3kpl ja kaikilla sama vaikutus. Mistä voi kiikastaa?
-
Ongelma on nyt siinä että johtoihin tulee 12V mutta kun ne laittaa puolaan kiinni niin virtaa ei enää tule. Puolia kokeiltu nyt 3kpl ja kaikilla sama vaikutus. Mistä voi kiikastaa?
Itsellä täysin sama vika ja ymmärtääkseni vika itsellä on puolan keltaisen/valkoisen eli negatiivisen johdon ja virranjakajan välisessä yhteydessä. Tämä puolan kelainen johto siis kulkee virranjakajalle. Käy läpi hall sensorin (virranjakajan kannen alla oleva johto) silmin ja mittarilla. Tyyppivikana olen kuullut näiden johtojen löystyvän liittimestä, joka aiheuttaa kosketushöiriötä. Liittimessä on kiinni 3 johtoa ja yksi niistä on puolan keltainen johto.
-
Löystyy liittimestä virranjakajan sisältä? Pystytkö selventämään mitä kautta tätä johtoa pitää lähteä seuraamaan ja miten liitoksen tarkistaa mittarilta toisesta päästä.
http://ground-brown.nuvolafeste.it/ground-brown-diagram/86-volvo-coil-wiring
Tossa sähköjen kytkennän ja ymmärtääkseni ton mukaan kulkee sytkäkivelle keltainen johto. Meinaatko että sen sytkäkiven liittimestä löystyy?
Pieni lisäys niin mittasin vastuksen sytkäkiven liittimeltä virranjakajan negatiiviselle johdolle ja virta kulkee läpi eli liitoshäiriö sytkäkiven ja hall sensorin välillä. Johtohan kulkee varmaan jonku icu boksin tai muun kautta hall sensorille eli ei kai muuta kun etsimään oikeaa johtoa ja tarkistamaan liitoksia. Saatan vaan repiä virranjakajan ulos ja alottaa sieltä. Ilmottelen jos jotain ratkeaa.
-
Automaatissa yks mahdollinen vika että kampiakselin anturikehä ottanut osumaa ja vääntynyt niin ei toimi.
LH2.4 ei ole jakajassa hall-anturia mutta kokeile tuleeko kipinää suoraan Puolalta, on joskus ollut jo uutuuttaan rikkinäisiä Virranjakajan pyöriöitä.
Katos minkälainen bensa boksi apparin jalkotilassa, jos pinkillä tarralla niin aika yleinen hajoamaan.
Luitko vikakoodit bensa sekä sytkä puolelta? Eli 2 ja 6 nasta
-
Virtalukon pohja voi myös olla viallinen. Tuli kerran vastaan tapaus, jossa auto lähti käyntiin ns. takapotkusta, eli kun virta-avaimen palautti starttiasennosta ajoasentoon, niin hörähti tulille. Sen voi testata käynnistämällä auto suoraan starttimoottorin piuhoista. Virta luonnollisesti päällä virta-avaimesta.
-
Virtalukon pohja voi myös olla viallinen. Tuli kerran vastaan tapaus, jossa auto lähti käyntiin ns. takapotkusta, eli kun virta-avaimen palautti starttiasennosta ajoasentoon, niin hörähti tulille. Sen voi testata käynnistämällä auto suoraan starttimoottorin piuhoista. Virta luonnollisesti päällä virta-avaimesta.
Ääni tälle vaihtoehdolla, itsekin törmännyt kerran.
-
Löystyy liittimestä virranjakajan sisältä? Pystytkö selventämään mitä kautta tätä johtoa pitää lähteä seuraamaan ja miten liitoksen tarkistaa mittarilta toisesta päästä.
http://ground-brown.nuvolafeste.it/ground-brown-diagram/86-volvo-coil-wiring
Tossa sähköjen kytkennän ja ymmärtääkseni ton mukaan kulkee sytkäkivelle keltainen johto. Meinaatko että sen sytkäkiven liittimestä löystyy?
Pieni lisäys niin mittasin vastuksen sytkäkiven liittimeltä virranjakajan negatiiviselle johdolle ja virta kulkee läpi eli liitoshäiriö sytkäkiven ja hall sensorin välillä. Johtohan kulkee varmaan jonku icu boksin tai muun kautta hall sensorille eli ei kai muuta kun etsimään oikeaa johtoa ja tarkistamaan liitoksia. Saatan vaan repiä virranjakajan ulos ja alottaa sieltä. Ilmottelen jos jotain ratkeaa.
Jos auto on lh2.4 ei tässä ole hall anturista virranjakajaa
Et onko sit laitettu lh 2.2 osia ristiin lh 2.4 osien kanssa.