Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: kimmogee - 04.12.2019, 19:34:50
-
Morjens,
Elikkäs Volvo ei oikein kulje, koska limp-modessa.
Ostettu hyväksi arvioitu Volvo vikakoodilukija motonetistä ja luettu otsikossa mainitut vikakoodit.
ECM-9140 Throttle module - Faulty signal, elikkäs kaasuläppään vahvasti viittaisi
Perus setti tehty eli kaasuläppäkotelo irroitettu ja putsattu, ei vaikutusta.
Vaihdettu käytetty kaasuläppäkotelo samanlaisesta autosta, ei vaikutusta.
ECM-9180 Accelerator pedal (ap) position sensor - faulty, kaasupolkimen asentotunnistin?
Avattu ja putsattu, ei vaikutusta.
Vaihdettu koko paska, ei vaikutusta.
Nuo vikakoodit ei nollaannu ollenkaan.
Myös MAF-anturi putsattu ennen kuin oli vikakoodinlukijaa hommattu.
Konehuoneen sulakkeet mitattu ja kaikki paitsi polttoainekäyttöisen lisälämmittimen sulake jota autossa ei edes ole olivat ehjiä, sulake vaihdettu.
Auto oireili ensin satunnaisesti lomareissulla, eli ilmoitteli moottorijärjestelmä vaatii huollon ja meni välillä limp-modeen, mutta tehot palautui sitten jossain vaiheessa ajon aikana takaisin normaaliksi.
P.S
Vaihdon ennen lopullista hajoamista jakopäänhihnan ja tässä yhteydessä nostin ja laskin konetta jakopäänpuoleiset moottorin tuet poistettuna jotta vesipumpun mahtui vaihtamaan.
Tämän jälkeen auto toimi noin 100km matka heti vaihdon jälkeen ja sitten vielä noin 50km seuraavana päivänä.
Moottorijärjestelmä vaatii huollon ilmoitus tuli ihan yllättäen kun pysäköin auton parkkipaikalle, tämän jälkeen on ollut limp-modessa eikä palaudu millään.
Tuli vaan mieleen olisiko joku johtosarja muka voinut tykätä huonoa moottorin nostelusta ja laskemisesta?
Toimi kuitenkin normaalisti heti rempan jälkeen.
-
Morjesta, löytykös syytä/vikaa autosta että mikä aiheutti ongelmat? Itellä passaa samanlaisessa autossa oireet täsmälleen eikä tunnu vikaa löytyvän