Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jukkis - 23.10.2011, 11:36:54
-
Elikkäs yleensä käynnistyy normaalisti,mutta aina välillä starttaa normaalisti mut ei vaan lähde ja välillä lähtee mut sammuu heti...? Aikansa kun ränkkää ja starttailee niin käynnistyy normaalisti. Ajon aikana ei sammunut kertaakaan,ongelma vain käynnistäessä.
Liittyisikö käynnistyksen estoon? vaiko pensapumppuun? pitäisikö koneen startata ollenkaan jos käynnistyksenesto jää päälle vai kuinka se toimii??
-
Ajoesto tekee sen että pillit rupeaa huutamaan ja koneessa ei pyöri startti napsahtaa vain.
Tarkista se bensalinja eli sulake bensapumpun ok ja se bensapumpun rele ok ja bensasuodatin koska vaihdettu että kone saa bensaa.
Bensapumppu joka antaa sen paineen mittaa siitä suutintukinpäästää joatian 3.03 bar ainakin näissä vanhoissa oli ne.Kun vika päällä suriseeko se ruiskupumppu kun tuota sanaa pitäsi käyttää kun käännät virrat päällee ja ohjaamossa on hiljaista.Et kertonut millä laatikollaa se auto on automaateissa se PNP kytkin tekee niin että auto ei käynnisty elii vaihdekepin siirtely joskus autaa ja muttaa muttaa putsaus /uuden vaihto poistaa vian.
Lainaus yhdestä viestiketjussa jonka kirjoitin"Vasemman puolen bensatankin bensapinnan tasoanturin tarkistaisin niiden vikakoodien luvun lomassa.Laita sitä huoltohistoriaa julki koska ne bensasuodatin vaihdettu +tulpat ja muut huoltosat.. Kun ajat liikennevaloihin laskeeko kierrokset 500 jolloin kaasuläppä vaatii huoltoa/vaihtoa".
-
Mitä korimallia autosi on?
Uudempi vai vanhempi?
-
Auto on siis automaatti..-00 suorakylkinen.
minulla ollut vasta muutamia viikkoja,pensasuodattimien vaihdoista ym.ei tietova..huoltokirja ei täysin aukoton, n50.000km edellisestä huollosta
tuosta pnp-kytkimestä on ollut paljon juttuja,paljonkohan se maksaa ja missä se yleensäkin sijaitsee?
-
Kuules huolla auto eli suodattimet ja tulpat ja öljyt vaihtoon. Tarkistetaan ne bensapaineet samalla kertaa ettei siellä ongelmia .Koska automaattiin vaihdettu öljyt jos ei tietoa hyvä on nekin vaihtaa huuhtelemalla kun niilläkin on se vaihtosuositus .Joskus vm 09 PMP kytkin maksoi siinä 120€ pintaa varmaakin nyt jotain vähän kalliimpi Mutta jos siinä ei vikaa niin putsaus vois auttaa ainakin ja ohje tässä joskin on tästä 850 kun se olis suosikkikansiossa mutta antaa kuvan millainen osa. http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en%7Cfi&u=http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/transmissions_driveshafts/pnp_switch_replacement.html
-
katselin tuota linkkiä..mikähän noissa kuvissa näkyvistä osista oli se itse pnp-kytkin kun en oikeen ohjeista selkoa saanut kun englantia tai sitte googlen kääntämää siansaksaa ::)
-
(http://volvospeed.com/Pics/repairpics/afterjun00/pnp17.jpg)
Se on tämä eli sieltä se tieto lähtee mikä pykälä sinne laatikkoon pitää laittaa silmään
-
mitens tuon pnp-kytkimen putsaat kun ei ole avattavissa..?
-
nyt sinisellä käyty vikakoodit lukemassa...muistissa oli koodi joka tarkoitti virtalukossa sijaitsevan"antennin"häiriöstä siis joka ilmeisesti avaimen tunnistaa...osa tilattu 52€ saas nähä auttaako.