Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: gubbe - 22.12.2010, 13:48:44
-
Vaihdettiin merkkikorjaamossa kolme viikkoa sitten termostaatti ja nesteiden tippuminen on jatkunut siitä asti sekä nestepinta vajunut paisuntasäiliössä. Auto V70 bensa -05 ajettu 150 000 km
Kävin tänään Volvolla tarkistuttamassa asian ja todettiin, että vesipumppu vuotaa ilmeisesti kylmänä joka nyt oli kuiva kun moottori oli lämmin ja varattiin aika vesipumpun vaihtoon, joka vaihdettiin vajaa 2 vuotta ja 35 000 km sitten merkkikorjaamossa jakoremmin vaihdon yhteydessä.
Pumppu vaihdettiin minun pyynnöstä koska on ollut merkkejä joihin on suositeltu vaihdettavaksi samaan aikaan ja ajattelin, jotta siitä ei olis sitten huolta 4:ään vuoteen.
Kun kysyin pitääkö jakoremmikin vaihtaa ja sitäkin lisäkustannus, niin huoltoneuvoja sanoi,että ei tarvii kun ei ole kastunut.
Onko hyvinkin yleistä nykyaikana, että vesipumput menee näinkin pian,vai pelkkää huonoa tuuria, jossain kun väittävät sen kestävän ainakin 10 kertaa pitempään?
Hyvää Joulua Foorumilaisille!
-
On kyllä huonoa tuuria, paljon autoja mihin vasta vaihdettu 200-300tkm välissä pumppu, ja autoja mihin vasta yli 300tkm jälkeen. Ei ole todellakaan mikään yleinen juttu...
-
Eilen tarkempi analyysi osoitti vesipumpun ehjäksi. Vuoto olikin termostaattikotelon tiivisteessä.
Tämä luonnollisesti korjattiin takuuseen.