Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: juki65 - 08.12.2019, 18:54:58

Otsikko: S40 -05 1,8 bensa kaasuläppäkotelo
Kirjoitti: juki65 - 08.12.2019, 18:54:58
Kaasuläppäkotelo surisee kokoajan kun laittaa virrat päälle. Ei lähde käyntiin ,onkohan kaasuläppäkotelo tiensä päässä?
Otsikko: Vs: S40 -05 1,8 bensa kaasuläppäkotelo
Kirjoitti: Maatti - 08.12.2019, 21:55:40
Kaasuläppä surisee tavallisesti virtojen ollessa päällä, jos kuuluu rutinaa ja pauketta niin ei ole enää normaalia. Jos läppä liikkuu kaasun asennon mukaan niin pitäisi olla ainakin sen verran kunnossa että käynnistyy.
Otsikko: Vs: S40 -05 1,8 bensa kaasuläppäkotelo
Kirjoitti: juki65 - 10.12.2019, 18:53:54
Kaasuläppäkotelo on rikki. Uusi maksaa 350 euroa+sopeutus 80 euroa. Mitä mieltä olette kannattaako katsoa käytettyä kaasuläppäkoteloa ? Mahtaakohan itse pystyy sopeuttamaan vidalla?
(https://i.ibb.co/34cz5bR/kaasul-pp.png) (https://ibb.co/34cz5bR)
Otsikko: Vs: S40 -05 1,8 bensa kaasuläppäkotelo
Kirjoitti: Maatti - 11.12.2019, 11:25:16
Elikkä oliko niin että läppä ei liiku kaasupoljinta painaessa? Ennen osien uusintaa kannattaa käydä läpi kaikki sähköliitokset ym. Ja sitten koodien nollaus.

Pyöriikö bensapumppu kun virrat laittaa päälle? Heittäytyikö auto suoraan ajosta käynnistymättömäksi?

Otsikko: Vs: S40 -05 1,8 bensa kaasuläppäkotelo
Kirjoitti: juki65 - 11.12.2019, 13:27:31
Elikkä oliko niin että läppä ei liiku kaasupoljinta painaessa? Ennen osien uusintaa kannattaa käydä läpi kaikki sähköliitokset ym. Ja sitten koodien nollaus.

Pyöriikö bensapumppu kun virrat laittaa päälle? Heittäytyikö auto suoraan ajosta käynnistymättömäksi?
Oli remontissa kaverilla ,kone avattu. Ajamalla vein sen sinne mutta ei enää edes lupaa. Ajoitukset sun muut on kohdillaan.
Otsikko: Vs: S40 -05 1,8 bensa kaasuläppäkotelo
Kirjoitti: Jorma - 16.12.2019, 20:00:56
Oli remontissa kaverilla ,kone avattu. Ajamalla vein sen sinne mutta ei enää edes lupaa. Ajoitukset sun muut on kohdillaan.

Miten isossa remontissa? Siellä on yksi anturi laskemassa kampiakselin pulsseja repsikan puolella, aivan moottorin pohjassa, onhan anturi ehjä ja liitin kiinni?  Minulla liitin ei ollut pohjassa ja melkoista kenguru-bensaa oli koneessa ;)