Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Riverbeach - 08.12.2019, 19:00:51
-
Osaako kukaan lonkalta sanoa että onko oikeat arvot, jos paikallaan ollessa auto täysin lämpimänä ajon jälkeen imuilman lämpötila on 10 astetta ja ajossa tippuu 3 asteeseen. Ulkolämpötila siinä nollan tienoilla, kun nuo arvot katottu. Ajattelin että imuilma olisi kuumempaa. V50 2.0D kyseessä ja 2007 vuosmalli.
-
Osaako kukaan lonkalta sanoa että onko oikeat arvot, jos paikallaan ollessa auto täysin lämpimänä ajon jälkeen imuilman lämpötila on 10 astetta ja ajossa tippuu 3 asteeseen. Ulkolämpötila siinä nollan tienoilla, kun nuo arvot katottu. Ajattelin että imuilma olisi kuumempaa. V50 2.0D kyseessä ja 2007 vuosmalli.
Oikein ovat kun cooleri on puhdas.
-
Oikein ovat kun cooleri on puhdas.
Entäs jos map arvo on auto sammuksissa 97kpa? Tyhjäkäynnillä 101kpa. Eikös sammuksissa pitäisi olla lähellä nollaa? Puhutaan siis vastaikään sammutetun auton arvosta joka oli 97kpa.
-
Map Mittaa absoluuttista painetta ja ilmakehän paine on ~100kpa joten ihan oikein näyttää
-
Hei, kiitos. :) Tuosta imu ilman lämmön mittauksesta vielä että onko jotain tiettyä astemäärää verrattuna ulkoilmaan? Pitäisikö esim. Imuilman olla noin 10astetta korkeampi tyhjäkäynnillä kun pihalla olevat astemäärä. Lähinnä missä kohtaa pitäisi huolestua? Toki varmasti vikakoodin tekee jos oikein näyttää väärin, mutta mielenkiinnosta kysyn.