Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: pekko68 - 09.12.2019, 22:39:54

Otsikko: Valojen releet ja sähkönsaanti konehuoneessa 940
Kirjoitti: pekko68 - 09.12.2019, 22:39:54
Onko kenelläkään kuvia/kaavioita mitenkä olette asentaneet releet ja paksummat johdot auton omille valoille. Siis että jännite riittäisi paremmin polttimolle asti.
Ja saako tässä mallissa enää virtaa valmiista paikasta niinkuin jossain vanhassa 240:ssa olen nähnyt, vai pitääkö akkukenkään rakentaa tuuman korkuinen kasa kaapelikenkiä joka hilavitkuttimelle?
Ja sitten vielä jos auton kojelaudassa on valmiina kytkin jossa sininen valon merkki, niin onko se siinä vain reiän peitteenä vai meneekö johonkin valmiit johdot?
Pohjolan tallissa on taivas kattona ja sohjoinen sepeli lattiana, niin en laiskana viittis ruveta purkamaan verhoiluja ennenkuin olen kysynyt vertaistukea täältä.
Otsikko: Vs: Valojen releet ja sähkönsaanti konehuoneessa 940
Kirjoitti: puliukk0 - 09.12.2019, 23:26:05
Riippuen onko auto turbolla vai ilman (akku eri puolilla). Akun viereen sulakerasia, siitä sulakkeet kahdelle releelle (tai kolmelle jos haluu sumuvalot releyttää ja lisäpitkät on kytketty h4 pitkien kanssa samaan umpiossa) ja releistä piuhat molempiin umpioiden liittimiin.

Ei tartte mitään tornia tehdä kun vetää siihen sulakerasiaan vaan yhden piuhan. Just tein omaani, eipä siinä kauaa mene.
Otsikko: Vs: Valojen releet ja sähkönsaanti konehuoneessa 940
Kirjoitti: B-Man - 10.12.2019, 20:08:00
Tuolla on yksi malli kytkennästä https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=134.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=134.0)

Minulla releet kantoineen sekä sulakkeet sullottu bilteman vesitiiviiseen kytkentärasiaan (https://www.biltema.fi/rakentaminen/sahkoasennustarvikkeet/asennusputket/kytkentarasia-2000021071), taisi olla 100mmx100mm kokoinen. Rasia akun vieressä.