Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Sibu - 12.12.2019, 17:19:56

Otsikko: 940 korkea kulutus
Kirjoitti: Sibu - 12.12.2019, 17:19:56
Jos sitä olis oikea aika kysyä viisaammilta, kun itse ei enään keksi. Eli siis Volvo on nyttenki kuluttanut noin vajaa puolitankkia 150km aikana, vaikka ajo on ollut 95% pelkkää matkaa noin 85kmh vauhtia eikä poletettu ollenkaan.   Autosta on lambda ja lämpötila-anturi vaihdettu uuteen Imuvuotoja, eikä näkyviä pa vuotoja ole ja vikakoodeiksi antaa laiha/rikas seos ja laiha/rikas seos osakuormalla. Koneena toimii b230fb & m47
Otsikko: Vs: 940 korkea kulutus
Kirjoitti: jen - 12.12.2019, 17:22:22
eli paljon sinne tankkiin nyt menee kun ajettu toi 150km?
Otsikko: Vs: 940 korkea kulutus
Kirjoitti: Sibu - 12.12.2019, 17:26:46
Noin hieman vajaa 30l meni että sai täyteen
Otsikko: Vs: 940 korkea kulutus
Kirjoitti: jen - 12.12.2019, 17:49:24
onko siitä mitattu nyt pakokaasuarvoja ja onko lambda oikea bosch?
Otsikko: Vs: 940 korkea kulutus
Kirjoitti: Sibu - 12.12.2019, 18:07:56
Aito bosch ja pakokaasuarvot viimeeks mitattu vajaa vuos sitte millo oli hieman kanssa ylikanttiin, järetön kulutus noussu vasta nyt syksyn tullessa, jonka jälkeen just vaihettu yllämainitut osat
Otsikko: Vs: 940 korkea kulutus
Kirjoitti: Yksi Volvomies - 12.12.2019, 20:51:23
Tulipa mieleeni, että onko käyntilämpötila oikea, toimiiko termostaatti oikein? Itselläni aikoinaan kun termostaatti meni rikki ja antoi koneen käydä liian kylmänä, niin kulutus oli minulla jopa vielä korkeampi, silloin moottoriveden lämpömittarin osoitin oli kylmän ja normaalilämpöisen välillä, kun normaalistihan osoitin on kuuman ja kylmän keskivaiheilla.
Otsikko: Vs: 940 korkea kulutus
Kirjoitti: Sibu - 16.12.2019, 18:35:01
Tulipa mieleeni, että onko käyntilämpötila oikea, toimiiko termostaatti oikein? Itselläni aikoinaan kun termostaatti meni rikki ja antoi koneen käydä liian kylmänä, niin kulutus oli minulla jopa vielä korkeampi, silloin moottoriveden lämpömittarin osoitin oli kylmän ja normaalilämpöisen välillä, kun normaalistihan osoitin on kuuman ja kylmän keskivaiheilla.

Juu kiitos, vika tais löytyä tästä ainakin näin äkkiseltään sanottuna auto käy lämpimämpänä ja kuluttaa vähemmän