Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Tasalaiska - 17.12.2019, 19:49:09
-
Mitenkäs tuo ruuvvataan irti? https://www.autodoc.fi/ridex/12754329
Ei oikein ole avaimille paikkoja, mistä ottaa kiinni...
Itse raidetangossa (linkki yllä) on vain pyöreä klunssi ja ohjausvaihteen sylinterissä ei ole mitään muuta otepaikkaa kuin parin millin reikä. (vai olinko liian pahassa rapulassa kun lumisateessa tusasin..).
Siittä vaan kikkapihdeillä kiinni ja vääntämään..? Lipsaus -> ohjausvaihteen sylinterissä komiat skraadut...
-
Siitä sisänivelen päältä ote putkitonkeilla ja auki. Varmista et oot saanu oikeanmallisen nivelen. Kahta eri niveltä on.
-
Ohjaustehostimen akseli ei pyöri.
-
Knipexeillä noi on tavattu avata, oli kiintolenkin paikka tai ei... Hyvät pihdit pitää sen mitä huono avopää ellei enemmän.
Ei kai sitä hammastankoa tarvitse naarmuttaa, ottaa vaikka tosta paksuimmasta kohtaa kiinni?
-
Niin niin...taisin olla taas vähän kaksinkertainen...
Minkälainen tuon ohjausvaihteen rakenne on? Onko jollain jotain rakennekuvia jakaa?
Miten sinne vaihdetaan öljyt?
-
Hammastanko toimii tehostajan öljyillä, eli vaikkapa tämän ohjeen mukaan: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=43972.0.
Hammastankoja on useampaa erilaista enkä nyt jaksanut selvittää ton sisäpään perusteella mikä tässä kohtaa on kyseessä, mutta perusideologia on sama.
(https://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-67411.jpg)