Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: jounir - 23.10.2011, 19:02:42
-
Eka kysymykseen tuli niin äkkiä vastaus (kiitos "kulmalle" ) että laitan tässä seuraavan.
Elikkä tämä kyseinen 164 volvo 69 heräteltiin käyntiin sitten vuoden 2005 ja
huomasin että etummaisen kaasarin pohjasta tiputteli reippaasti bensaa, onko se proppu
pelkkä kammion tyhjennys vai onko siinä säätöruuvi, en vielä koskenut siihen.
Siellä lie tiiviste joka vuotaa.
-
Jos se plugi siellä pohjassa on ihan tasainen, niin kyseessä on pelkkä tulppa. Sen pitäisi lähteä ihan kampeamalla irti ja saumassa on o-rengas tiiviste.
Jos siinä tulpassa on suorapiselle meisselille ura, niin se irtoaa kiertämällä. Tiivistys on hoidettu o-renkaalla.
Jos siellä pohjassa on sellainen about 2-3cm pitä messingin värinen klöntti, niin siinä on seoksen säätöruuvi. Se osakokonaisuus lähtee kiertämällä irti ja sieltä löytyy myös o-rengas. Tämä vaihtoehto on kyllä 164:ssa aika epätodennäköinen, mutta kuitenkin mahdollinen.
-
hyvinhän tämä foorumi lähti osaltani käyntiin. Kiitos nopeista vastauksista. :)
-
no niin, pitkän tauon jälkeen olis taas kysyttävää kun herättelin
164:sta talven jäljiltä.
Elikkä auto lähtee reilun sahaamisen jälkeen ryypyn kanssa käyntiin,
mutta ei halua jäädä tyhjäkäynnille vaikka lämpömittari näyttää
neljänneksen lämmintä. Sammuu kuin se kuuluisa saunalamppu.
Lämpöisenäkin se jää huonosti käymään, kakoo ja meinaa sammua.
Kalvot vaihdettu ja nokiset mukit puhdistettu.
Kysymyksessä siis Strombergin tuplat.
-
Ootko hapettumat putsannu virranjakajasta ja kaikista muistakin sytytykseen liittyvistä liittimistä?
-
en kyllä löydä hapettumia mutta edellinen omistaja on
kiinnittänyt konkan nippusiteellä jakajan kylkeen, ei ihan orkkis viritys.
Voisikohan siinä olla syy?
Tyhjäkäynnistä vielä, aikansa kun käynnistelee ilman että koskee
kaasupolkimeen niin sen saa jäämään tyhjäkäynnille kun on aikansa starttaillut.
-
Onkos sulla vanhat bensat tankissa?
-
uutta lientä on tankissa.
-
en kyllä löydä hapettumia mutta edellinen omistaja on
kiinnittänyt konkan nippusiteellä jakajan kylkeen, ei ihan orkkis viritys.
Voisikohan siinä olla syy?
Tyhjäkäynnistä vielä, aikansa kun käynnistelee ilman että koskee
kaasupolkimeen niin sen saa jäämään tyhjäkäynnille kun on aikansa starttaillut.
Kondensaattori maadottuu oman runkonsa kautta jakajan kylkeen, joten se nippusideviritys ainakin on hiukan kyseenalainen. Oireet ei kuitenkaan viittaa siihen. Tarkasta kaikkien alipaineletkujen kunto, ettei ole imuvuotoa. Ja onhan kalvojen vaihdon jälkeen luistien vapaa liikkuminen tarkastettu ?