Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Muti - 20.12.2019, 19:47:17
-
Vedot hävis motarilla. Ei anna vikakoodia. Mikähän vois olla vikana. Ei ylimääräisiä ääniä koneessa.
-
Vuotaa jostain, tarkasta ahtoputket, cooleri..
-
Tarkemmat tiedot autosta olisi aika tärkeät. Mikä vuosimalli...? Savuttaako?
-
Tarkemmat tiedot autosta olisi aika tärkeät. Mikä vuosimalli...? Savuttaako?
Ei savuta vuosimalli 06 187tkm ajettu moottori
-
Tarkista, ettei ahdot pääse tosiaan vuotamaan mistään. Jännä, koska käsittääkseni tuossa moottorissa pitäisi tulla vikakoodi, jos ahdot ei vastaa pyydettyä. Mahtaako olla ohjelmoitu auto? Anyways, kannattaa ainakin selvittää ja poissulkea tuo ahtovuodon mahdollisuus ennen suurempaa ajamista, ettei tuki DPF:ää ainakaan.
-
On ohjelmoitu brs: n ohjelma.
-
Tarkista, ettei ahdot pääse tosiaan vuotamaan mistään. Jännä, koska käsittääkseni tuossa moottorissa pitäisi tulla vikakoodi, jos ahdot ei vastaa pyydettyä.
Ei ainakaan miun -07 d5 ilmotellu mitään, vaikka kaks kertaa vakiona ollessaan oli paukkas ahtoputken irti ja molemmilla kerroilla piti vähän matkaa ajaa ilman tehoja, automaatti ei meinannu kulkea kotona mäkeen mitenkään kun puhals vaan väliltä ilmat pihalle. Putket kiinni ja vetoja. Kun taas kaverin -11 s60 d5 veti vikatilan päälle, kun oli viiltoreikä ahtoletkussa :idiot2:
Eli kannattaa paikoillaan poleksia ja kuunnella suhahteleeko jostain, jos siis muuten käy normaalisti
-
Itsellä d5 hävisi tehot, ei ahtanut lainkaan. Selvisi että huohottimen lämmitysvastus oli mennyt oikoseen ja polttanut sulakkeen. Saman sulakkeen takana on turbon solenoidi joka säätää siipien avautumista eli se lopetti toimimisen samalla. Olikohan nro 11 sulake. Irrotin vastuksen johdon ja laitoin uuden sulakkeen ja vot, taas mennään. En muista antoiko koodia näyttöön vai ei.