Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Vovloman - 20.12.2019, 22:45:31
-
Kiitos
-
Miksi DPF ja EGR on poissuljettu?
-
Kannattaa tsekata turbon kellolle menevä alipaineletku että ehjä ja kello toimii. Pitääkö ahdin ääntä? Jos karstoittunut, siivet eivät aukene kierrosten myötä.
-
Kannattaa tsekata turbon kellolle menevä alipaineletku että ehjä ja kello toimii. Pitääkö ahdin ääntä? Jos karstoittunut, siivet eivät aukene kierrosten myötä.
Huolto ilmoitti tarkistaneensa letkut, joten sen tiedon varassa olen siltä osin ja turbo ei pidä mielestäni mitenkään "normaalista" poikkeavaa ääntä.
-
Miksi DPF ja EGR on poissuljettu?
Ne ja niiden "ongelmat" on hoidettu varmuudella kuntoon
-
Voisiko ongelma olla mahdollisesti esim. jossakin anturissa, vaikka ei ole vikakoodia ja ne vaikuttaa toimivan normaalisti? Onko joku osa/liitin, minkä esim. puhdistusta voisi helposti itse kokeilla?
3500 kierroksen jälkeen auto jaksaa jo hieman liikkua, mutta normaalia laiskempi on yläkierroksillakin. Turbossa oli havaittavissa ihan pientä välystä, mutta ei kuulemma mitenkään "paha". Jostakin syystä auto ei nyt vaan ahda yli tuon 0,4.
-
ahtimen säätöventtiili eli TCV? sen sisällä pieni suodatin, oman vaihdoin ja avasin vanhan ja tarkistin niin oli suodatin lähes tukossa. mulla kyllä nousi ahtopaine mulla ei heränny ku vasta yli 2000rpm.
-
Ne ja niiden "ongelmat" on hoidettu varmuudella kuntoon
Taisi vikakoodit lähteä tuon operaation seurauksena. Nyt tarvitaankin todellista asiantuntijaa, joka pystyy ottamaan asiasta selkoa. Saatat tarvita "Volvotdi:n" apua asian ratkaisemiseen.
-
Taisi vikakoodit lähteä tuon operaation seurauksena. Nyt tarvitaankin todellista asiantuntijaa, joka pystyy ottamaan asiasta selkoa. Saatat tarvita "Volvotdi:n" apua asian ratkaisemiseen.
Kaikki apu on enemmän kuin tervetullutta ja kiitos jo tässä vaiheessa kaikille vastanneille. Ei tuo turbo nyt kuitenkaan mikään ilmainen palikka ole, joten ei sitä viitsisi lähteä veikkaamalla vaihtamaan ellei ihan pakko ole.
-
Kaikki apu on enemmän kuin tervetullutta ja kiitos jo tässä vaiheessa kaikille vastanneille. Ei tuo turbo nyt kuitenkaan mikään ilmainen palikka ole, joten ei sitä viitsisi lähteä veikkaamalla vaihtamaan ellei ihan pakko ole.
Tämä. Nyt kun joku on tehnyt dpf ja egr off operaation, niin kukaan, tuskin sen tekijä itsekään, ei tiedä mihin se on moottorinohjauksessa vaikuttanut. Luultavasti on vain sammuteltu vikavalot ja esim. egr vika vie moottorin edelleen limb modeen. Turbo voi olla yhtälailla rikki, mutta koska enää ei tule vikakoodeja, niin hankalaa on sanoa missä vika.
-
Tämä. Nyt kun joku on tehnyt dpf ja egr off operaation, niin kukaan, tuskin sen tekijä itsekään, ei tiedä mihin se on moottorinohjauksessa vaikuttanut. Luultavasti on vain sammuteltu vikavalot ja esim. egr vika vie moottorin edelleen limb modeen. Turbo voi olla yhtälailla rikki, mutta koska enää ei tule vikakoodeja, niin hankalaa on sanoa missä vika.
Kiertää ainakin normaalisti eikä ole rajoittanut kierroksia 3000
-
Itellä teki aika lailla samoin auto kun turbo oli vaihtokunnossa. Sen uusin niin tuli voima takaisin alakierroksille myös. Samalla muistaa uusia turbon öljylinjat ja jos oikein reipas on niin öljypohjasta sihdin putsaus/vaihto. Mutta tämä mun arvaus vaan voihan olla joku muukin vika.
-
Kerran live dataa on tuijotettu niin katsottiinko ecun pyyntöä ahtopaineelle vs toteutunut? Kovin paljon eroa eikä viivettä pitäisi olla, näppituntumalla alle 10% ero mitä useampaa erimerkkistä autoa tällekkin vuodelle vilkuillut.
Mikäli ahdot jää alle pyynnön niin ahtimessa vikaa, turbon säätö ei toimi kunnolla, ahdot karkaa/vuotaa, mappianturi heittää, ilmanputsari tukossa, pakopuolella ahdistaa(dpf, katti tai vaimentaja tukossa).
Mikäli ahdot vastaa pyyntöä vikaa voisi etsiä ilmamassamittarista(antaa liian pientä lukemaa, likanen, "vanhojen volkkarien tyyppivika"), polttoainepuolelta jne.....
Ja hallissa ilman kuormaa polkien aika huono testailla. Mulla vakiintunut tavaksi käydä polkaseen pari vetoa tasamaalla 3/4 vaihteella alkaen 1000rpm kaasu pohjassa aina lähelle "punarajaa" ja n. 80-90km/h nopeutta. Polkasusta lokitiedostoon menee yleensä rpm, ilmamassamäärä, ahtopaine, lämpötilat jne.