Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Volvocars97 - 21.12.2019, 09:49:43
-
Terve.
Volvo v50 1,6D jätti tuossa torstaina aamulla tielle syystä että akun laturi rikkoutunut joten ei ladannut enää akkua ja akku simahti totaalisesti. Autolla on ajettu 120tkm eli aika vähän vielä minusta joten kysymykseni onkin, että onko tuo noilla kilometreillä edes normaalia että laturi hajosi?
Ei siinä muu auttanut kun hinauttaa se korjaamolle ja korjaamolla tuon sitten selvittivät ja päätin kuitenkin korjauttaa koska saivat sen päivässä kuntoon vaikka viikonloppu ja joulukin tulossa. Mutta hinta oli myös kova
-
Kyllä pitempään pitäisi kestää. Joku +250tkm alkaa olemaan normaalimpi vaihtoaika ja ompa näillä 400tkm väitetysti rullattu. Huono akku tai akun kaapelit kuluttaa laturia nopeammin.
Oliko laturille tarkempaa diagnoosia viasta? Laakeri tai diodivikaa harvemmin, yleensä hiilirengas/hiilet kuluu loppuun.
-
Ei ollut juuri tarkempaa diagnoosia. Sellaisen myös huomasivat että akku oli lämmin vaikka auto oli ulkona jo muutamia tunteja, mikä ei ilmeisesti normaalia ole että vielä olisi lämmin. Jotain oikosulkua epäilivät akkuun tulleen. Laturi meni vaihtoon siksi että piti outoa ääntä ja ei ladannut enää uutta akkua. Samalla myös vaihtoivat apulaitehihnan ja kiristimen.
-
Kyllä näissä noita latureita on mennyt aika paljon, mitä itse tutkiskelin foorumia kun oma hajosi. Mulla tosin t5 awd 189tkm ajettu
-
Itelä meni laturi (1.6D -09) noin 200tkm kohilla... alko kuuluun n. viikkoa ennen semmonen kierrosten mukaan nouseva/laskeva vinkuna 1000-2000rpm välisä, ja sitten loppu sähköt kerrasta.
-
Minulla rupesi laturi viheltämään viime talvena jo ennen 100 000 kilometriä. Vaihdoin sen ennen lopullista hajoamista. Auto on vuosimallin 2008 S40.