Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: MiroJ - 21.12.2019, 12:02:47
-
Millä helvetin konstilla kuskin puoleinen vetoakseli lähtee irti volvo v70? kaks tuntia nytten vääntäny sorkkaraudalla eikä meinaakaan lähteä.
-
Joku vois ehkä neuvoa,mutta vuosimalli olis varmaan hyvä ilmoittaa
-
Vuosimalli 2000, 2.4 Vapari automaatti kyseessä
-
Lekalla napautus sorkkarautaan? Joku kirjoitteli johonkin topiciin, että oli tehnyt puustaan kiilan, jolla pakottamalla oli lähtenyt.
-
.Vuosimallia 2000 on kahta korimallia.
-
Pahoittelut, mk2 korimalli kyseessä
-
Vetoakseli irtoaa navasta parhaiten hydrauliprässillä. Booreihin on saatettu laittaa liimaa ja akseli on tautisen tiukasti kiinni. Siis aivan h*lvetin tiukasti. Ei auta isotkaan lekat ja ulosvetäjät. Ne menevät vain rikki
Navan voi myös rälläköidä kappaleiksi. Ei mikään nätti pikku homma todellakaan.. ;D
-
Juu tosiaan se puoli joka on laatikossa kiinni... sorkkarauta ollu välissä ja väännetty ja käännetty on ja ei millään.
-
Ai laatikon puoli. Sehän lähtee kapsauttamalla. Jos ylettömästi tarttee voimaa niin jotain pielessä.
Luepa tämä:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=775.0
-
Yks kääntää oikeestaan vaan liian vinoon, kahella kun pääsee mahollisimman vastakkain niin irtoaa nätisti. Viimeeks kun irrottelin niin aika pien piti olla toinen rauta, että mahtu tarpeeks eri kohasta tarjoomaan vipuvartta
-
Yks kääntää oikeestaan vaan liian vinoon, kahella kun pääsee mahollisimman vastakkain niin irtoaa nätisti. Viimeeks kun irrottelin niin aika pien piti olla toinen rauta, että mahtu tarpeeks eri kohasta tarjoomaan vipuvartta
Ei oikeen onnannu vaikka tätäki yritin, se nivel tosiaan ihan vähän liikkuu sivuille kun heiluttaa, mutta ulospäin ei oikein tule
-
Ongelmahan on siinä , että mehulingossa vetarin boorit on laatikon puoleisesta päästä kaikelle paskalle alttiina, toisin kuin manuissa joissa laatikkoöljy "voitelee" booreja. Eli automaatin vetarissa on yleensä ruostepaskaa navassa / booreissa, jolloin c-klipsi ei pääse painumaan kasaan. Muutama vuosi sitten taistelin yhden xc:n vetarin kanssa kunnolla. Liuotusta, sorkkista, puukiiloja yms. Lopuksi rakensin vetarikupin ympärille ulosvetäjän kynnet raudoilla toisiin kiinni, niistä metrin ketju ja 10kg:n massa ketjun toiseen päähän. Meinasi volvo tippuu autonosturilta, mutta vetari ei irronnut. Siihen loppui usko, kohta olisi laatikko jo haljennut ;D. Joissakin lähtenyt sorkilla 2 puolelta, mutta pahimmillaan on todella tiukassa ::)