Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: vellu83 - 24.10.2011, 11:51:09

Otsikko: volvo 850 2.0 t5 -95 turbon vaihto
Kirjoitti: vellu83 - 24.10.2011, 11:51:09
Eli kyseisessä autossa on vakiona g13 ahdin nii voiko sen tilalle vaihtaa suoraan mitsun 16t ilman lastuttamista?Jostaki muistan lukeneeni ettei toimisi vakio softan kanssa suoraan tuo mitsun 16t vaan pitäisi olla mitsun g15 ahdin.Pitääkö tieto paikkaansa?
Otsikko: Vs: volvo 850 2.0 t5 -95 turbon vaihto
Kirjoitti: Hurm0s - 24.10.2011, 13:46:13
Eipä se moottorinohjaus taida ymmärtää sitä suurempaa ahdinta.
Eli tehoa ei ainakaan saavuteta enempää, ahtopainehan näissä lasketaan IMMun signaalista, eli suuremmalla ahtimella softa luultavasti pudottaa painetta, sillä sama ilmamäärä tulee jo pienemmällä ahtopaineella.
Otsikko: Vs: volvo 850 2.0 t5 -95 turbon vaihto
Kirjoitti: vellu83 - 24.10.2011, 14:43:07
eli pitäs toimia ilman ongelmia tuolla 16t:llä?
Otsikko: Vs: volvo 850 2.0 t5 -95 turbon vaihto
Kirjoitti: Tonskulii - 24.10.2011, 15:36:11
Kyllähän se toimii. DP:n laippa menee sitten tuossa uusiksi, ja ihan suositeltavaa olis se 3' ränni..

Ja tottakai lastuttaminen on se erittäin suositeltava päivitys, niin saa kaiken toimimaan niin kuin pitääkin.
Otsikko: Vs: volvo 850 2.0 t5 -95 turbon vaihto
Kirjoitti: vellu83 - 24.10.2011, 20:44:39
Paljonko turbossa on normaalisti välyyttä vai onko ollenkaan?Ku tuossa g13 on aivan pikkusen akselin pysty suuntasesti välyyttä muttei pitkittäin.Sillä kyselin et jos vaihtais tuon mitsun 16t sen tilalle ku tuli auton matkassa.voiko se tuolla 16t ahtimella käydä laihalla/liikaa ahtaa vakio softalla ja pelaako normaalisti ilman lastua vai tuleeko ongelmia?
Otsikko: Vs: volvo 850 2.0 t5 -95 turbon vaihto
Kirjoitti: InlineFour - 24.10.2011, 20:47:21
Akselin pitkittäistä eli päittäisvälystä ei saisi olla käytännössä yhtään, ihan vähäsenhän
se liikkuu uudessakin kun pihdeillä kokeilet.. Säteistä saa olla jonnin verran, kun sen on tarkoitus kellua
öljypatjan päällä käydessä. Mutei kuitenkaan tolkuttomasti, että esim. siivet pääsee
ottamaan pesiin kiinni.
Otsikko: Vs: volvo 850 2.0 t5 -95 turbon vaihto
Kirjoitti: vellu83 - 24.10.2011, 20:56:59
juu ei tuossa mitään hirveitä ole se välys just havaitsee mutta ei ole heittokelloa millä tarkistais sen välyyden paljonko tarkasti on.
Otsikko: Vs: volvo 850 2.0 t5 -95 turbon vaihto
Kirjoitti: InlineFour - 24.10.2011, 20:59:35
Ei niitä korjaamollakaan heittokellolla tarkasteta, kädellä vaan kylmästi.
Otsikko: Vs: volvo 850 2.0 t5 -95 turbon vaihto
Kirjoitti: vellu83 - 24.10.2011, 21:25:45
kaipa se sitten ehjä on.Saapi olla talven yli tuo vanha paikallaan.
Otsikko: Vs: volvo 850 2.0 t5 -95 turbon vaihto
Kirjoitti: Puusilmä - 26.10.2011, 14:53:58
Kyllähän se toimii. DP:n laippa menee sitten tuossa uusiksi, ja ihan suositeltavaa olis se 3' ränni..

Ja tottakai lastuttaminen on se erittäin suositeltava päivitys, niin saa kaiken toimimaan niin kuin pitääkin.

Aja vaan asian tuntevaan liikkeeseen jossa voi auton säätää penkissä autokohtaisesti. Itsellä kokemusta vastaavasta (tosin mulla 2.5T koneella) operaatiosta Debilillä ja 35hv oli eroa ahdin päivityksen jälkeen.