Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: juho82 - 03.01.2020, 22:34:43
-
Moro. Hain tänään litran Volvon omaa tehostinöljyä. Miten ootte vaihtaneet? Riittääkö et imaisee säiliön tyhjäksi ja kaataa uutta tilalle, pyörittää rattia laidasta laitaan ja sama uudestaan? Niin kauan ku uutta öljyä riittää?
-
Vaihtuuhan se osittain noinkin mutta itse vaihdoin kerran irrottamalla säiliöstä paluuletkun ja laitoin sen erilliseen pulloon. Näin vanha litku tuli tarkoin poistetuksi ja uutta meni tilalle sama määrä.
Sen paluuletkun irroittaminen vain oli hankalaa muovisesta säiliön haarasta. Vanhemmiten se muovi on haurasta ja helposti menee rikki.. Helpointa on halkaista se letku mattoveitsellä ja liittää letku sitten takaisin lyhennettynä (edellyttää että letkussa on varaa lyhentää).
-
https://www.youtube.com/watch?v=Op6vqOlutTE
Tuolla hyvä video...
-
Tässä korimallissa kannattaa myös vaihtaa se säiliö. Sieltä menee suodatin tukkoon ja rikkoo pumpun.
-
Riittääkö et imaisee säiliön tyhjäksi ja kaataa uutta tilalle, pyörittää rattia laidasta laitaan ja sama uudestaan? Niin kauan ku uutta öljyä riittää?
Laiska kun olin niin tein noin. Väittäisin että ohjaustuntuma muuttui hitusen paremmaksi. Nykyiseen vaihdatutin huollossa. Ei ollut hinnankiroissa se operaatio
-
Tässä korimallissa kannattaa myös vaihtaa se säiliö. Sieltä menee suodatin tukkoon ja rikkoo pumpun.
Sinisen huolto-ukko ei puhunut tästä mitään. Vaihtoi vain nesteet.
-
Tässä korimallissa kannattaa myös vaihtaa se säiliö. Sieltä menee suodatin tukkoon ja rikkoo pumpun.
Paljonkohan säiliö kustantaa?
-
Paljonkohan säiliö kustantaa?
Ainakin XC60 malliin näkyy olevan ihan erillinen suodatinkin
http://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/steering/power-steering-system/hydraulic-filter-steering-system/574/