Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kapperi - 04.01.2020, 00:28:33
-
Onko kukaan koskaan koittanut purkaa tuota asentotunnistinta että millä periaatteella se toimii? Jos on optinen niin putsaus voisi auttaa...
Voisin ottaa kokeiluun tuommoisen rikkinäisen ja katsoa että mitä se on syönyt...
-
Voi vitja, juuri heitin roskiin (palamaan) yhden rikkinäisen. Jos saat jostain niin otahan kuvia mitä sisällä on, kiinnostaa itseäkin.
-
Ohessa kuvia puretusta tunnistimesta. Vähän näyttää että voisi olla juotos ongelma tai vastaava.
On kyllä vaikea rakenne eto anturissa, luulisi että tämänkin olisi helpommalla tehnyt.
Siinä on optoportteja useita sekä sitten tuommoinen mekaaninen ylösalas suuntaan liikkuva liuska jossa myös optinen tunnistus tuommoisen metallinliuskan läpi jossa on ura.
(https://i.ibb.co/jMy6cbc/IMG-20200202-115424.jpg) (https://ibb.co/jMy6cbc)
(https://i.ibb.co/TqLTyyV/IMG-20200202-115402.jpg) (https://ibb.co/TqLTyyV)
(https://i.ibb.co/8KdRyGv/IMG-20200202-115352.jpg) (https://ibb.co/8KdRyGv)
(https://i.ibb.co/ygj6HTh/IMG-20200202-114501.jpg) (https://ibb.co/ygj6HTh)
(https://i.ibb.co/SXQwC3w/IMG-20200202-114454.jpg) (https://ibb.co/SXQwC3w)
online upload photos (https://imgbb.com/)
-
Luulen että ongelma ei ole noissa optoporteissa jotka oletettavasti mittaa suuntaa ja nopeutta.
Ongelma lienee tuossa kuvassa näkyvässä osassa, jonka ohjuriakselin reikä on hieman kulunut ja luisti pääsee kääntymään pikkuisen.
(https://i.ibb.co/QNrcJvK/IMG-20200202-125307.jpg) (https://ibb.co/QNrcJvK)
-
Yksi huomio tästä, tuolla spiraalikaapelilla ei ole mitään merkitystä tämän toimintaan. On ihan erilliset osat ja spiraalin läpi menee vain ratin napit ja airbagin johdot.
Oma taisi tulla kuntoon nyt. Ongelman syy ei ratkennut mutta mekaanista vikaa ei laitteessa ollut, vaan tarvitsi vain fyysistä kalibrointia ja optojen puhdistuksen.
-
Jatketaan yksinpuhelua, monta kierrosta XC90 ratti pyörii laidasta laitaan? En pääse nyt kokeilemaan, kun on vielä muuta purettuna autosta.
Anturi antaa nyt virheilmoituksen +-720 asteen kohdalla. Järjetön signaali on syynä.
-
Jatketaan yksinpuhelua, monta kierrosta XC90 ratti pyörii laidasta laitaan? En pääse nyt kokeilemaan, kun on vielä muuta purettuna autosta.
Anturi antaa nyt virheilmoituksen +-720 asteen kohdalla. Järjetön signaali on syynä.
Odotas käyn veivaamassa
Veivasin karkeesti 2,5 kierrosta laidasta laitaan 2004 vuotisella, muuttumattomalla raidetangolla... voi toki olla että -08 on jo nopeempi ohjaus... mutta tosta tulee se jotain päälle 800 eastetta
-
Odotas käyn veivaamassa
Veivasin karkeesti 2,5 kierrosta laidasta laitaan 2004 vuotisella, muuttumattomalla raidetangolla... voi toki olla että -08 on jo nopeempi ohjaus... mutta tosta tulee se jotain päälle 800 eastetta
Kiitoksia,
Niin vähänkö tuossa olikin, sittenhän tuo yhteensä 4 kierrosta riittää ja jää ylikin.
Aikasemmin tuo pätki aina vasemmalle kääntäessä sinne ääriasentoon
-
Nyt on autoa kasattu sen verran että pääsi kokeilemaan. Eli tunnistinhan toimii eikä anna enää vikailmoituksia missään asennossa.
Myöhemmin nähdään kun pääsee kenttäkokeiluun että toimiiko miten pitkään.
-
Pitääpä koettaa sama operaatio tehdä appiukon V70:n siinä kun kanssa tuota herjaa, toistaseks kalibroinnilla saanut poistettua
-
Pitääpä koettaa sama operaatio tehdä appiukon V70:n siinä kun kanssa tuota herjaa, toistaseks kalibroinnilla saanut poistettua
On sen verran helppo operaatio että kannattaa. Merkkaa vain kunnolla kaikkien osien asento purkaessa. Helposti menee 180 astetta väärinpäin.
Puhdistettavat osat löytyy sen flexikaapelin päästä.
(https://i.ibb.co/Y7Td45T/IMG-20200202-115352.jpg) (https://ibb.co/Y7Td45T)
-
Kysyn ihan yleisesti haluaisitko naputtaa tästä ohjeen tuonne faq osioon? Moni saattaa tämän haluta tehdä kun olis jonkin lainen ohje.
-
Voisin katsoa jollain aikataululla ja että onko mulla semmosia kuvia otettu jossa näkyisi selvästi nuo osat. Enää en kehtaa purkaa sitä tuolta kun kerkisin jo airbagin painasta paikalleen.
Harmi ettei käynyt mielessäkään aiemmin.
-
Voisin katsoa jollain aikataululla ja että onko mulla semmosia kuvia otettu jossa näkyisi selvästi nuo osat. Enää en kehtaa purkaa sitä tuolta kun kerkisin jo airbagin painasta paikalleen.
Harmi ettei käynyt mielessäkään aiemmin.
Juu ei kannata alkaa ohjeiden takia purkamaan... voi olla että saatetaan jo tästäkin topicista pystyä jotain koostamaan.
-
Nyt on volvolla ajettu tunnistimen korjauksen jälkeen ja ei yhtään vikakoodia vielä (siis tunnistimesta)
Jospa se nyt toimisi!
-
On sen verran helppo operaatio että kannattaa. Merkkaa vain kunnolla kaikkien osien asento purkaessa. Helposti menee 180 astetta väärinpäin.
Puhdistettavat osat löytyy sen flexikaapelin päästä.
(https://i.ibb.co/Y7Td45T/IMG-20200202-115352.jpg) (https://ibb.co/Y7Td45T)
Siis tuo lasin värinen mötikkä?
-
Siis tuo lasin värinen mötikkä?
Se ja sitten se musta mötikkä. Lasin värinen on käsittääkseni ledi ja tärkeämpi on tuo vastaanotin.
-
Pitääpä koettaa sama operaatio tehdä appiukon V70:n siinä kun kanssa tuota herjaa, toistaseks kalibroinnilla saanut poistettua
Kokeilitko puhdistaa? Itsellä on toiminut moitteetta tuon operaation jälkeen
-
Kokeilitko puhdistaa? Itsellä on toiminut moitteetta tuon operaation jälkeen
ei ole ollut tilaisuutta ja unohtunut kun ei ole herjaillut nyt se auto.