Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: artturi - 04.01.2020, 16:58:55
-
Kyseessä katalysaattori joka on pakosarjassa kiinni. Paketti on muuten irti mutta miten sen saa sieltä pois. Aika ahdas on. Oisko jollain vinkkejä.
-
Kaveri kun teki yhten vapariin kansiremppaa ja kävin siinä jeesimässä niin piti ottaa oikee vetari irti että saatiin pakosarja mahtumaan takasin. Yhessä vaiheessa meinas oikeesti jäädä jumiin, kun sitä aikamme pyöriteltiin.
Automaatista senkun nykäsee pois, mutta manuaalissa kannattaa varata astia laatikon alle ettei öljyt oo lattialla
-
Juu samaa katsoin jotta yksi vaihtoehto on ottaa se oikeanpuoleinen vetari irti. On kyllä taas hyvin suunniteltu tuon irroitus. Kirjassa oli vaan mainittu jotta tilaa voi olla erittäin vähän. Mut pitäs tietyssä asennossa tulla pois.
-
Joo katalysaattoria/pakosarjaa varmaan ei ole hirveästi mietitty purkamisen kannalta kun jos auton seokset on kunnossa ne useimmilla kestänee auton eliniän tehtaan näkökulmasta.
-
Vapareissa aina valittaa heikentynyttä katalysaattorin tehoa.
Laittaa tarvike katin niin valittaa heti samaa kun on niin huono laatuisia. Helpoin ja patas on laittaa Taka lambdaan lambdan jatko niin ei valita enää.
-
https://www.audiclub.fi/audifinns/forum/tekniikka/turbot/8838-katin-heivaamisesta (https://www.audiclub.fi/audifinns/forum/tekniikka/turbot/8838-katin-heivaamisesta) googlasin että tommoinen
-
Vapareissa aina valittaa heikentynyttä katalysaattorin tehoa.
Koodista voi päästä eroon käyttämällä Volvolla ohjelmistopäivityksessä. Tiedossa on muutama auto joissa se on auttanut. Taitaa raja-arvot muuttua sopivasti.
-
Koodista voi päästä eroon käyttämällä Volvolla ohjelmistopäivityksessä. Tiedossa on muutama auto joissa se on auttanut. Taitaa raja-arvot muuttua sopivasti.
Komppaan tätä kans, jos ei ole merkkihuollossa käytetty päivityksissä niin raja-arvot taitaa olla niillä 2001 vuoden softilla liian tiukat. Uusimmissä päivityksissä tuon pitäisi olla kunnossa.
Mutta, itseä ei kiinnostanut 169€ (Essential huolto) maksaa Automaalle softapäivityksestä niin hommasin 30mm jatkopalan 2. lambdalle ja hyvin on toiminut useamman tuhannen kilometrin jo eikä valittele katalysaattorin tehosta. Vikakoodi mitä auto tarjosi oli ECM-4201 / Three-way catalythic converter, power deterioration. (iCarsoft 906)
-
Mihin tuo lambdan jatkopalan toimivuus perustuu ???
-
Tos mun linkissä sanotaan että ihan siihen että se on kauempana pakokaasuista niin saa puhtaampaa ilmaa.