Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: pannukakku96 - 10.01.2020, 10:55:33
-
onko kellään kokemusta takapyörän abs anturin vaihosta? eli kyseessä 7 paikkanen nii vähä ristiriitasta tietoo minkä penkki rivin alla liitin löytyy ja jos joku osaisi vielä kertoa mitenkä kyseinen penkki rivi irtoo. tuossa aikani tuusasin kolmannen rivin jakkaroita mutta melko hankalan oloinen tuntui olevan
-
Liitin löytyy vänkärinpuolelta takimman penkin jalkatilasta. Ite irrotin keskimmäisen istuinrivin kokonaan että sai lattiamaton pois edestä. Penkit lähtee yksitellen irti. Tais olla neljällä pultilla kiinni ja keskimmäiseen tuli joku sähköpiuha.
-
joo jos joku ihmettelee samaa nii tässä ohjetta. keskirivin penkit irti. neljä pulttia per jakkara. keskimmäisessä penkissä liitin eli ite otin akunkengän irti varmuuden vuoks ennen ku irrotin penkin liittimen. sitte saa nostettua mattoo sen verra ylös että saa otettua auton levysen styroksipalan pois. kuskin puolelta löytyy iso läjä liittimiä pyöreen pellin vierestä. pelti irti. uus anturi vanhan johtoon kiinni ja vetää uuen paikalleen. kahella ukolla vähä helpompaa toi uuen vetäminen paikalleen
-
Olipa helppo vaihtaa uusi absin anturi taakse näillä ohjeilla
-
Ainoa vaan ettei valo kuittautunut ajamalla pois?
Vikakoodiksi antoi BCM-0032 taka vasen.
-
Olisko anturin vastapelurissa vikaa, oliko tuossa mallissa vielä hammaskehä?
Menihän anturi kunnolla paikoilleen?
Kyllä tuo todennäköisesti täytyy kuitenkin kuitata pois lukijan kanssa.
-
Korjatkaa jos olen väärässä mutta tuossa ei taida takana olla niitä hammaskehiä. Toivotaan että lähtee kuittaamalla palamasta. Ja kyllä se pohjia myöten sinne meni
-
Tein juottamalla liitoksen pyöräkotelossa, kutistemuovi päälle ja hyvä tuli. Ei tarvinnut purkaa mitään.
-
Korjatkaa jos olen väärässä mutta tuossa ei taida takana olla niitä hammaskehiä. Toivotaan että lähtee kuittaamalla palamasta. Ja kyllä se pohjia myöten sinne meni
Laakereita on joutunut joskus vaihtamaan sen takia, että anturi ei lue kehää. Takana se on aina integroitu laakeriin. Jos hommaa uuden laakerin, kannattaa ennen asennusta ottaa anturi irti ja testerin kanssa katsoa näkyykö nopeussignaali kun anturia liikuttaa laakerin sisäpintaa eli kehää pitkin.