Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: V70TR - 10.01.2020, 17:22:59
-
Ilmastoinnin panellista useampi merkkivalo pimeänä ja tilasin ledit, mutta ennen vaihtoa kysyisin että miten ne toimii kun ledeissä se toinen napa on - ja toinen + onko ihan sama miten päin laittaa ja toimiiko?
-
Ilmastoinnin panellista useampi merkkivalo pimeänä ja tilasin ledit, mutta ennen vaihtoa kysyisin että miten ne toimii kun ledeissä se toinen napa on - ja toinen + onko ihan sama miten päin laittaa ja toimiiko?
Toimii vain yhdinpäin. Eli kokeilemalla saa toimimaan
-
Itse jätin mittaristossa tahallaan kierroslukumittarin pimeäksi kun on automaattilaatikko, siellä odottaa varaledi väärin päin :P
On vähän enemmän saabmainen yöpaneeli
-
Mitä ledejä olette laittaneet?
Itse tilasin alilta vihreitä ilmastointipaneliin, valokatkaisijaan ja mittaristoon käyviä. Kaikki aivan liian kirkkaita, vaikka koitin himmeimpiä katsella.
Meni aika rakenteluksi, kassillinen etuvastuksia, niin tuli ihan kohtuu tulos. Ainoat taustavalot mitkä jäi vaihtamatta oli mittariston ajotietokoneen näyttö. Olisi pitänyt purkaa mittaritaulukin, että niihin pääsee käsiksi.
Lopulta tuli ilmi.paneelin alanappeihin vedge T3(?) tilalle ihan perus 5mm vihreät ledit + etuvastukset juottamalla, kun kaikki muut liian kirkkaita. Noissa täsmää hyvin sävy ja kirkkaus orkkis valaistuksen ja soittimeen haalean vihreään, mutta ei noihin karkin vihreisiin mitkä laitoin.
-
No voi helv. Täytyy unohtaa koko homma ja laittaa tavikset tilalle...:(
-
Olisi hienoa kun löytyisi riittävän himmeitä etuvastuksellisia lämpöisen valkoisia ja vielä oikeilla kannoilla.
-
Itsellä on kirkkaita ledejä ja ei ne ole ainakaan liian kirkkaita omasta mielestä. Löyty ihan ebaysta oikeilla kannoilla.
-
On mullakin jo ledit hankittu, mutta siinä käy sitten niin että kun laittaa ne uudet niin joko yksikään ei pala tai kaikki palaa. Mistä sen tietää miten päin sen polttimon pitää olla?
-
On mullakin jo ledit hankittu, mutta siinä käy sitten niin että kun laittaa ne uudet niin joko yksikään ei pala tai kaikki palaa. Mistä sen tietää miten päin sen polttimon pitää olla?
Jos olet jo asentanut ledit niihin muovisiin pitimiin, kokeile esim 9v paristolla kumpi puoli on +. Merkkaa se jotenkin. Itse kokeilin aikoinaan että S80:n nappuloiden merkkivaloissa + puoli on ylempi, samoin ilmastoinnin ohjauspaneelissa.
-
Jos olet jo asentanut ledit niihin muovisiin pitimiin, kokeile esim 9v paristolla kumpi puoli on +. Merkkaa se jotenkin. Itse kokeilin aikoinaan että S80:n nappuloiden merkkivaloissa + puoli on ylempi, samoin ilmastoinnin ohjauspaneelissa.
Okei toivotaan että se ylempi on +.
-
Virtoja ei sitten kannata laittaa päälle ilmastoinnin paneeli irrallaan, syttyy kuulemma air bag valo.
-
voi se olla irti kunhan johto on kiinni
-
Itsellä ollu aina paneeli kiinni piuhoissa ja siinä vaihtelin polttimot. Näkee heti toimiiko
-
Luonnollisesti johtoa tarkoitin. ;D
-
Joudun irroittamaan keskikonsolista säätimet ja radion yatourin asentamista varten. Tarkoitus olisi samalla uusia kaikki keskikonsolin taustavalot, kun niistä muutama jo pimeänä. Laitan ihan vakiopolttimot.
Kysymys: Millaisia nuo polttimot ovat? Löytyykö tarvikeliikkeistä vai onko ostettava Volvolta?
Auto on siis V70 vm 2007.
-
Joudun irroittamaan keskikonsolista säätimet ja radion yatourin asentamista varten. Tarkoitus olisi samalla uusia kaikki keskikonsolin taustavalot, kun niistä muutama jo pimeänä. Laitan ihan vakiopolttimot.
Kysymys: Millaisia nuo polttimot ovat? Löytyykö tarvikeliikkeistä vai onko ostettava Volvolta?
Auto on siis V70 vm 2007.
Omaan ostin Sercapilta hintaan 3,50€/kpl, mutta taitaa tarvikkeenakin saada esimerkiksi Motonetista:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=43048.0
-
Automaatissa et saa sitä panelia irti virrat pois, koska et saa avaimia pois muuten kuin P-asennossa. Keppi jää tielle ja paneli ei mahdu tulemaan pois, eli akunkenkä irti on ainoa vaihtoehto.
-
Keppi d:lle, paneeli irti piuha kiinni sivuun käännettynä, keppi p:lle, virrat nolliin, piuha irti.
-
Tai nostaa kepin ympäriltä muovin ja vapauttaa kepin siitä vapautus klipsi stä. Niin saa virrat pois päältä kepin liikkumaan.
-
Okei eli se mahtuu tulemaan pois D asennossa. Tuo toinen neuvo kuulostaa isommalle kuin akun kengän irroittaminen, täytyypä kokeilla mahtuuko se paneeli tulemaan.
-
Ostin polttimot Sercapilta, ovat matkalla. Sinisiä huppuja ei ole enää heiltäkään saatavissa, joten kokeilen värjätä polttimoja siniseksi läpikuultavalla lasimaalilla. Pieni kynsilakan kokoinen pullo kustantaa 3-4 €.
Aika helppohan tuo akun kengän irroitus oikeastaan on ja siten toimien tulee pelatuksi ns. varman päälle. Kiitoksia neuvoista...
-
https://www.partco.fi/fi/saehkoemekaniikka/lamput/pienoislamppujen-vaerihatut/6909-varisuoja-3-pun.html?search_query=polttimot&results=107
Tuolta löytyy erilaisia ;)
-
https://www.partco.fi/fi/saehkoemekaniikka/lamput/pienoislamppujen-vaerihatut/6909-varisuoja-3-pun.html?search_query=polttimot&results=107
Tuolta löytyy erilaisia ;)
O0 O0 O0
-
On ollut Saabeja joissa samoja merkkivalo-ongelmia riittämiin, foorumilta sain itse vinkkejä mistä löytyy noita huppuja. Ostin polttimot ja tinasin vanhoihin kantoihin ja huput päälle. Tuli ainakin 10xhalvemmaksi kuin ostaa uudet polttimot ;)