Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Levis - 11.01.2020, 15:16:44

Otsikko: V70 ongelmia (vvt)
Kirjoitti: Levis - 11.01.2020, 15:16:44
Nyt pitäis löytää ratkaisua ongelmaan joka on seuraava.

Volvo v70 mk1 vm00 Italian mallia. Autoon vaihtui kesällä moottori joka lähtöisin 95 vm kasipätkästä.

Moottorin ympärille rakennettiin auton oma kaasuläppä systeemi ja erilliset puolat.

Auto tuli katsastettua ja päästöt sun muut on ok mutta ongelmaksi jäi moottori vikatilaan ja koodit vvt pyörälle ja sen lukijalle koska niitä ei ole vaan autossa on kovat nokat koska kannessa ei ollut mahdollista laittaa vvt systeemiä koska sille ei ole vanhemmassa paikkaa.

Pystyykö joku jos joku niin kuka ohjelmoimaan vvtn pois käytöstä vai onko vielä aloitettava kansi jumppa että saa alkuperäiset systeemit paikoilleen.

Vikakoodit ei ole suurin ongelma vaan se että auto vie nyt 13l sataselle bensaa ja kaasuläppä rajoittaa auton tehoja moottorin ollessa kokoajan vika tilassa.
Otsikko: Vs: V70 ongelmia
Kirjoitti: Levis - 16.01.2020, 13:28:09
Eikö kukaan ole esim. vaihtanut nokkia vastaavaan autoon ja törmännyt samaan ongelmaan ?
Otsikko: Vs: V70 ongelmia
Kirjoitti: TunturiPappa - 17.01.2020, 20:58:38
Menikö se VVT-pyörällinen kansi romuksi?

Kesäkuussa kysyin samasta aiheesta, mutten saanut vielä vastausta.
Otsikko: Vs: V70 ongelmia
Kirjoitti: Levis - 18.01.2020, 08:28:05
Menikö se VVT-pyörällinen kansi romuksi?

Kesäkuussa kysyin samasta aiheesta, mutten saanut vielä vastausta.
ei mennyt. Se kansi on ehjä ja tallessa. Sitä juuri mietin että onko ainut järkevä vaihtoehto vaihtaa kyseinen kansi tähän nykyiseen moottoriin
Otsikko: Vs: V70 ongelmia
Kirjoitti: TunturiPappa - 18.01.2020, 09:04:13
Plaanaus maksaa noin 50e, tiivisteet tekee sen 150-200 ja jos vaihtaa jakohihnan samalla kuten kannattaa on se ja yksi 100e.
Päivän homma ja melkeimpä pelkkää ruuvaamista vaihtaa kansi.

Itsellä juuri tutkimuksen alla sopiiko tuo kansi tuohon lohkoon niillä männillä kuin sisässä on.

Luulisi että tietokoneropaaminen olisi halvempaa. Mene ja tiedä.
Otsikko: Vs: V70 ongelmia (vvt)
Kirjoitti: TunturiPappa - 19.01.2020, 20:40:12
Mittausten perusteella venttiilitaskuja on syvennettävä, että mahtuu pyörimään.
Molemmissa kansissa nostoa 8,5 mm, imu ja pako sama. 5254 Mäntä tulee 0,8 milliä ylemmäs, jolloin riski törmäyksestä on mahdollinen. Koskee vain imuventtiiliä ja johtuu ilmeisesti tuotsta muuttuvasta ajoituksesta.

En katsonut sädetulkilla mikä upotuksen mitta on nyt. Imuventtiilin halkaisija on 31 milliä, joten milli-pari isommalla kairalla kannattaisi upotus tehdä.
Otsikko: Vs: V70 ongelmia (vvt)
Kirjoitti: TunturiPappa - 02.02.2020, 19:12:00
Sädetulkilla katsottuna tasku on 34 milliä ja sen mukaisen avarruspään tein. Tein myös työkalun jolla avarrin tulee suoraan oikeaan kohtaan ja oikeaan kulmaan. Omaan koneeseeni jo jyrsin sillä syvemmät taskut.

Ota yhteyttä jos tarvetta ilmenee.

Tällä voi siis tehdä syvennykset konetta irroittamatta, vain kansi täytyy avata, mikä olisi edessä muutoinkin.
Otsikko: Vs: V70 ongelmia (vvt)
Kirjoitti: Levis - 03.02.2020, 08:01:24
Jos tuohon kansijumppaan alan niin multa löytyy omankylän kansi koneistaja mutta nyt olis tarkoitus löytää jotakuta muuta ratkaisua tähän
Otsikko: Vs: V70 ongelmia (vvt)
Kirjoitti: Levis - 18.11.2020, 12:31:19
Hei kaikki. Nyt on tähän asiaan tullut selvyys. VTT on tässä moottorin ohjauksessa jossa se on alunperin ollut mahdoton ohittaa. Auto jää aina vikatilaan vaikka kyseinen vikakoodi optimoitaisiin pois käytöstä. Ei auta kun kiltisti asentaa kansi joka sisältää tämän VTT hienouden