Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Kanis - 11.01.2020, 20:15:44
-
Terve!
Ongelmana on, että kun vaihdan uudet tulpat, moottori toimii moitteetta, mutta hyvin vähän käytön jälkeen tulpat karstoittuvat (?rikas seos?) ja käynti huononee.
Lopulta moottori ei edes enään käynisty.
Mistä ongelma voisi johtua? (Sähköt/mekaaninen vika?)
Autona siis 240, johon on vaihdettu b230et moottori. Melkein kaikki sähköt ovat kuitenkin alkuperäisestä moottorista/korista. :facepalm:
Voiko kyseistä moottoria edes saada toimimaan auton alkuperäisillä sähköillä vai joudunko hankkimaan esimerkiksi b230et sähköt?
Suunnitelmissa on joskus tulevaisuudessa rakentaa megasquirtista moottoriohjaus, mutta olisi tosi jees saada auto toimimaan jo nuilla sähköillä.
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
-
Eiköhän se käy vaan niin rikkaalla. Pitäisi tulla noin rikkaalla mustaakin putkesta. Seosmittari auttaisi asiaa.
-
Miten tuo seoksen säätäminen käytänössä tapahtuu?
Voiko säätää muutenkin kuin boxeja ohjelmoimalla?
-
Kannessa takimmainen anturi on lämpöaika kytkin ja osaa vikaantua noissa, 2 kpl rikkinäisiä tullut mulla vastaa noissa.
Toinen mahdollinen vikapaikka on IMM.
-
Muistaakseni kannen takaosassa oli anturi tms. jolle ei löytynyt liitintä. Pitääpä tarkistaa asia.
-
Mikäli on orggiksilla sähköillä, tarttet korkeaohmiset suuttimet ja niille passelin lastun jne, mutta täysin toimiva tulee helpohkosti.
-
Eli kone on b230et missä alunperin motronic ja nykyään tätä ohjaa täysin 240 oma Lh ???
Vähän selkeyttä vaan ettei neuvota väärin
Saa äkkiä semmoinen kuva että ruisku on alkuperäisetä kori eli B230et
-
No niin, sillonhan siellä ei päde mikään mitä jo aiemmin ehdotin :D
-
Moottori b230et ja LH ohjaamassa siis.
-
Olikos silleen että lh ja motikka käytti eri lämpöantureita?
-
Eikös siinä oo eri sytkäkivikin b230et:ssä kuin b230f:ssä? Ainakin mulla meni sytytys ihan sekaisin kun koeilin omaan b230f:ään b230e:n kiveä.