Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: jyskyed - 15.01.2020, 14:26:27
-
Vuosihuoltoa varailen.
Omaan XC60:een on vaihdettu ainakin kerran tuo AOC Kytkin, ja sen jälkeen öljynvaihtoja.
Kuinka usein tulisi vaihtaa. Nyt öljynvaihdosta 35tkm ja 2 vuotta.
Kulmavaihteen öljynvaihdosta 5 vuotta ja 100 tkm.
En oikein ole perillä näiden huoltotarpeesta / aikataulusta ja minusta ei ollut huolto-ohjelmassakaan. Apuja siis kaipaan huollon tarpeellisuuteen.
-
Volvon huoltomainoksessa lukee ,että nelivedon voimansiirron öljyn vaihto 319e
sisältää
kulmavaihteen öljy
takatasauspyörästön öljy
haldex öljyn sekä suodattimen vaihto
vaihtoväli 90 000km
-
Volvon huoltomainoksessa lukee ,että nelivedon voimansiirron öljyn vaihto 319e
sisältää
kulmavaihteen öljy
takatasauspyörästön öljy
haldex öljyn sekä suodattimen vaihto
vaihtoväli 90 000km
Oho! Volvo on oikein tehnyt tuollaisen tarjouksen ja vaihtovälinkin määritellyt. Aikaisemmin kun Bilialtakin tätä olen kysellyt, niin vastaus on ollut tyyliin, ettei ikinä tarvitse vaihtaa, ei kuulu huolto-ohjelmaan. Itse olen tosin noin 100tkm välein vaihdattanut nämä aina.
-
Paikallinen Autofit ei saanut kulmavaihteen öljyjä vaihdettua. Jarrunesteimurilla ei päässyt propun kautta poistamaan, kuulemma letku ei taipunut sinne. Kuitenkin öljymäärän olivat saaneet tarkistettua, se oli ok.
Millaisella työkalulla tämä pitäisi hoitaa?
-
Pienempi letku ja vaihtaa pajaa kerta ei tuo vaihto edes onnistu.
-
Jos itse päätät vaihtaa sen kulmavaihteen öljyn, ehdottomasti metallinen imuputki taivutettuna 160-180 asteen kulmaan, halkaisija noin 8.mm. Syy siihen, että metallia,= kumiputki tarttuu lautaspyörän väliin, kun sen työntää propusta sinne, eikä tule kiilauduttuaan enää ulos. Tavallinen imupumppu riittää. :o :o