Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Sami K. - 25.10.2011, 08:18:21
-
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/harley-davidson-kutsuu-yli-300-000-moottoripyoraa-huoltoon/art-1288423103450.html (http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/harley-davidson-kutsuu-yli-300-000-moottoripyoraa-huoltoon/art-1288423103450.html)
Olisipa kiva ettei esim. mittariston korjausta joutuisi maksamaan itse.
-
Kuinka monessa 3 vuotta vanhassa Volvossa on ollut ongelmia mittariston kanssa? Nuo MP:t on sitä ikä luokkaa että valmistajan pakko korjata koska vika on noin vaarallinen ja pyörät on noin uusia.
-
Olisipa kiva ettei esim. mittariston korjausta joutuisi maksamaan itse.
Kivahan se toki olisi ja monella muulla merkillä se kuuluisikin valmistajan maksettaviin korjauksiin. HD:n tapauksessa kyse oli kuitekin jarrujen katoamisesta, joka on melkolailla vakavampi vika kuin mittariston vikaantuminen.
Muutoinhan HD:n ostaja hyväksyy melkoisen paljon vikoja, kun kyse on kuitenkin vain puolivalmisteesta, eikä toimivasta moottoripyörästä. (Näin ovat isot pojat minulle kertoneet, itse en BECE-kortillani paljoa mopoista ymmärräkään.)
-
Areenassa juttua auton toiminnasta onko maahantuojalla vastuu ilmoittaa ilmenneitä vikoja.3 päivää aikaa
Hyvä juttu kannattaa katsoa.
http://areena.yle.fi/video/1319131434471
-
Areenassa juttua auton toiminnasta onko maahantuojalla vastuu ilmoittaa ilmenneitä vikoja.3 päivää aikaa
Hyvä juttu kannattaa katsoa.
http://areena.yle.fi/video/1319131434471
Valmistajat pitäisi velvoittaa kertomaan mikäli auton valmistuksessa on jotain hämärää kuten huonolaatuisen tinan käyttö joka saattaa aiheuttaa ongelmia. Katteet eivät ole kai kohdallaan kun ei vastuuta kanneta.
Edit: Minulla on V70 2002 joka ensimmäisen kerran ilmoitteli mittaristoviasta 2006.
-
Valmistajat pitäisi velvoittaa kertomaan mikäli auton valmistuksessa on jotain hämärää kuten huonolaatuisen tinan käyttö joka saattaa aiheuttaa ongelmia. Katteet eivät ole kai kohdallaan kun ei vastuuta kanneta.
Ongelmana on se, että ne viat ilmenevät monesti vasta paljon myöhemmin, kuten 10 vuoden ikäisenä. Suomalaisittain auto on siinä vaiheessa vielä lähes vasta sisäänajettu, mutta muualla alkaa olemaan paalikamaa.