Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jehvetti - 18.01.2020, 20:46:21
-
Elikkäs otsikon mukainen d5 vuosimallia -01 sytyttää moottorijärj. Huolla heti tauluun ja menee limp modeen kun kaasun painaa pohjaan tai kiihdyttää isommalla vaihteella kovemmin. Kiinanlukijalla saatu vikakoodi p0094 eli polttoaine järjestelmässä vuoto, pieni. Ei ulkoisia vuotoja kuitenkaan ja vikahan siis nollaantuu ku auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan. Edellinen omistaja lukenut koodit delphillä ja saanut koodin polttoaineenpaine liian matala. Pitää myös kovan suhahduksen ku paikallaan kierrättää n.2000-2500rpm ja laskee kaasun pois. Vedossa antaa täyskaasulla kiertää n.2500rpm ennenkun menee limp modeen, pintakaasulla saa kiihdytellä vaikka kuinka eikä anna mitään. Naftasuodatin vaihdettu viikko tapakerin eikä vaikutusta vikaan. :D
-
Turbon imuletku katsottu?
-
Jos nyt oikein hiffaan, niin sulla on kaksi vikakoodia, P0094 (vuoto) ja edellisen omistajan "delphaama" ehkä P0087 (matala paine). Oliskos tuosta mitään apuja: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=32081.15
-
Turbon imuletku katsottu?
Imuletku oli kunnossa.Jos nyt oikein hiffaan, niin sulla on kaksi vikakoodia, P0094 (vuoto) ja edellisen omistajan "delphaama" ehkä P0087 (matala paine). Oliskos tuosta mitään apuja: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=32081.15
Sulakerasiaa tutkiskelin tuossa toisen puolen valojen toimimattomuuden takia niin pisti silmään että kappas tankkipumpun sulake löytyykin samasta rasiasta. Oli palanut ja vaihdoin uuteen niin lähtikin pumppu pyörimään ja auto rokkas testilenkin ajan täysillä eikä herjoja tullut. Melkein kotipihaan päästyä kuitenkin poltti sulakkeen uudestaan :idiot2: ja sama herja tauluun, mistähän sitä lähtis vikaa etsimään? Lähinnä sitä että mitähän reittiä sen pumpun johdot kulkee tuolla jos jostain vaikka johto puhki.
-
Takaistuimen alla muistelen että johdoissa olis näissä heikko kohta ollut jollain
-
Takaistuimen alla muistelen että johdoissa olis näissä heikko kohta ollut jollain
En sitte tiedä että vaikuttaako ku ed. Omistaja ajanu tankin kuivaks asti et onko pumppu ottanu siitä kipeetä jollain tavalla ::) pitänee ottaa takapenkki irti ja seurailla johtoja että sattuisko lyömään jostain läpi..
-
En ole kuullut että nämä ois herkkiä mutta 2000-luvun bensa-saabeissa pumppu tuntuu hajoavan jos kerrankin ajaa kuivaksi.
-
En ole kuullut että nämä ois herkkiä mutta 2000-luvun bensa-saabeissa pumppu tuntuu hajoavan jos kerrankin ajaa kuivaksi.
Tossa lueskelin äsken että jollain oli kanssa polttanut tuota sulaketta sentakia että pumppu jumittelis, mut tiedä sitten näitä ::) pitänee huomenna kaivaa pumpun piuhat esille ja tutkiskella lisää. Uudella sulakkeella hurina alkaa nätisti kun virrat kääntää päälle mutta vedossa taas löi limp moden päälle ja sulake palanut :D
-
Tossa lueskelin äsken että jollain oli kanssa polttanut tuota sulaketta sentakia että pumppu jumittelis, mut tiedä sitten näitä ::) pitänee huomenna kaivaa pumpun piuhat esille ja tutkiskella lisää. Uudella sulakkeella hurina alkaa nätisti kun virrat kääntää päälle mutta vedossa taas löi limp moden päälle ja sulake palanut :D
Onko kukaan laittanut vakiopumpun tilalle vaikka walpron pumppua yms. Millanen sinne sattuis paikalleen? ;D
Onkin pumpussa itsessään vikaa, aika hurjaa jurinaa pitää jo ::)
-
Hei, mistä sulakerasiasta tuo tankkipumpun sulake löytyy? Olen koittanut sitä etsiä, mutta ei ole silmiin osunut. Ainakaan tuo minun mustakoppainen ei pumppua tarvi, muutakuin suodattimen vaihdossa. Senkin olen kiertänyt täyttämällä koteloa valmiiksi, niin jää aika pikku startilla käyntiin... ;D
-
Hei, mistä sulakerasiasta tuo tankkipumpun sulake löytyy? Olen koittanut sitä etsiä, mutta ei ole silmiin osunut. Ainakaan tuo minun mustakoppainen ei pumppua tarvi, muutakuin suodattimen vaihdossa. Senkin olen kiertänyt täyttämällä koteloa valmiiksi, niin jää aika pikku startilla käyntiin... ;D
Löytyy kuskin oven takaa kojelaudan sivusta, siinä lukku minkä alla sulakerasia ;D muistaakseen paikka 33 ja 15a sulakkeella, mulla ahdistaa toi pumppu tuolla. Pumppu kun pyöri hetken niin koodeista tietoakaan vaikka runtua antoi, sitten kun pimeni taas niin heti ilmoitus taulussa kun kaasua painaa. Tänään piti aamulla sellasta jurinaa että taitaa olla tiensä päässä ::)
-
Palataanpas vanhaan aiheeseen eli vika on vieläkin olemassa. Tähän mennessä vaihdettu tankkipumppu, paineensäädin ja määränsäädin, sen lisäksi kävi volvolla piuhan päässä ja todettiin että suuttimet ei vuoda ainakaan sisäänpäin, paluupuolen testi siis vielä tekemättä. Vai näkivätkö senkin testerillä? Kohtahan on jo koko polttoainepuoli laitettu uusiksi:D
-
Kannattaa tehdä se paluupuolenkin testi varmuuden vuoksi, siinä ei kauaa mene kun letkut vaan hankkii 6mm sisähalkaisija
-
Kannattaa tehdä se paluupuolenkin testi varmuuden vuoksi, siinä ei kauaa mene kun letkut vaan hankkii 6mm sisähalkaisija
Tässä just suunnitelin lähtöä letkunhaku reissulle niin saa vielä tänään tehtyä. :D 2 suutintahan tuohon on uusittu 2018 mutta ovat mallia tarvike ja merkiltään piezo.
-
Tossa vielä miten itse tein, suosittelen puristamaan/kiristämään ne juuresta youtube.com/watch?v=fD9yaaq9jeY (http://youtube.com/watch?v=fD9yaaq9jeY)
-
Hei! Selvisikö tämä vika? Itsellä kanssa sama, että täyskaasulla kiihdyttäessä menee vikatilaan ja antaa vikakoodin P0094. 1 ja 2 vaihteella ei mene niin herkästi vikatilaan kuin isommilla vaihteilla. Polttoainesuodatin vaihdettu eli se ainakin suljettu pois.
-
Itselleni vastaten vika oli common rail pumpussa ja sen vaihdolla korjaantui :D Herjasi siis vikakoodeja 2503 ja 2505 sekä meni täyskaasulla kiihdyttäessä vikatilaan sitä herkemmin, mitä isommalla vaihteella kiihdytti ja mitä suuremmalla kuormituksella kone oli :)