Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jtkemppa - 25.10.2011, 11:44:23
-
Moi!
Rouvan bensa V70:ssä on sellainen mystinen ongelma, että mittaristoon ei tule kokonaiskilometrilukemaa laisinkaan. Mittaristo muuten pelaa ok, trippi pelaa myös niinkuin pitää. Mittaristossa palaa jollottaa lambda- varotusvalo sekä abs- merkkivalo, liekkö näillä tekemistä asian kanssa?
Mistähän päin tätä vikaa voisi alkaa etsimään?
-
Haiskahtaa että mittaristossa on vikaa.Koska alkoi palamaa nämä labdan merkkivalo jolloin päästöissä ongelmia koneessa ja Tämä ABS jarruongelma .Liityivätkö nämä siihen matkamittarin pimeäksi menoon.
Laitaa hakuun mittaristo niin tietoa saatavanaa ja sen korjauksesta jos sitä vaatii etttei mikään johdon huonoliitos vai ole.
Toimiiko ABS jarrut ja se päästöarvo todistus kertoo onko autossa vai mittaristossa se vika?
-
Absien toimintaa ei ole tullut testattua, tuo valo on palanut reilun kuukauden vasta.. mittarilukema on puuttunut pidempään kyllä... lambada valo palaa melkeinpä koko ajan, volfcr vikakoodin selitykseksi löysin "threeway-catalytic" tai jotain sinneppäin viaksi.
mutta palatakseni tuohon mittaristo-ongelmaan.. mittaristovikaa itsekki epäilen, mutta ei tietoa mistä tätä voisi alkaa setvimään.. jos siellä ois jokin liitosongelma tai vastaava.. täätyy käyttää searchia...
-
Itselläni liittyi ainakin ABS-boksin ongelmaan kilometrien ajoittainen katoaminen näytöstä (näytti vain ---------) sekä nopeusmittarin toimimattomuus. Kun absi-boksi korjattiin, niin hävisi ongelmatkin. Eli tod.näk. siinä vika.
-
ABS vikaa etsimässä http://www.armbell.com/volvoclub/viewtopic.php?t=1555&highlight=abs&mforum=volvoclub
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3094.0
Kannattaa käydä ottamassa ne oikeat vikakoodit jos antaa niitä takapyörän anturia niin varmaakin on boksi vika.Ne päästöt kannataa laittaa kuntoon kun se katti helposti tuhoutuu jos liian rikkaalla menee.Onko autollaa hyvä huoltohistori huolettu huoltokaavion mukaan.Tuossa se pakokaasun tulkintaa jos päästölapun käyt hakemassa
http://www.armbell.com/volvoclub/viewtopic.php?t=1996&mforum=volvoclub
-
sanoisin että boksi vika , boksi irti, aukaisu, kolvaus ja boksi takas kiinni, vikakoodien nollaus ja eikun menoksi :) niin ja aivan ensin vikakoodien lukuun koska valoja palaa.. :) Tuttavan V70 oireili samalla tavalla, korjasin sen kolvaamalla kohdat uudestaan.. sekä omassa 850 herjaili pumpun moottoria sekä toista takapyörää ja korjasin "viat" kolvaamalla boksin tinaukset..
-
Itsellänikin antoi pelkästään tuo boksi viisi eri vikakoodia.
-
Lainataan tätä topiccia niin ei tarvitse uutta aloittaa.
Ottaako s/v70 mittaristo kilometrilukeman eculta? Voiko mittariston vaihtaa toisesta s/v70:stä toiseen ilman että häviää alkup. kilometrit?
-
Kyllä olet oikeassa se mittaristo toimii ainoastaan näyttonä eli lukema tulee eculta (vm 00 alkaen).Jos vaihdetaan siihen malliin sopiva mittaristo kaikki pitäsi olla ok jos kerran se vaihdettava mittaristo on kunnossa.
Alkuperräiselle kysyjälle onko ne mittarinvalot kaikki kunnossa että näyttö on sen takia pimeänä
-
Eilettäin luin vikakoodit Vol-Fcr:llä ja sieltä löytyi "ABS-314: Right rear wheel sensor signal. Fault in circuit.". No pyörä irti, levy irti ja paineilmalla perusteellinen puhdistus.. sen jälkeen vikakoodien nollausyritys(ei antanut kuitenkaan nollata koska vika oli vielä tallella). Eli tästä ei ollut mulla apua. Mietin vaan että pitikö tässä ensin käydä koeajolenkki ajamassa jonka jälkeen vikakoodit kannattaa nollata?
Nercs: Mittaristo tuntuisi muuten pelaavan ok, ja trippimittari pelaa ihan normaalisti. Joitakin mittariston taustapolttimoita on palanut lähinnä lämpötilan ja nopeuden väliseltä alueelta.
Ese: Kerroppa tarkemmin tinauksesta. Eli tämä boksi taitaa löytyä peräkontin verhoilujen alta? Mistä tiedän mitä kohtaa sieltä alkaa tinaamaan? :)
-
Kyllä olet oikeassa se mittaristo toimii ainoastaan näyttonä eli lukema tulee eculta.Jos vaihdetaan siihen malliin sopiva mittaristo kaikki pitäsi olla ok jos kerran se vaihdettava mittaristo on kunnossa.
Alkuperräiselle kysyjälle onko ne mittarinvalot kaikki kunnossa että näyttö on sen takia pimeänä
Plääh! Vanhakoppaisissa kilometrilukema tallentuu mittaristoon. Jos mittarin vaihtaa, niin vaihtuu myös kilometrilukema.
Taustavalot eivät vaikuta tässä tapauksessa numeroiden näkymiseen. Valoisassa numerot näkyvät normaalisti ilman taustavaloakin.
-
ABS-boksi on moottoritilassa. Jarrunestesäiliön alapuolella on absien hydrauliyksikkö ja sen pohjassa on kiinni tuo ohjausyksikkö. Haulla pitäisi löytyä ohjeita korjaukseen. Korjauksen jälkeen ei tarvitse nollata koodeja, vaan häiriövalo sammuu muutamankymmenen metrin ajon jälkeen.
-
Jatketaan tähän vielä tätä mittaristo juttua.
Käykö s/v70 mittaristo 850:een?
Noista ABS vioista voisi tehdä jo oman topikin kun joku niitä kyselee viikottain. Hyvä vastauksia kun on tullut jo vaikka kuinka paljon ja yleensä vika on aina ollut siellä ABS-boksissa.
-
ABS-boksi on moottoritilassa. Jarrunestesäiliön alapuolella on absien hydrauliyksikkö ja sen pohjassa on kiinni tuo ohjausyksikkö. Haulla pitäisi löytyä ohjeita korjaukseen. Korjauksen jälkeen ei tarvitse nollata koodeja, vaan häiriövalo sammuu muutamankymmenen metrin ajon jälkeen.
Kun ajonopeus nousee yli 30km/h tällöin itse diagnoosi järjestelmä tarkistaa abs järjetelmään jos ei vikaa valo sammuu.
-
Jatketaan tähän vielä tätä mittaristo juttua.
Käykö s/v70 mittaristo 850:een?
Noista ABS vioista voisi tehdä jo oman topikin kun joku niitä kyselee viikottain. Hyvä vastauksia kun on tullut jo vaikka kuinka paljon ja yleensä vika on aina ollut siellä ABS-boksissa.
Tuossa juttua http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2986.0
-
tossa muutama linkki mihin voit tutustua ja korjata abs-boksin, tosin toi on turpo volvon mutta periaate ihan sama ja samatkohdat kuuluu kolvata uusiksi:
http://www.freewebs.com/dacvolvo/absrepair.htm (http://www.freewebs.com/dacvolvo/absrepair.htm)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4773.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4773.0)
noilla eväillä :) misäpäin autosi on?
-
Ese: virtuaalinen hatunnosto, kiitos linkeistä :hello:
Lontoonkielisessä ohjeessa puhuttiin että myös tällä korjauksella voisi olla korjaavaa vaikutusta cruisen toimintaan. Tosiaan sekin hieman pätkivästi vollessa toimii, olen laittanut sen vian viiksen toiminnan piikkiin..
Nyt rupesi entistä enemmän tämä boksin avaamiseen olevan motivaatiota, seuraavaa vapaapäivää odotellessa....
Kajaanissa päin asustellaan...
-
kun avaat boksin, niin leikkaa auki matto veitsellä, ensin pois ne prikat niistä holkeista. Ku teet noiden ohjeiden mukaan tinaukset, niin alkaa taas vehkeet toimimaan. Ja sitten älä hävitä noita torx-ruuveja, eivät ole hyllytavaraa rautakaupassa :) Malttia tekemiseen niin hyvä tulee. Operaation jälkeen vikakoodien luku ja poisto. Jos epäröit tinausten kanssa, niin vie boksi johonkin elektroniikka liikkeseen ja pyydä tinaamaan ne kaikki merkityt kohdat uusiksi, ei varmaankaan maksa maltaita. :P Jos olisin lähempänä, voisin tehdä ton pientä korvausta vastaan 8)
-
No katsotaan miten rahikaisen käy.. tiiä vaikka tämä mun kokeilu vielä poikii jollekkin operaation.. :)
mutta pitää ilmoitella kun homma etenee..
-
Ese: virtuaalinen hatunnosto, kiitos linkeistä :hello:
Lontoonkielisessä ohjeessa puhuttiin että myös tällä korjauksella voisi olla korjaavaa vaikutusta cruisen toimintaan. Tosiaan sekin hieman pätkivästi vollessa toimii, olen laittanut sen vian viiksen toiminnan piikkiin..
Joo, cruise alkaa toimimaan myös. Jos et kuitenkaan onnistu itse korjaamaan, niin itselleni vaihtoi Volvoihin erikoistunut korjaamo boksin 200 eurolla.
-
korjaan boksin paaaaaljon halvemmalla, tosin takuuta en voi myöntää.. omani on pelannut moitteetta nyt reilu vuoden :)