Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: ekku67 - 22.01.2020, 05:40:50
-
Huomenta,iski öljyvuoto volvoon.Tiputtaa lootan ja koneen välistä öljyä,suuri epäillys että se kuuluisa korkki irronnut lohkosta.Vinkkejä korjaukseen kaipaus kuvien kera.Tarviikko apurunko ottaa aina irti lootan irroituksessa? Automaatti kysymyksessä.Vai tuleeko tarpeeksi päittäin tilaa että pääsee tulppaa käsiksi?
-
Millä moottorilla?
Vitosdieseleissä lohkon päässä oleva tulppa muuttui rautaiseksi jo aiemmin.
-
Mottina d5 commorail vm 2004.Viikonloppuna kokeilen startin aukosta kikkaila uuden tulpan paikalleen jos vanha on sieltä pullahtanut ulos.Piuhanpää kamera käytössä jotta näkee kohteeseen.Jos ei saa menemää uutta korkkia, niin sitten tiivisteliimaa reikä täytee.Onhan ahtaat paikat kyllä ,mutta useamman kikan kyllä kokeilen ennen kun alan lootaa repimää irti.
-
Siitä välistä ei ainakaan kunnolla saa. Ei ole tilaa ja uusi tulppa on kohtuu tiukalla sovitteella ja sen joutuu lyömään paikalleen.
-
Moottori- vai vaihteistoöljyä??
Ja väristä pitäis erottaa.. Ja kuinka paljon? Muutama tippa pihalla viikossa, vai ihan reippaammin?
Jos moottoriöljyä muutama tippa/vk, niin epäilisin kampiakselin stefaa. Jos reilusti, niin stefa tai tulppa.
Jos punakkaa vaihteistoöljyä, niin turbiiniakselin juuristefa..
-
Moottoriöljyä on .Ilkeästi sotkee paikkoja, viikonloppuna viisaampia mistä merkkaa reviirii.