Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: heatings - 23.01.2020, 09:19:18
-
Noniin. Nyt ilmeni sellanen vika, että 740 jäähtyy taajama ajossa. Voisiko vika olla viallinen viskoflektin kytkin?
-
Termostaatti.
Tilalle wahleri ja 88 tai 92 asteisena. Itellä 92 asteinen ja auto on kuin sauna, lämpeää nopeasti eikä kone alkanut jäähtymään edes parin vuoden takaisilla -32 pakkasilla.
Eikä kesällä myöskään ylikuumentunut, vaikka kuinka kuormitti. Kuitenkin +34 helle.
-
Täysin samaa mieltä kuin Slerba. Termostaatista johtuu ja Wahler tilalle.
-
Selvä kiitos avusta! Pitääpä kokeilla sitten tuota.
-
Selvä kiitos avusta! Pitääpä kokeilla sitten tuota.
Etkä usko minkään varaosaliikkeeksi itseään tituleeraavan putkan valheita "tää ihmemerkki on yhtä hyvä" tai "wahleria ei enään saa".
Ei ole ja kyllä saa. Hyvällä tuurilla viallisesti toimiva termostaatti vain alkaa "vuotamaan" eli jää raolleen ---> kone ei lämpeä (näin käy yleensä vanhalle termarille). Huonolla tuurilla tommonen mikäliemerkkinen huonolaatuinen termari voi tehdä mitä vaan ja keittää koneen.
Näin kävi isälle. Vaihtoi juuri jonkun kolmen markan "laatu" termarin. Maantienopeudessa ensin lähti lämmöt tippumaan ja hetken päästä kipusi nopeasti punaiselle ja sen yli (kesähelle). Kannentiiviste petti samointein.
-
Calorstatin takia tehty yhteen vinokoneeseen kaksi kansipahvin vaihtoa viikon aikana
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=41705.msg737923#msg737923
Eipä näistä varaosatukkureista oikein aina tiedä, teettävät tietty missä milloinkin osia... Mutta yo. linkissä väitetään että Calorstat olisi ainakin joskus ollut Volvon oem-toimittaja.