Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Puremax - 24.01.2020, 07:15:20
-
Joobolin tullossa reissusta ja auto vetäytyi tehettomaksi kuulostaa ihan boxer koneelta ... taka suora putki. Vetäsin 3 ja 4 tulpan johot irti ja käynti ääni ei muutu miksikään ?? Apua !
-
Vikavalo palaako, jos vikavalo on niin lukee koodit.
Tulpat ja puolat alkuun. Vaihtaa puolat päittäin niin jos pimeiden pyttyjen kohdat siirtyy puolan mukana vika puolassa. Päällisin voi nähdä jos on haljennut tulpanpään puolelta kumitutin alta.
Jos nuo kunnossa mitata puristuspaineet.
-
Joo elikkä kansi on halki tuntuu paineet tulevan pakosarjan takaa pihalle tai lohko halki pitää lyyä auto lihoiks
ei pala vika valo koodit luin system too rich Kättä pidin pako sarjan takaa ilmaa sieltä tuntu puhaltelevan
-
vai voiko olla pakosarja niin halki että paineet päästää ? kun ei tonne taakse nää kunolla
-
Pakosarjoja näistä on vissiin josssain määrin halkeillut. Ootko puristus paineita mitannut tai ohivuoto testiä tehnyt?
Pakosarjan pinnapulttien mutterit osaavat myös löystyä joskus.
-
Jos vuotaa pakosarjasta löystymisen tai halkeaman takia mistään ennen ykkös eli säätävää lambdaa niin sotkee seoksen ja vetää rikkaalle.
Pakopesiäkin näissä haljennut, oikea kohta niin vuotaa sekin ulos.
-
Puristuksia en ole mitannut ei ole puristusmittaria. Sieltä takaa kummiski hönki ilmaa pittää huomenna tai yli huomenna irrotella koko pakpsarja kun tänään alottelin niin ei kovin tiukassa olleet kyllä .
-
Pakosarjoja saa onneksi käytettynäkin ehjiä aika halvalla. Jos pakosarjan pinnapultin juuressa näkyy tummempaa tai harmaata vanaa niin vuotaa siitä kohtaa ja joko löysällä tai pinnapultti voi olla poikkikin. Sama väriero pätee sarjaankin jos halkeama tarpeeksi iso.
Puristuspaine kannattaa mittata tai mittauttaa vaikka huvikseen niin tietää koneen peruskunnon, eli onko venat, ja männänrenkaat vielä tiiviit ja/tai ehjät.