Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: sysostar - 29.01.2020, 19:44:08
-
Hei
Jarrunpääsylinterissä oleva painekytkin. Kun kiihdyttää sen verran että lyö tyhjää syttyy abs&tracks valot ja tieten abs&tracks ei toimi enään. Toimii taas kun sammuttaa (valot sammuu) ja ajaa kunnes taas kiihdyttää niin että lyö tyhjää.
Piuha absboksin liittimelle yleismittarilla ok. piuha kiinni painekytkimessä niin 5&7 näyttää nollaa ja piuha irti niin ääretön. Kokeillut parilla eri kytkimellä ei vaikutusta toimintaan.
Vol-fcr:llä näyttää paikallaan ollessa kytkimelle on tilaa, paino jarrua tai ei. Senhän toki pitäisi aueta vasta kun vauhtia on yli 30kmh. Kokeilla jos saisi kaverin kattomaan livedataa kun ajaa, yksin vähän hankala..
Voiko itse pääsylinteri sitten olla tienpäässä tai muuten ettei painetta olisi riittävästi vai mitä testata vielä ?
-
Onko ABS-boksin liittimen pinnien tinaukset katsottu?
-
Jonkun exexx omistajan aikana käytetty auki ja kolvattu. Käyvin vielä uusiksi joka pinnin läpi.
Ei mitään muutosta mihinkään suuntaan.
Onko ABS-boksin liittimen pinnien tinaukset katsottu?
-
Kato ne etupään abs anturit, aiheuttavat viikaantuessaan ihmeellisiä koodeja.
-
Eikö joka kulman abs anturista pitäisi tulla oma vika koodi ?
Tulee vain tuo yksi.
Kato ne etupään abs anturit, aiheuttavat viikaantuessaan ihmeellisiä koodeja.
-
Mulle ei ainakaan tullut kun samat ilmoitukset, kuskinpuolen anturin vaihtoon loppui.
-
Vaihdoin pääsylinterin (vanhan säiliö olikin aika paskanen) ja siinä se painekytkinkin.. Ilmaus. Mutta ei vaikutusta.
VOl-FCR:llä ABS livedatalla näkee joka rattaan nopeuden jotka menee hyvin samaan tahtiin auton nopeuden kanssa, joten tuskin abs antureissa vikaa.
Mitähän sitten alkaisi uusimaan...
-
Hei
Vaihoin viimein taakse toisen jarrusatulan, sitä pitänyt välillä herkistellä. samalla jarruletkuja. Nyt ollut sulaakin tietä niin ei sen tyhjää tarvi vetästa. Ainakaan hoksannut että olisi tyhjää lyönyt kun valot syttyy. Eihän jarrujärjestelmässä kovin montaa osaa ole. Edessä vasemmalla ABS-kehä vähän heikommassa kunnossa kuin oikea. Vaihtaa ja samalla anturi jos vain anturin pultin saa auki, on tiukassa ja melkein pyöreä.
Täysin tuo EBD-kytkimen toiminta ei ole auennut. Tarkoitus sillä jakaa jarrutehoa etu ja takapään välillä. Itse kytkin kai kertonee vain että onko primary piirissä painetta?
Sen perusteella ABS-boksi sitten jakaa primary ja secondary piirin välille tehoja? Ei ilmeisesti ole niin tehokas kuin ABS/tracks, lähinnä hieno säätöä...
-
Löysin vastaavalla numerolla olevan 200tkm vähemmän ajetun abs boksin ja vika hävisi. Ainakaan nyt pariin viikkoon ei ole sytyttänyt valoja.
Olisin vaihtanut siitä abs pumpunkin, mutta hienon suunittelun johdosta pumpun kahdesta pultista toisesta näkyy vain puolet.
-Sysostar